Το Μουσικό Σχολείο εγκαινίασεκαι επίσημα – δια στόματος του διευθυντή του κ. Γ. Λίτσιου-τη λειτουργία της σχολικής του βιβλιοθήκης ως αναγνωστήριο και χώρο εκδηλώσεων– λειτουργεί ήδη ως δανειστική από τον Σεπτέμβριο –με ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής. Στο πλαίσιο του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων «Βιβλιοθήκη και έντυπος – ηλεκτρονικός λόγος: κανόνες ορθής ανάγνωσης και συγγραφής», που υλοποιείται την τρέχουσα σχολική χρονιά με υπεύθυνους καθηγητές τους κ.κ. Κουφογιάννη Ευθύμιο, φιλόλογο – υποδιευθυντή, Κορκακάκη Νεκταρία, καθηγήτρια Γερμανικών – υπεύθυνη βιβλιοθήκης και Τασούλα Βάιο, φιλόλογο, προσκλήθηκεο φιλόλογος – συγγραφέας κ.Λεϊμονής Διονύσης, εκπαιδευτικός της β/θμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας ο οποίος δίδαξε δημιουργική γραφή σε μαθητές της Γ’ Γυμνασίου στο μάθημα της νεότερης και σύγχρονης ιστορίας. Για ογδόντα λεπτά οι μαθητές γύρω από το μεγάλο γραφείο της βιβλιοθήκης και με αφορμή τη ζωή και το έργο του Ιωάννη Καποδίστρια, υποδύθηκαν τον πρώτο κυβερνήτη της Ελλάδας, έπλασαν δικές τους ιστορίες, εξασκήθηκαν στον αναλυτικό και συνθηματικό λόγο κι αποτύπωσαν αυθόρμητα τα δικά τους μηνύματα.
Η έκπληξη από το αποτέλεσμα του σεμιναρίου για τους μαθητές και τους καθηγητές τους ήταν μη αναμενόμενη αλλά φυσιολογική κατά τον εισηγητή. Με χειμαρρώδη λόγο, με επιχειρήματα και ατάκες, οι μαθητές ενθουσιάστηκαν ξεδιπλώνοντας το συγγραφικό ταλέντο τους που μπορεί και οι ίδιοι να μην είχαν φανταστεί ότι διαθέτουν.
Αλλά τι είναι η δημιουργική γραφή; Με την ευρεία του σημασία ο όρος σημαίνει κυρίως τη γραφή που επικεντρώνει το ενδιαφέρον στην εκμάθηση δεξιοτήτων που συνδέονται με τη λογοτεχνία και με διάφορα χρηστικά ή δημοσιογραφικά είδη του λόγου, που έχουν περισσότερο πληροφοριακό ή δοκιμιακό χαρακτήρα.Στη δημιουργική γραφή η γραφή αντικρίζεται με τη δημιουργία, συνεπώς με την επινόηση. Και η δημιουργική γραφή μπορεί, πραγματικά, να απελευθερώνει νου και φαντασία και να βοηθήσει σημαντικά έναν μαθητή/μια μαθήτρια να βρει τον δρόμο της γραφής πιο εύκολα, να αποφασίσει να γράψει για να ευχαριστηθεί, να απελευθερωθεί από φόβους κι ενδοιασμούς του.
Το σεμινάριο κατέδειξε ότι η δημιουργική γραφή είναι ένα διαφορετικό «μάθημα» που μπορεί να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών, να καλλιεργήσει ορισμένες δεξιότητές τους και να κατακτήσουν τη γνώση με προσωπικό και βιωματικό τρόπο. Από την πλευρά του εκπαιδευτικού δεν απαιτείται μεγάλη προετοιμασία αλλά κυρίως έμπνευση και μεράκι ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να ξεφύγει από την απόλυτη κυριαρχία του σχολικού εγχειριδίου και την ύλη που πρέπει να διδαχθεί. Μπορεί να εφαρμοσθεί δε, σε όλα τα θεωρητικά μαθήματα.