Ο Βουλευτής και τ. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δ. Ρέππα, ζητά την διασφάλιση της συνέχισης των έργων κατασκευής του Ε65, σε όλο το μήκος του έργου καθώς και την ολοκλήρωση του αφού ο οδικός αυτός άξονας αποτελεί στρατηγικής σημασίας άξονα οικονομικής ανάπτυξης της Δυτικής Θεσσαλίας και της Ελληνικής Περιφέρειας γενικότερα. Ειδικότερα, η ερώτηση έχει ως εξής:
«Ανησυχία και φόβο για την οριστική διακοπή των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα Ε65 δημιουργούν στην κοινωνία της Δυτικής Θεσσαλίας οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στα έργα και η προοδευτική μείωση των εργασιών, που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες, στα εργοτάξια αυτού, καθώς ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας αποτελεί στρατηγικό άξονα ανάπτυξης για την ελληνική περιφέρεια και τη χώρα γενικότερα.
Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί μόνο το 15% των συνολικών παρεμβάσεων του έργου ενώ σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αυτού, το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2014.
Επιπλέον, οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι από το Φεβρουάριο του 2010. Σημειώνονται καθυστερήσεις στην καταβολή των αποζημιώσεων απαλλοτρίωσης, στις αρχαιολογικές ανασκαφές και στη μετατόπιση Δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας, ενώ καθυστερήσεις σημειώνονται και στην παράδοση των νέων τμημάτων του δημοσίου (για παράδειγμα τα τμήματα «Νέα Κοίτη Σπερχειού – Α/Κ Αγ. Παρασκευής» και Α/Κ Αγ. Παρασκευής – Α/Κ Αγ. Μαρίνας εκκρεμούν εδώ και 3 χρόνια περίπου). Παρατηρείται επίσης αναστολή εργασιών λόγω ενστάσεων των κατοίκων στο ΣτΕ σε θέματα χάραξης και περιβαλλοντικά (τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός (ΧΘ. 137+553 – ΧΘ. 174+500, όπου οι εργασίες έχουν ανασταλεί από τον περασμένο Ιούνιο και η σχετική δίκη έχει οριστεί για τον Νοέμβριο αυτής της χρονιάς). Όλα τα παραπάνω καθώς και άρνηση καταβολής διοδίων, έχουν οδηγήσει τις τράπεζες σε παύση της χρηματοδότησης του έργου από τον Μάρτιο του 2010.
Καθώς το έργο αυτό αποτελεί άξονα οικονομικής ανάπτυξης για τη Δυτική Θεσσαλία με τεράστια συνεισφορά στην απασχόληση (1460 άτομα στην κατασκευή του έργου και 224 άτομα όταν ο δρόμος θα δοθεί στην κυκλοφορία) και την άρση της απομόνωσης που δημιουργεί το γεωγραφικό ανάγλυφο και με όλα τα θετικά για την ανάπτυξη και την ασφάλεια των μεταφορών και καθώς οι κατασκευάστριες εταιρείες βρίσκονται σήμερα σε διαπραγματεύσεις με το ελληνικό κράτος, προσπαθώντας να λύσουν όλα τα ζητήματα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Πότε προβλέπεται να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους του έργου που παραμένουν απλήρωτοι εδώ και ένα χρόνο;
- Με ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται η κυβέρνηση να δώσει άμεση λύση στα προβλήματα που προκαλούν καθυστερήσεις στην απρόσκοπτη συνέχιση των έργων σε όλο το μήκος του Ε65;
- Υπάρχει κανονική χρηματοδότηση του έργου του Ε65 από το Κράτος;
- Διασφαλίζει το κράτος την συνέχιση των έργων κατασκευής του Ε65 και την ολοκλήρωση αυτού σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου;»