Ο Βουλευτής και τ. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή στο Πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, προς την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ζητά την επανεξέταση της απόφασης συρρίκνωσης της εκμάθησης της ιταλικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση προς όφελος της γλωσσικής πολυμορφίας.
Ειδικότερα η ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου αναφέρει τα εξής:
«Δυστυχώς η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς αλλά κυρίως η μαθητική κοινότητα γίνονται μάρτυρες μιας ακόμη ακούσιας ανατροπής των μαθησιακών στόχων που έχουν θέσει συνειδητά στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής τους διαδρομής και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα αντί η πολιτεία με πολιτικές της να προωθεί περαιτέρω την πολυγλωσσία, μέσω της εκμάθησης ξένων γλωσσών κατά την σχολική ηλικία, αναγνωρίζοντας τη σημασία αυτής στην καθημερινότητα των ανθρώπων αλλά και στην κοινωνία και την οικονομία έρχεται με απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να εξοβελίσει, τις λιγότερο ομιλούμενες ξένες γλώσσες, μεταξύ των οποίων και την ιταλική γλώσσα από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, αδιαφορώντας για τους 35.000 μαθητές που φέτος επέλεξαν την ιταλική ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Επί της ουσίας δηλαδή καταργείται το καθεστώς της ελεύθερης επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας από τους μαθητές .
Η απόφαση αυτή εκτός από την πολυγλωσσία αφού μόλις πριν από τρία χρόνια εντάχθηκε η ιταλική, ως ξένη γλώσσα στα σχολεία της ελληνικής επικράτειας και τους μαθητές πλήττει εργασιακά και τους καθηγητές της Ιταλικής Φιλολογίας. Και αυτό διότι η απόφαση του Υπουργείου για δυνατότητα απαλλαγής των μαθητών από την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας εφόσον αυτή δεν είναι της αρεσκείας τους αλλά και για εκχώρηση στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης της αρμοδιότητας να αποφασίζουν για το ποιες γλώσσες θα διδάσκονται στα σχολεία, τους καταδικάζει σε μόνιμη εργασιακή ανασφάλεια και ομηρία ενώ στην καλύτερη των περιπτώσεων τους αναγκάζει σε εσωτερική μετανάστευση, ανατρέποντας οικογενειακούς και οικονομικούς προγραμματισμούς.
Κατόπιν αυτών ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα Υπουργός:
Προτίθεται να επανεξετάσει την απόφαση αναστολής και συρρίκνωσης της εκμάθησης δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο μέχρι το 2013 και στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, για το σχολικό έτος 2011-12 αντίστοιχα, προς όφελος της γλωσσικής πολυμορφίας αλλά και της ανάπτυξης γλωσσικών δεξιοτήτων από νέους, που προωθούνται με δράσεις και σε ευρωπαϊκό επίπεδο;»