Την ενεργοποίηση του Δικτύου Πρόληψης στη Σχολική Κοινότητα ανακοίνωσαν την Παρασκευή 10/1 με κοινή συνέντευξη τύπου ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Κων. Παπαλός, η Περιφερειακή Δ/ντρια Εκπαίδευσης κ. Βασ. Ζιάκα, η Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Συντονίστρια Δράσεων του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Λίνα Κόζυβα και η επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Καρδίτσας «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης κ.Στ. Αλογάριαστου.
Το πρωτοποριακό Δίκτυο που αναμένεται να αποτελέσει μοντέλο και για άλλους δήμους, συγκροτείται με πρωτοβουλία του Δήμου Καρδίτσας, υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Δ/νσης Θεσσαλίας, με τη συμμετοχή των Δ/νσεων Εκπαίδευσης ΠΕ και ΔΕ Καρδίτσας, των Σχολικών Συμβούλων και των Προέδρων των Σχολικών Επιτροπών και συντονιστές την Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Καρδίτσας “Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης” και το Παρατηρητήριο Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης καιστοχεύει στην υποστήριξη της σχολικής κοινότητας για την αντιμετώπιση θεμάτων που προκύπτουν και τα οποία δημιουργούν δυσλειτουργία στο χώρο του σχολείου, ή της οικογένειας.
Ο Δήμαρχος
Ο κ. Παπαλός αναφερόμενος στηνδημιουργία του Δικτύου τόνισε οτι αυτό αποτελεί
“μια συλλογική προσπάθεια της Αυτοδιοίκησης και των φορέων της Εκπαίδευσης, σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο που βιώνουμε, να υποστηρίξουμε την σχολική κοινότητα, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και πρωτίστως τους μαθητές να διαχειριστούν την ένταση που δημιουργεί η όξυνση των κοινωνικών προβλημάτων.
Ως Δήμος Καρδίτσας, λαμβάνοντας τα μηνύματα της τοπικής κοινωνίας και έχοντας πάντα στενή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς της εκπαίδευσης, καθώς και με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης», το οποίο υλοποιεί με επιτυχία εδώ και χρόνια αντίστοιχες υποστηρικτικές δράσεις, κρίναμε οτι έπρεπε να αναλάβουμε μια τέτοια πρωτοβουλία.
Οι επαφές και οι ενέργειες ξεκίνησαν από πέρυσι την άνοιξη, και την πρωτοβουλία αγκάλιασε η Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, θέτοντάς την υπό την αιγίδα της, γι’ αυτό και θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα την Περιφερειακή Δ/ντρια κ. Ζιάκα που επέδειξε έντονο προσωπικό ενδιαφέρον.” τόνισε ο κ. Παπαλός ο οποίος εξήρε και το ρόλο των εκπαιδευτικών σ’ αυτή τη διαδικασία.
“Θέλω να υπογραμμίσω για μία ακόμα φορά οτι σκοπός του Δικτύου είναι να λειτουργήσει υποστηρικτικά προς τη σχολική κοινότητα και ιδιαίτερα προς τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα απ’ όλους την τάξη τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε παιδιού και του οικογενειακού του περιβάλλοντος, γι’ αυτό και ο ρόλος τους σ’ αυτή την προσπάθεια είναι κυρίαρχος.” υπογράμμισε ο Δήμαρχος.
Η κ. Ζιάκα
Η Περιφερειακή Δ/ντρια Εκπαίδευσης κ. Β. Ζιάκα αναφέρθηκε στην έξαρση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και της βίας διεθνώς και στη χώρα μας που ώθησε το Υπουργείο Παιδείας να ιδρύσει το Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, ένα “πρωτοποριακό, διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο”, όπως είπε, που δίνει τη δυνατότητα στα μέλη της σχολικής κοινότητας να χειριστούν τέτοιου είδους φαινόμενα.
Μεταξύ άλλων το Παρατηρητήριο αναπτύσσει Δίκτυα Υποστήριξης και Συνεργασίας με τοπικούς, εθνικούς και διεθνείς φορείς και οργανώσεις, στο πλαίσιο του οποίου εντάσσεται όπως τόνισε η κ. Ζιάκα, και η συνεργασία με το Δήμο Καρδίτσς για την δημιουργία του Δικτύου Πρόληψης στη Σχολική Κοινότητα, το οποίο στοχεύει στην ενίσχυση παιδιών και εφήφων μέσω της υποστήριξης ενδιάμεσων στόχων που είναι οι διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων, οι γονείς και οι μαθητές.
