Σπ. Ταλιαδούρος: «Να επανεξεταστεί το ζήτημα της δυνατότητας μετάθεσης ή απόσπασης των αιρετών συμβούλων των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων»


Ο Βουλευτής και τ. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με την υπ’ αριθμ. 9654/24.1.2011 Ερώτηση προς το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, είχε ζητήσει την εξέταση της δυνατότητας μετάθεσης ή απόσπασης των αιρετών συμβούλων των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων, με στόχο την απρόσκοπτη άσκηση των αρμοδιοτήτων τους και την άρση της ανισότητας μεταξύ αιρετών πρώτου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης. Με την υπ’ αριθμ. 7185/14.2.2011 απάντηση όμως στην ως άνω Ερώτηση, το Υπουργείο Εσωτερικών σημειώνει ότι δεν τίθεται ζήτημα επανεξέτασης της δυνατότητας αυτής. Επειδή όμως η μη δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης των αιρετών συμβούλων των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων προκαλεί ανισότητες, που εγείρουν ζητήματα παραβίασης της αρχής της ισότητας που κατοχυρώνεται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος αλλά και δημιουργεί προβλήματα στην απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους, ο κ. Σπύρος Ταλιαδούρος με την υπ’ αριθμ. 12001/24.2.2011 Ερώτησή του ζήτησε την επανεξέταση της δυνατότητας αυτής.

Ειδικότερα, η Ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:

«Με την υπ’ αριθμ. 9654/24.1.2011 Ερώτηση προς το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ζήτησα την επανεξέταση της δυνατότητας μετάθεσης ή απόσπασης των αιρετών συμβούλων των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων, με στόχο την απρόσκοπτη άσκηση των αρμοδιοτήτων τους και την άρση της ανισότητας μεταξύ αιρετών πρώτου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης.

          Με την υπ’ αριθμ. 7185/14.2.2011 απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών στην ως άνω Ερώτηση, σημειώνεται ότι δεν τίθεται ζήτημα επανεξέτασης της δυνατότητας μετάθεσης ή απόσπασης των συμβούλων των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων για τους εξής λόγους: Πρώτον, επειδή με τις διατάξεις του άρθρου 19 παρ. 3 περ.δ του ν.3852/2010 προβλέπεται ότι προϋπόθεση για να λάβει κάποιος μέρος στις εκλογές ως υποψήφιος σύμβουλος δημοτικής ή τοπικής κοινότητας είναι να κατοικεί στην κοινότητα αυτή  και δεύτερον, επειδή η δυνατότητα απόσπασης ή μετάθεσης που παρέχεται στους προέδρους των συμβουλίων καθώς και στους εκπροσώπους της τοπικής κοινότητας σκοπό έχει να τους διευκολύνει στα αυξημένα, σε σχέση με τους συμβούλους, καθήκοντά τους.

          Εν όψει όμως του ότι σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ.1 του Συντάγματος, οι Έλληνες και Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις, και του ότι σύμφωνα με το άρθρο 90 παρ. 3  του ν. 3582/2010, οι σύμβουλοι των τοπικών ή δημοτικών κοινοτήτων έχουν τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα των δημοτικών συμβούλων, η μη δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης των αιρετών συμβούλων των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων αποτελεί σημαντική ανισότητα, η οποία οδηγεί στην ύπαρξη αιρετών δύο κατηγοριών. Επίσης, στην υπ’ αριθμ. 106/2007 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους σημειώνεται η δυνατότητα για τα αιρετά όργανα που είναι υπάλληλοι φορέων του δημοσίου τομέα, οι οποίοι δεν διαθέτουν αποκεντρωμένες υπηρεσίες,  να αποσπώνται σε υπηρεσία που εδρεύει στα διοικητικά όρια του Ο.Τ.Α. που εξελέγησαν.

 Κατόπιν αυτών ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

Προτίθεται να επανεξετάσει τη δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης των αιρετών συμβούλων των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων με στόχο την απρόσκοπτη άσκηση των αρμοδιοτήτων τους και την άρση της ανισότητας, η οποία δημιουργείται κατά παράβαση του άρθρου 4 παρ. 1 του Συντάγματος, μεταξύ αιρετών πρώτου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης;»

Προηγούμενο άρθρο Κώστας Πάσχος : κυβέρνηση εθνικής ενότητας τώρα
Επόμενο άρθρο Φ. Αλεξάκος: Να σταματήσει άμεσα η λειτουργία του υδροηλεκτρικού εργοστασίου για παραγωγή ενέργειας