Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με Ερώτηση, που υπέβαλε στη Βουλή, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ζητά την ένταξη των έργων αναβάθμισης των υφιστάμενων υποδομών της Επαρχιακής Οδού Καρδίτσας – Άρτας στο τομεακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ, προκειμένου αυτά να πραγματοποιηθούν από κοινοτικούς πόρους
Ειδικότερα η Ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
«Η λειτουργία της Επαρχιακής Οδού Καρδίτσας – Άρτας αντιμετωπίζει έντονα λειτουργικά προβλήματα και οι εργασίες βελτίωσης, συντήρησης και αποκατάστασης ατελειών και βλαβών κρίνονται επιτακτικές για τη διασφάλιση της ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας, πολιτών και εμπορευμάτων, τη μείωση της επικινδυνότητας αλλά και των δυσμενών επιπτώσεων τόσο στην οικονομική όσο και στην κοινωνική ζωή του τόπου.
Ειδικότερα, η Επαρχιακή Οδός Καρδίτσας – Άρτας, που μέσω του ορεινού όγκου της Νότιας Πίνδου συνδέει την περιοχή του Θεσσαλικού κάμπου με τις ανατολικές ακτές του Αιγαίου (προσβασιμότητα στον ανατολικό άξονα Βορρά – Νότου), και με τις δυτικές ακτές του Ιονίου (προσβασιμότητα στο δυτικό άξονα Βορρά – Νότου) αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λόγω των κακών γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υπάρχουσας χάραξης, όσο και στις έντονα δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην ορεινή περιοχή κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, κυρίως με έντονες χιονοπτώσεις και παγετό. Επίσης, η ελλιπής αποχέτευση των όμβριων υδάτων και τα συχνά κατολισθητικά φαινόμενα που παρατηρούνται κατά μήκος της χάραξής της καθιστούν αυτήν, την ζωτικής σημασίας οδική αρτηρία, επικίνδυνη προς χρήση και ζημιογόνα.
Για το λόγο αυτό η Περιφέρεια Θεσσαλίας ανέθεσε, σε σύμπραξη μελετητών την εκπόνηση μελετών βελτίωσης ορισμένων τμημάτων της οδού, καθώς και παραλλαγής της χάραξης άλλων τμημάτων αυτής. .Αναλυτικότερα ανατέθηκε η εκπόνηση μελετών τριών τμημάτων της οδού Ε.Ο. Καρδίτσας – Άρτας, συνολικού μήκους περίπου 11,2 χλμ. . Συγκεκριμένα,
1. Μελέτη τμήματος Γέφυρα Τρυγόνας – Διασταύρωση Δρακότρυπας (τμήμα μήκους 6.100m). Υπάρχει πλήρης οριστική μελέτη, προϋπολογισμού κατασκευής 15.000.000 Ευρώ.
2. Μελέτη Σήραγγας και προσβάσεων αυτής (κατασκευή Σήραγγας και οδικού τμήματος πρόσβασης αυτής, τμήμα συνολικού μήκους 4.600m). Υπάρχει εγκεκριμένη οριστική μελέτη, προϋπολογισμού κατασκευής 43.000.000 Ευρώ
3. Μελέτη κατασκευής οδικού τμήματος, μήκους 465m, για παράκαμψη του Αρχαιολογικού χώρου Αργιθέας. Υπάρχει εγκεκριμένη οριστική μελέτη, προϋπολογισμού κατασκευής 2.00.000 Ευρώ.
Η υποχρέωση βελτίωσης του επιπέδου της οδικής ασφάλειας πολιτών και εμπορευμάτων εκ μέρους της πολιτείας και η ανάγκη άρσης της απομόνωσης της Δυτικής Θεσσαλίας, εξασφάλισης της προσβασιμότητας στους ορεινούς οικισμούς της περιοχής, ενίσχυσης της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου με τη διευκόλυνση της πρόσβασης τουριστών και επισκεπτών επιβάλλουν την πραγματοποίηση των έργων βελτίωσης, συντήρησης και αποκατάστασης ατελειών και βλαβών της Επαρχιακής Οδού Καρδίτσας – Άρτας.
Κατόπιν αυτών Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεται να εξετάσει την ένταξη των έργων αναβάθμισης των υφιστάμενων υποδομών της Επαρχιακής Οδού Καρδίτσας – Άρτας στο τομεακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ, προκειμένου αυτά να πραγματοποιηθούν από κοινοτικούς πόρους;»