Σε κρίσιμο σταυροδρόμι ο Ε65


 

Η προκήρυξη πρόωρων εκλογών και η ενδεχόμενη αλλαγή της κυβέρνησης δημιουργεί σοβαρά και εύλογα ερωτήματα για τον Ε65.
 Η πρόσφατη πολιτική ιστορία του τόπου μπορεί να αξιοποιηθεί για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και για το συγκεκριμένο μείζονος σημασίας για τον τόπο μας, έργο.
Ήταν παραμονές των εκλογών του 2004 όταν τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ (κεντρικά και τοπικά) διατείνονταν ότι «μπήκε το νερό στο αυλάκι για τον Ε65 για την υλοποίηση του οποίου είχε φροντίσει η κυβέρνηση του κ. Σημίτη» πως «το έργο είναι τελειωμένη υπόθεση και η όποια καθυστέρησή του, θα βαρύνει αποκλειστικά την κυβέρνηση της Ν.Δ.».
Τους πρώτους μάλιστα, μήνες της νέας -τότε- διακυβέρνησης του κ. Καραμανλή ήταν σχεδόν καθημερινή η αντιπαράθεση των τοπικών βουλευτών για το ποιος έχει την ευθύνη για τη στασιμότητα του έργου. Οι μεν βουλευτές, αλλά και τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ επέρριπταν την ευθύνη στην νέα κυβέρνηση «η οποία βρήκε ένα στρωμένο έργο και δεν το υλοποίησε», οι δε, βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς διατείνονταν ότι «δεν βρήκαν απολύτως τίποτα» και πως «η νέα κυβέρνηση θα δρομολογήσει τις διαδικασίες για τη γρήγορη υλοποίηση του έργου».
Είναι γνωστό πως η ιστορία επαναλαμβάνεται με τη φάρσα να διαδέχεται την τραγωδία… Ο κίνδυνος λοιπόν, ο Ε65 να εξελιχθεί σε μία ακόμη πολιτική φάρσα δεν έχει εκλείψει. Και δεν έχει εκλείψει για δύο κυρίως λόγους:
Ο πρώτος είναι ο πιο εμφανής. Δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι εργασίες κατασκευής του δρόμου. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τοπικών παραγόντων, οι εργασίες επρόκειτο να αρχίσουν τον Οκτώβριο, οπότε πια αναμένονται μετά τις εκλογές!
Ο δεύτερος λόγος συνδέεται με την ενδεχόμενη αλλαγή της κυβέρνησης. Η σημερινή κυβέρνηση παράλαβε «καμένη γη» στην περίπτωση του 65. Τι εμποδίζει την αυριανή κυβέρνηση, να επικαλεστεί την ίδια «θεωρία», παραπέμποντας, για άλλη μία φορά το έργου, στις γνωστές ελληνικές καλένδες;
Σίγουρα, στο τελευταίο ερώτημα υπάρχουν κάποιες λογικοφανείς απαντήσεις, όπως η συνέχεια του ελληνικού κράτους, η ανάδειξη της αναδόχου κοινοπραξίας, οι απαλλοτριώσεις κ.α. που παρέχουν κάποιες εγγυήσεις για το έργο. Ωστόσο, στην ελληνική πραγματικότητα είναι συνήθεις οι υπερβάσεις τέτοιων εγγυήσεων, οπότε δεν υπάρχουν τα περιθώρια για εφησυχασμό.
Πολύ, δε, περισσότερο λόγω της ιδιαίτερα δυσχερούς δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας η οποία – από μόνη της- δημιουργεί ένα εξαιρετικά αρνητικό περιβάλλον για το έργο.
Προφανώς, ουδείς μπορεί να προδιαγράψει τις εξελίξεις. Στην παρούσα προεκλογική συγκυρία, μπορεί όμως, να αποσπάσει δεσμεύσεις σε επίπεδο κορυφής, με τη σχετική έστω αξία που έχουν αυτές στην ελληνική πραγματικότητα.
Τον επόμενο μήνα ο Νομός Τρικάλων, όπως άλλωστε και οι περισσότερες εκλογικές περιφέρειες της χώρας θα υποδεχθούν κορυφαία κομματικά στελέχη, πιθανόν και αρχηγούς κομμάτων.
Ας αξιοποιηθούν, λοιπόν αυτές οι επισκέψεις προκειμένου να μας δώσουν συγκεκριμένες απαντήσεις επί του σημαντικότερου έργου που εξαγγέλθηκε και σχεδιάστηκε για τη Δυτική Θεσσαλία.
Ο λόγος λοιπόν, στις κομματικές ηγεσίες, αλλά και στους υποψηφίους βουλευτές οι οποίοι δεν πρέπει να ξεχνούν ότι δεν εκπροσωπούν μόνο τους κομματικούς φορείς που θα τους συμπεριλάβουν στις λίστες, αλλά πρωτίστως τον Τρικαλινό λαό και τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα του τόπου.

Προηγούμενο άρθρο Σκοπός μας είναι να δίνουμε τη δυνατότητα να εκφράζονται οι νέοι
Επόμενο άρθρο Θερμή υποδοχή στον Κ. Τσιάρα στην πρώτη προεκλογική περιοδεία