“ Οι ουσιαστικοί δεσμοί μεταξύ σχολείου και ευρύτερου κόσμου έχουν αναγνωρισθεί ως ζωτικής σημασίας για να προετοιμαστούν οι μαθητές να αναλάβουν τη θέση τους στην κοινωνία. Μέσω του σχολείου η κοινωνία βοηθά τους νέους ανθρώπους να προετοιμαστούν για να ζήσουν στο πλαίσιο μιας κοινότητας και να γίνουν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες, δίνει μια ιδέα στους νέους για το τί σημαίνει υπεύθυνος πολίτης σε μια δημοκρατική κοινωνία. Εύχομαι να μπορέσουμε να δώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα εφόδια στους μαθητές και να γίνουν καλύτεροι πολίτες από εμάς.” επισήμανε μεταξύ άλλων η κ. Ζιάκα.
Η κ. Κόσσυβα
Τον πρωτοποριακό χαρακτήρα του Δικτύου Πρόληψης στη Σχολική Κοινότητα που δημιουργείται στο Δήμο Καρδίτσας, εξήρε η Σχολική Σύμβουλος και Συντονίστρια Δράσεων του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και κ. Λίνα Κόζυβα, η οποία ανέλυσε τους άξονες δράσης του δικτύου, οι οποίοι είναι δύο:
– 1ος άξονας: Ενημέρωση για τη λειτουργία του Δικτύου Πρόληψης / Ευαισθητοποίηση πληθυσμού.
2ος άξονας: Εφαρμογή σχεδίων δράσης για την υποστήριξη παιδιών και εφήβων μέσω και της ενίσχυσης των ενδιάμεσων ομάδων στόχων (εκπαιδευτικοί, γονείς ).
“Πιστεύουμε οτι με την στενή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων η πρωτοποριακή αυτή προσπάθεια θα έχει τα καλύτερα αποτελέσματα.” τόνισε η κ. Κόζυβα, εκτιμώντας, έπειτα και από επαφές που είχε με το Υπουργείο Παιδείας οτι το Δίκτυο θα αποτελέσει μοντέλο και για τους υπόλοιπους δήμους της χώρας.
Η κ. Αλογάριαστου
Η επιστημονκή υπεύθυνη της “Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης” κ. Αλογάριαστου ευχαρίστησε αρχικά τον κ. Παπαλό για την ευαισθησία και την πρωτοβουλία που ανέλαβε, την κ. Ζιάκα που την αγκάλιασε , τον Πρόεδρο της Π.Κ.Π. κ. Ευαγ. Λέμα που τη στήριξε από την αρχή και την κ. Κόσσυβα για την συνεργασία.
“Για το Κέντρο Πρόληψης και για μένα προσωπικά είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι λόγω των καινούργιων συνθηκών που δημιούργησε η νέα πραγματικότητα στη χώρα μας, φορείς οι οποίοι εμπλέκονται με το χώρο του σχολείου είτε άμεσα είτε έμμεσα μπήκαμε στη διαδικασία να συνεργαστούμε, να μοιραστούμε τις σκέψεις μας, τους προβληματισμούς μας, τις αγωνίες μας, τις ιδέες μας προς όφελος κυρίως των μαθητών.
Αποτελεί λοιπόν μεγάλη πρόκληση, να αποδείξουμε σε όλους αυτούς στους οποίους απευθυνόμαστε ( μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς ) ότι εμείς καταφέρνουμε και κάνουμε πράξη αυτό που ζητάμε σε όλους τους τόνους να κάνουν οι ίδιοι: να συνεργαστούν! Λέμε στους γονείς συνεργαστείτε για το καλό των παιδιών σας, λέμε στους εκπαιδευτικούς συνεργαστείτε με τα παιδιά, συνεργαστείτε μεταξύ σας, συνεργαστείτε με τους δ/ντές σας, λέμε στα παιδιά συνεργαστείτε….
Και λέμε συνεργαστείτε λες και η συνεργασία είναι το πιο εύκολο πράγμα.
Ευκαιρία λοιπόν μέσω του Δικτύου να δώσουμε το παράδειγμα της καλής συνεργασίας. Κι αυτό γιατί: Η συνεργασία απαιτεί εμπιστοσύνη, η συνεργασία απαιτεί σχέση και όταν αποκτιέται η εμπιστοσύνη και η σχέση τότε νομίζω ότι και το έργο που θα παραχθεί θα έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.” τόνισε μεταξύ άλλων η κ. Αλογάριαστου.