Από τις 17 έως και τις 21Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στην Νότια Ιταλία και συγκεκριμένα στην πόλη Pozzuoliτης επαρχίας Campaniaη 5η εταιρική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus + KA229 με τίτλο «innovation and mobile learning” στο οποίο το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λ.Τ. Καρδίτσας συμμετέχει έχοντας το ρόλο του συντονιστή μεταξύ πέντε σχολείων Β/θμιαςΕκπ/σης από τις χώρες Ελλάδα, Ισπανία, Βουλγαρία, Τουρκία, και Ιταλία. Σκοπός της συνάντησης ήταν η γνωριμία η συνεργασία και αλληλεπίδραση με τους άλλους εταίρους εκπαιδευτικούς και μαθητές της σύμπραξης, για την προώθηση της γνώσης σχετικά με τα εργαλεία αξιολόγησης φορητής μάθησης(MobileLearning).
Η 5η διακρατική συνάντηση υλοποιήθηκε στο σχολείο LUCIOPETRONIO, επαγγελματικό λύκειο με 3 ειδικότητες 1)Γαστρονομία (κουζίνα και σεφ) 2) Υπηρεσίες δωματίου και πωλήσεων (σερβιτόροι) 3) Τουριστική υποδοχή (ρεσεψιονίστ, τουριστικός οδηγός).Συμμετείχαν αντιπροσωπίες εκπαιδευτικών και μαθητώναπό κάθε χώρα.Το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λ.Τ. Καρδίτσας εκπροσώπησαν ο κ. Λούκας Ηλίας (Δ/ντής), o κ. Τσιαρδάκας Γεώργιος (Φιλόλογος) και οι μαθητές Κατσακιώρη Παρασκευή, Αραμπατζή Αθανασία, Αυγέρη Βασιλική, Κατσαβού Χριστίνα, ΤσιτσάνηςΒάϊος και Καλογρίτσας Κωνσταντίνος.
Την 1η ημέρα της συνάντησης στο σχολείο μετά την όμορφη εκδήλωση καλωσορίσματος και την συνάντηση με τον διευθυντή της σχολής και το προσωπικό του σχολείουοι μαθητέςχωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν στο 1ο εργαστήριο (Παρουσίαση των εργαλείων WEB 2.0 για την αξιολόγησηKahoot / Socrative / Rubistar). Μετά το γεύμα στο σχολείο ακολούθησε αρχαιολογική περιοδεία στο Pozzuoli και στοRioneTerra με αγγλόφωνοξεναγό. Οι μαθητές συγκέντρωσαν όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις τοποθεσίες που επισκέφτηκαν με σκοπό την προετοιμασία ερωτήσεων / απαντήσεων στα Quizzesπου θα έπρεπε να δημιουργήσουν στα εργαστήρια της επόμενης ημέρας. Ακολουθήθηκε η διδακτική μέθοδος learningbydoing. Οι μαθητές έπρεπε να σημειώνουν ή να καταγράφουν τις πληροφορίες που δόθηκαν από τον οδηγό. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές άσκησαν την αγγλική γλώσσα (γραπτή και προφορική)..
Την 2η ημέραΕπίσκεψη στην αρχαία πόλη της Πομπηίας και τα πιο σημαντικά τοπία της Napoli όλη την ημέρα με Αγγλόφωνο οδηγό. Ακολουθήθηκε η διδακτική μέθοδος της πρώτης ημέρας.
Την 3η ημέραπραγματοποιήθηκε η 3η δραστηριότητα σε εργαστήριατου σχολείου με την χρήση εργαλείων αξιολόγησης Kahoot&Socrative.Όλοι οι μαθητές, μοιράστηκαν σε δύο εργαστήρια, προετοίμασαν ερωτήσεις σχετικά με την επίσκεψη στην Πομπηία /Pozzuoli και δημιούργησαν ερωτηματολόγια αξιολόγησης. Η χρησιμοποιούμενη μεθοδολογία μάθησης ήταν η ανεστραμμένη τάξη (FlippedClassroom). Το απόγευμα επισκεφτήκαμετις εγκαταστάσεις ενός τοπικού οινοποιείου (CantineMirabilis) και τον αρχαιολογικό χώρο PiscineMirabilis.
Την4η ημέρα έγινε εργαστήριο στο σχολείο μεθέμα εισαγωγή των εργαλείων WEB 2.0 στην εκπαίδευση και δραστηριότητα με χρήση του Rubistar. Ακολούθησε επίσκεψη στη γειτονική Νάπολη, ιστορικά κτίρια και εκκλησίες. Οι μαθητές συγκέντρωσαν όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις τοποθεσίες που επισκέφτηκαν με σκοπό την προετοιμασία ερωτήσεων / απαντήσεων στο Rubistar. Ακολουθήθηκε η διδακτική μέθοδος DEWEY (Learningbydoing).
Την 5η ημέραΠραγματοποιήθηκε συζήτηση στην ολομέλεια και παρουσίαση των έργων που δημιούργησαν οι μαθητές στα εργαστήρια τις προηγούμενες ημέρες. Στο διαγωνισμό των ερωτηματολογίων η Ελληνική ομάδα πήρε την πρώτη θέση. Η τελική εκδήλωση του προγράμματοςμαγνητοσκοπήθηκε από τοπικούς δημοσιογράφους και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Petronio. Ακολούθησε γιορτή καρναβαλιού στο σχολείο και αποχαιρετισμός των εταίρων.
Τελειώνοντας, καθ’ ομολογία των συμμετεχόντων, η εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ιταλία, αποτέλεσε μια εξαιρετικά εποικοδομητική εμπειρία με την πραγματοποίηση όλων των στόχων που είχαν τεθεί για την εκπαιδευτική συνάντηση της συγκεκριμένης σχολικής σύμπραξης.