Στη Βουλή φέρνει η Βουλευτής του Νομού μας, κ. Ασημίνα Σκόνδρα, το ζήτημα της τιμής των καυσίμων στη πατρίδα μας. Η κ. Σκόνδρα, απευθυνόμενη στον νέο Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Δένδια, ζητεί τις άμεσες ενέργειες του, ώστε να μειωθεί δραστικά το μέσο κόστος που καταβάλλει σήμερα ο Έλληνας φορολογούμενος για την αγορά καυσίμων. Ακολουθεί το κείμενο της παρέμβασης:
ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Κύριε Υπουργέ,
Μεγάλη αγανάκτηση προκαλεί στους πολίτες η επιβεβαίωση από ακόμη μία παγκόσμια έρευνα, ότι η πατρίδα μας διαθέτει την πέμπτη πιο ακριβή βενζίνη σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε 61 χώρες και δημοσιοποιήθηκε παγκοσμίως από μεγάλα ειδησεογραφικά κέντρα , οι πέντε χώρες με τα ακριβότερα καύσιμα κατά φθίνουσα σειρά είναι η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Ιταλία, η Δανία και η Ελλάδα.
Ωστόσο, η εν λόγω έρευνα πραγματοποίησε και σύγκριση των απόλυτων τιμών των καυσίμων ανά γαλόνι με το μέσο ημερήσιο εισόδημά των πολιτών της εκάστοτε χώρας. Από αυτή τη σύγκριση προκύπτει, ότι ο Έλληνας πολίτης καλείται να καταβάλει σχεδόν το 14% του μέσο εισοδήματος του για να καλύψει το κόστος καυσίμων. Στις υπόλοιπες χώρες που προανέφερα, τα καύσιμα είναι μεν ακριβότερα αλλά και το μέσο εισόδημα είναι αισθητά υψηλότερο (πχ στη Νορβηγία είναι 4 φορές υψηλότερο, στη Δανία σχεδόν 3 φορές υψηλότερο, στην Ολλανδία δυο φορές υψηλότερο και στην Ιταλία 1,5 φορές υψηλότερο), με αποτέλεσμα το ποσοστό επί του εισοδήματος που καλείται κάθε πολίτης εκείνων των χωρών να καταβάλει για καύσιμα, να κυμαίνεται μόλις μεταξύ του 3 % και του 9%.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω οικονομικά στοιχεία, ερωτάστε κύριε Υπουργέ:
• Στη Δανία που έχει τον υψηλότερο φόρο καυσίμων στην Ε.Ε., το κόστος της βενζίνης παραμένει σχετικά φθηνότερο, αναλογιζόμενοι ότι το μέσο ημερήσιο εισόδημα ενός Δανού είναι σχεδόν τριπλάσιο από αυτό του Έλληνα, με αποτέλεσμα να απαιτείται μόλις το 5,4 % του εισοδήματος για την αγορά καυσίμων. Πως αιτιολογείται αυτό το ποσοστό για τον Έλληνα φορολογούμενο να εκτοξεύεται στο 14%;
• Πότε προβλέπει το Υπουργείο σας να προσαρμόσει την φορολογία επί των καυσίμων στη χώρα μας, ώστε να πλησιάσει περισσότερο το μέσο όρο δαπάνης επί του μέσου εισοδήματος των πολιτών των υπόλοιπων κρατών της Ένωσης;
• Η ελληνική οικονομία βελτιώνεται πλέον με σταθερούς ρυθμούς. Ωστόσο η ανεργία συνεχίζει να μαστίζει τη χώρα και οι μισθοί βρίσκονται στο κατώτατο επίπεδο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πέσει δραματικά η ζήτηση για καύσιμα στη χώρα μας και η μειωμένη κατανάλωση να επιφέρει τελικά λιγότερα έσοδα στο κρατικό Προϋπολογισμό. Πως σκοπεύει να αντιστρέψει το Υπουργείο σας αυτή τη φθίνουσα ζήτηση καυσίμων στη χώρα μας;