Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με ερώτηση που υπέβαλε στη Βουλή, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, (Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.) κ. Κ. Αρβανιτόπουλο, ζητά την άμεση κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων και μαθημάτων γενικής παιδείας, στα σχολεία τnς Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε.), για να μπορέσουν οι μαθητές να φοιτήσουν κανονικά, να λάβουν το Πτυχίο Ειδικότητας, να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και να παραμείνουν εντός της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ειδικότερα η Ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
«Τραγική είναι η κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε.), ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. σε όλη την επικράτεια, λόγω της μη πλήρωσης κενών εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες Τ.Ε.Ε.
Ειδικότερα, λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών Τμήματα Τομέων και Ειδικοτήτων λειτουργούν χωρίς κανένα εκπαιδευτικό ειδικότητας, πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα δεν διδάσκονται καθόλου, εκπαιδευτικοί διεξάγουν εργαστηριακά μαθήματα μόνοι τους παρά τη ρητή απαγόρευση από το Νόμο, που απαιτεί την ταυτόχρονη διδασκαλία από δύο εκπαιδευτικούς, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών και του εξοπλισμού, ενώ σε τμήματα των ΕΠΑ.Σ. δεν γίνονται καθόλου μαθήματα.
Επιπλέον, σε σχολεία Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού τόσο σε κλάδους τεχνικών ειδικοτήτων όσο και ειδικού βοηθητικού προσωπικού ενώ δεν έχουν καλυφθεί ακόμη οι 629 οργανικές θέσεις που προέβλεπε η Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2012.
Δυστυχώς, η πρόσληψη των 138 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν έλυσε το πρόβλημα αφού όπως και η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επισημαίνει έγιναν κυρίως προσλήψεις εκπαιδευτικών μαθημάτων γενικής παιδείας και ελάχιστες προσλήψεις μαθημάτων ειδικότητας, διορίστηκαν 2 και 3 αναπληρωτές σε Δ.Δ.Ε. και σχολεία που υπήρχαν ήδη μόνιμοι εκπαιδευτικοί αντίστοιχης ειδικότητας, τη στιγμή που σε σχολεία άλλων Δ.Δ.Ε. που δεν έχουν κανένα εκπαιδευτικό για τη λειτουργία του τομέα ή της ειδικότητας δεν έγινε καμία πρόσληψη ενώ τοποθετήθηκαν σε ΠΥΣΔΕ περισσότεροι αναπληρωτές από τις πραγματικές ανάγκες, ενώ σε άλλα δεν τοποθετήθηκε κανείς εκπαιδευτικός.
Η ανωτέρω ζοφερή κατάσταση έχει ως συνέπεια την απαξίωση του ρόλου και της σημασίας της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην οικονομική ζωή του τόπου, την ενίσχυση του φαινομένου της σχολικής διαρροής, αφού οι μαθητές απογοητευμένοι σταματούν τη ελλειπή και αναποτελεσματική ούτως ή άλλως φοίτηση αλλά και την δυσχερή λειτουργία των σχολικών μονάδων Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Με ποιο τρόπο προτίθεται να καλύψει άμεσα τα κενά εκπαιδευτικών Τεχνικών Ειδικοτήτων και μαθημάτων γενικής παιδείας, στα σχολεία τnς Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, για να μπορέσουν οι μαθητές να φοιτήσουν κανονικά, να λάβουν το Πτυχίο Ειδικότητας, να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και να παραμείνουν εντός της εκπαιδευτικής διαδικασίας;»