Ο Ιούλιος μας βρίσκει ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση των έργων στους 3 εναπομείναντες υπό ολοκλήρωση Αυτοκινητόδρομους. Σε μεγάλο βαθμό υπήρξε απόδοση των περισσότερων τμημάτων αυτοκινητόδρομων. Η ολοκλήρωση των έργων όμως δεν έχει επιτευχθεί και πλέον έχουμε περάσει στο Β` μέρος για τις συμπληρωματικές παραδόσεις τμημάτων.
Εδώ και 1 έτος βλέπουμε την εξέλιξη των έργων και μέσα στον Απρίλιο που πέρασε συνέβησαν πολλά. Μοναδικό αρνητικό σημείο των έργων ο Ε65 που δεν είχε κάποια παράδοση τμημάτων. Θα πρέπει βέβαια να θυμίσουμε ότι η συνολική λειτουργία των 4 αυτοκινητόδρομων πρέπει να επιτευχθεί μέχρι τον Αύγουστο. Ας δούμε που είμαστε σήμερα με βάση το ypodomes.com
Ε65
Το αρνητικό σημείο των έργων στους Αυτοκινητόδρομους εντοπίζεται εδώ. Είναι ο μοναδικός από τους 5 αυτοκινητόδρομους που δεν έχει δώσει στην κυκλοφορία τμήμα και αυτό γιατί το θέμα των απαλλοτριώσεων είναι και εδώ ακόμα μία φορά παρών. Είμαστε σε ποσοστό προόδου που φτάνει το 90% και ο αγώνας δρόμου συνεχίζεται. Το τμήμα Ανάβρα-Τρίκαλα είναι έτοιμο και αναμένεται η ολοκλήρωση στο τμήμα Ξυνιάδα-Ανάβρα. Κατά πάσα πιθανότητα πάμε για συνολική παράδοση του Ξυνιάδα-Τρίκαλα, όμως οι αποφάσεις μένει να ληφθούν, πιθανότατα μέσα στον Ιούλιο.
Ολυμπία
Το όνειρο έγινε πραγματικότητα για τους οδηγούς στις 12 Απριλίου όταν και παραδόθηκε μία πραγματικά “λειτουργική” Ολυμπία Οδός. Από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα πλέον υπάρχει ένας συνεχής αυτοκινητόδρομων με 2 λωρίδες +ΛΕΑ με εξαίρεση τα 4+1 σημεία που θα παραδοθούν σταδιακά μέχρι τον Αύγουστο. Αυτή την εποχή ολοκληρώνονται τα έργα ασφαλτοστρώσεων από το Ξυλόκαστρο μέχρι την Πάτρα. Να θυμίσουμε πως αρχές Σεπτεμβρίου εγκαινιάστηκε το πρώτο τμήμα από Κόρινθο μέχρι Κιάτο μήκους 20χλμ. Στο τέλος Δεκεμβρίου δόθηκαν επιπλέον 9χλμ στο τμήμα από Κιάτο μέχρι Ξυλόκαστρο. Στο τέλος Φεβρουαρίου δόθηκαν οι Σήραγγες στα Μαύρα Λιθάρια και στον τέλος Μαρτίου ένα τμήμα 10χλμ μαζί με τις Σήραγγες Παναγοπούλας στο ρεύμα προς Αθήνα. Τώρα απομένουν συνολικά 7χλμ για τα γνωστά 5 σημεία (Καμάρι, Δερβένι, Καμάρες, Αραχωβίτικα,Ρίο) ενώ μετά τον Αύγουστο θα συνεχιστεί η κατασκευή του υπερκόμβου Ρίου που θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2017.
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
Στις 7 Απριλίου παραδόθηκε στην κυκλοφορία το στρατηγικότερο έργο υποδομής της χώρας. Η παράκαμψης Τεμπών και Πλαταμώνα ήταν το κύκνειο άσμα των έργων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Η διαδρομή πλέον διανύεται σε 4 ώρες και 10 λεπτά άνετης, γρήγορης και ασφαλούς οδήγησης. Το μεγάλο νέο είναι πως το σημείο καρμανιόλα στα Τέμπη αποτελεί πλέον παρελθόν ως οδικό πέρασμα και νέο τουριστικό σημείο υψηλού κάλλους για τουρισμό. με αυτό το τελευταίο τμήμα της Εθνικής Οδού Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκαν έργα 45 και πλέον ετών.
Ιόνια Οδός
Εδώ προέκυψε πρόβλημα προς το τέλος της κατασκευής. Να θυμίσουμε πως τον Δεκέμβριο έγινε η πρώτη παράδοση στο τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία που μαζί με την παράκαμψη Αγρινίου δημιουργούν ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 59χλμ. Στις 22 Φεβρουαρίου δόθηκε το τμήμα Καμπή-Πέρδικα που μαζί με την Παράκαμψη Άρτας-Φιλιππιάδας δημιουργούν ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 53χλμ. Στις 13 Απριλίου λειτούργησε το τμήμα Κλόκοβα-Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο. Την 1η Ιουνίου δόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Αντίρριο-Κλόκοβα μήκους 6,5χλμ, ολοκληρώνοντας πλήρως το νότιο τμήμα της Ιόνιας Οδού. Τώρα, τις επόμενες μέρες αναμένεται η παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος Αμφιλοχία-Σελλάδες, μήκους 27χλμ και μέχρι το τέλος καλοκαιριού θα λειτουργήσει και το τελευταίο τμήμα Πέρδικα-Κοσμηρά (βόρειο άκρο μέχρι τη σύνδεση με Εγνατία).
Μορέας
Εδώ, τελειώσαμε με την επίσημη παράδοση του αυτοκινητόδρομου στις 15 Δεκεμβρίου 2016. Τέλος για τα έργα, ξεκίνησε η συνολική λειτουργία.
Νέο ραντεβού, αρχές Ιούνιο για να δούμε την απόδοση τμημάτων των αυτοκινητόδρομων καθώς και τα υπόλοιπα της κατασκευής τους μέχρι τον Αύγουστο.