Σπ. Ταλιαδούρος: «Η παιδεία αποτελεί τη βάση για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη»


Ο Βουλευτής Καρδίτσας και τ. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, παρέστη ως εκπρόσωπος του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Α. Σαμαρά και του Τομέα Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στην Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Θεσσαλίας με θέμα «Οικονομική Κρίση και Εκπαίδευση» που διοργάνωσε η Δ.Α.Κ.Ε. Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης χθες 18 Μαρτίου, στη Λάρισα.
Στη Συνδιάσκεψη ο κ. Ταλιαδούρος μεταξύ των άλλων επεσήμανε ότι η παιδεία αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη της οικονομίας και κατέθεσε τους βασικούς άξονες της πολιτικής της Ν.Δ. για την Παιδεία. Ειδικότερα, μεταξύ των άλλων στην τοποθέτηση του ο κ. Ταλιαδούρος ανέφερε:

«Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι η βάση, τόσο για τα επιτεύγματα όσο και για τις αποτυχίες, οποιασδήποτε οικονομίας. Γίνεται λοιπόν σαφές ότι η παιδεία, με την ευρύτερη, αλλά και τη σχετική, έννοιά της, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα, τόσο στον σχεδιασμό, όσο και στη λειτουργία μιας συγκροτημένης κοινωνίας. Η παγκόσμια εμπειρία αποδεικνύει με στοιχεία ότι η συμβολή της παιδείας και της συνεχούς επιμόρφωσης, τόσο σε οικονομική, όσο και σε κοινωνική ανάπτυξη, είναι,  ίσως,  σημαντικότερη από τη συμβολή όλων των άλλων παραμέτρων.
Το βασικό στοιχείο, το οποίο απουσιάζει από το Σύστημα Παιδείας στη χώρα μας, είναι ο κατάλληλος σχεδιασμός, που θα οδηγούσε την οικονομία μας στο δρόμο της προόδου και την κοινωνία μας σε ουσιαστική ανάπτυξη.
Βασική παράμετρος του σχεδιασμού αυτού θα πρέπει να είναι η εναρμόνιση εκπαίδευσης – οικονομίας. Ο δείκτης εναρμόνισης αυτής στη χώρα μας είναι από τους μικρότερους στην Ευρώπη. Κράτη που εναρμόνισαν σωστά την παρεχόμενη εκπαίδευση με τις ανάγκες της οικονομίας, πέραν του ότι βοήθησαν σημαντικά την ανάπτυξη της, απέφυγαν και άλλα θέματα, όπως υπερπροσφορά σε χώρο συγκεκριμένων επαγγελμάτων, χωρίς να υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση, κ.ο.κ
Κατά την άποψή μας, οι βασικοί άξονες αλλαγών, που πρέπει να γίνουν στην παιδεία, με συναίνεση όλου του πολιτικού κόσμου, είναι οι ακόλουθες:

1.    Η διαμόρφωση πολιτών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα, με ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας, με συνείδηση της καταγωγής τους και της πολιτιστικής τους ταυτότητας.
2.    Η ανάπτυξη ενός ευέλικτου, δυναμικού και ανταγωνιστικού εκπαιδευτικού συστήματος, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα συνδέεται με τις σύγχρονες παραγωγικές δραστηριότητες.
3.    Η αποκέντρωση της Παιδείας: η εκχώρηση ευθυνών, αρμοδιοτήτων και πόρων φθάνει μέχρι και τη σχολική μονάδα. Στο πλαίσιο αυτό ενεργός είναι η συμμετοχή των γονέων και των τοπικών κοινωνιών.
4.    Η προσφορά πολλαπλών ευκαιριών σε όλους τους νέους, καθώς και η παροχή δια βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης.
5.    Η συνεχής βελτίωση της ποιότητας και αποδοτικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, μέσω της αξιολόγησής του. Ο στόχος  αυτός συναρτάται άμεσα με τη βελτίωση της ποιότητας και της θέσης του εκπαιδευτικού.
6.    Η εξοικείωση με τις Νέες Τεχνολογίες και τα Πολυμέσα, καθώς και η άριστη γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας.
7.    Η ανάδειξη της Ελλάδας σε εκπαιδευτικό  κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου.
8.    Χρηματοδότηση: αύξηση των πόρων για την παιδεία, εντός μιας τετραετίας.»

Προηγούμενο άρθρο Έτοιμοι για δεντροφύτευση στο Δ.Σοφάδων
Επόμενο άρθρο Επιτυχημένη ημερίδα στον Παλαμά: «Ανατροφή και προσωπικότητα των παιδιών και των εφήβων»