Ο Βουλευτής Καρδίτσας, τ. Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Αναπληρωτής Τομεάρχης του Τομέα Παιδείας της Ν.Δ., κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με αφορμή την ανακοίνωση της απόφασης συγχώνευσης, κατάργησης σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων, προέβη στην κάτωθι δήλωση:
«Η απόφαση της Κυβέρνησης για την κατάργηση, συγχώνευση και υποβάθμιση εβδομήντα τεσσάρων (74) συνολικά σχολικών μονάδων (Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων), στο Νομό Καρδίτσας που γίνεται ατεκμηρίωτα, χωρίς στοιχεία και χωρίς να έχει προηγηθεί οποιοσδήποτε διάλογος και διαβούλευση με την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, πλήττει ανεπανόρθωτα την ποιότητα ζωής των κατοίκων αλλά και των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας του Νομού μας.
Δημιουργεί τεράστια αναστάτωση στην κοινωνία της Καρδίτσας και υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης των μαθητών του Νομού μας, που καλούνται πλέον να παρακολουθούν μάθημα σε πολυπληθή τμήματα, να ταλαιπωρούνται με την αναγκαστική τους μετακίνηση και να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς, που βιώνουν μια ανεπανάληπτη εργασιακή ανασφάλεια.
Η απόφαση της κατάργησης, συγχώνευσης και υποβάθμισης εβδομήντα τεσσάρων (74) συνολικά σχολικών μονάδων (Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων) στο Νομό μας βρίσκει αντίθετη σύσσωμη την κοινωνία του Νομού αφού βάζει λουκέτο ακόμη και σε σχολεία που εδρεύουν σε πρωτεύουσες πρώην Καποδιστριακών Δήμων. Βάζει λουκέτο σε σχολεία, που στεγάζονται σε καινούργια σχολικά κτίρια, με άριστες κτιριακές υποδομές – εγκαταστάσεις και ικανό αριθμό μαθητών. Και αυτό διότι μοναδικός στόχος της Κυβέρνησης είναι όχι το «Νέο Σχολείο» και η ποιοτική δωρεάν δημόσια Παιδεία, που αυτή ευαγγελίζεται αλλά το «Φτηνό Σχολείο» όπου ο στόχος είναι πρωτίστως οικονομικός. Στόχος δηλαδή γίνεται η εξοικονόμηση πόρων από τη μείωση των λειτουργικών δαπανών και τον περιορισμό των θέσεων των Εκπαιδευτικών.
Γιατί, για ποια πολιτική αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης μιλάμε όταν υποβαθμίζονται σχολεία και από 7/θέσια γίνονται 4/θέσια, όπως ενδεικτικά αναφέρω το Δημοτικό Σχολείο Παλαμά;
Για ποια ορθολογική αξιοποίηση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού μιλάμε όταν αυτή τη στιγμή στο Νομό Καρδίτσας πάνω από 200 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων χάνουν τις οργανικές τους θέσεις;
Για ποια κοινωνικοποίηση μαθητών μιλάμε, όταν το κάθε σχολείο, κάθε απομακρυσμένου χωριού αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για την ύπαρξη πνευματικής και πολιτιστικής ζωής σε έναν τόπο; Ας θυμηθούμε τη σοφή ρήση που λέει ότι ‘‘Εκεί που κλείνει ένα σχολείο ανοίγει μία φυλακή”.
Δυστυχώς, οι φόβοι μου για μαζικές καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων στο Νομό μας επαληθεύθηκαν. Δυστυχώς, που παρά τις επανειλλημένες ερωτήσεις, που είχα υποβάλλει στη Βουλή, προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, ζητώντας να μην προβεί στην λήψη μιας τέτοιας απόφασης έπεσαν στο κενό. Δυστυχώς που, παρά το υπόμνημα, που επίσης υπέβαλα στην Υπουργό Παιδείας, με λεπτομερή αναφορά στους λόγους που επέβαλαν τη διατήρηση του σχολικού χάρτη του Νομού μας ως έχει, (γεωμορφολογία περιοχής, εισροή μαθητών, άριστες κτιριακές υποδομές) φτάνουμε σήμερα στην ανακοίνωση της απόφασης κατάργησης και συγχώνευσης εβδομήντα τεσσάρων (74) συνολικά σχολικών μονάδων στο Νομό μας.»