Ο Βουλευτής, τ. Υφυπουργός Παιδείας και Αναπληρωτής Τομεάρχης του Τομέα Παιδείας της Ν.Δ., κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του σχεδίου νόμου “Αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα, του ντόπινγκ, των προσυνεννοημένων αγώνων και λοιπές διατάξεις” τόνισε ότι βασικός στόχος είναι η εξυγίανση στον χώρο του επαγγελματικού αθλητισμού.
Ειδικότερα, η ομιλία του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
“Επιτακτική ανάγκη στον χώρο του επαγγελματικού αθλητισμού είναι να υπάρξουν ρυθμίσεις που θα εξαλείψουν οριστικά την βία και τις παθογένειες. Ο αθλητισμός πρέπει να αναδειχθεί σε χώρο άμιλλας, ενότητας και ψυχαγωγίας.
Το νομοσχέδιο που έρχεται σήμερα προς συζήτηση στην Επιτροπή επιδιώκει, σύμφωνα και με την αιτιολογική του έκθεση, την αντιμετώπιση παθογενειών στον χώρου του αθλητισμού, και ειδικότερα της βίας στους αθλητικούς χώρους, του ντόπινγκ και του φαινομένου των προσυνεννοημένων αγώνων, με στόχο να διασφαλιστεί η διαφάνεια στην διαχείριση του αθλητικού προϊόντος
Είναι πραγματικότητα, ότι βασικός στόχος όλων μας πρέπει να είναι η εξυγίανση στον χώρο του επαγγελματικού αθλητισμού, ώστε να επικρατεί κλίμα ευνομίας αλλά και υγιούς ανταγωνισμού, εξαλείφοντας φαινόμενα διαφθοράς και διαπλοκής. Προς την κατεύθυνση αυτή, είναι απαραίτητες οι κατάλληλες παρεμβάσεις από την Πολιτεία, οι οποίες βέβαια θα πρέπει να σέβονται την ανεξαρτησία των φορέων του αθλητισμού, σε συνεργασία πάντα και με τις ανεξάρτητες δικαστικές αρχές.
Επί των βασικών ρυθμίσεων του νομοσχεδίου, θα ήθελα να διατυπώσω τις εξής παρατηρήσεις:
-Με το άρθρο 1 ανασυγκροτείται το Εθνικό Συμβούλιο Αθλητικού Σχεδιασμού. Στη σύνθεση όμως του Συμβουλίου αυτού δεν θα πρέπει να μετέχει ο αρμόδιος Υπουργός. Ο ρόλος του Συμβουλίου θα πρέπει να είναι καθαρά συμβουλευτικός και γνωμοδοτικός, καταλείποντας την αρμοδιότητα και την ευθύνη λήψης των σχετικών αποφάσεων στον αρμόδιο Υπουργό.
-Σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της βίας, πρέπει να σημειωθεί ότι το ιδιώνυμο ποινικό αδίκημα για γεγονότα βίας στους αγωνιστικούς χώρους εφαρμόσθηκε από το 2006 έως το 2009, οπότε και καταργήθηκε, αλλά σύμφωνα με στοιχεία της Σούπερ Λίγκα η εφαρμογή του δεν οδήγησε σε μείωση των συλλήψεων. Επομένως, θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν το γεγονός αυτό καθώς ο στόχος δεν είναι απλά η αυστηροποίηση των ποινών αλλά η μέσω αυτής μείωση των περιστατικών βίας στα γήπεδα.
-Στο άρθρο 6 προβλέπεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο και δίνεται ευρεία εξουσιοδοτική διάταξη για την έκδοση π.δ. για να ρυθμιστεί κάθε αναγκαίο θέμα. Πρέπει όμως να διευκρινισθεί με σαφήνεια στην διάταξη σε ποιόν ανήκει η αρμοδιότητα έκδοσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
-Στο άρθρο 21 περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τα Δ.Σ. των αθλητικών ομοσπονδιών. Σημαντικό είναι να διατηρηθεί το αυτοδιοίκητό τους αλλά με σαφείς κανόνες λειτουργίας και ελέγχου, με ισονομία και με εκπροσώπηση όλων των πλευρών στο Δ.Σ. και όχι μόνο της πλειοψηφίας, ώστε να ασκείται αποτελεσματικός έλεγχος και να υπάρχει πλήρης διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων.
-Επίσης από το σχέδιο νόμου απουσιάζουν ρυθμίσεις αναφορικά με την κατάρτιση Κώδικα Δεοντολογίας και Ποινολογίου, ανάλογα με την σοβαρότητα κάθε παράβασης. Ακόμη, κρίσιμο είναι να θεσπιστεί όριο στον δανεισμό παικτών από ομάδα σε ομάδα, ώστε να μην παρατηρείται το φαινόμενο των “θυγατρικών” ομάδων.
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι το νομοσχέδιο κινείται μεν προς την σωστή κατεύθυνση, παρουσιάζει όμως κενά στην αντιμετώπιση των παθογενειών και για τον λόγο αυτό απαιτείται περαιτέρω βελτίωση, ώστε να επιτευχθεί ο βασικός στόχος που σχεδίου νόμου που είναι η καθιέρωση πλήρους διαφάνειας και η εξυγίανση στον χώρο του επαγγελματικού αθλητισμού.”