Σε λίγες μέρες θα πραγματοποιηθεί στη Λάρισα το Αναπτυξιακό Συνέδριο της Θεσσαλίας με την παρουσία του πρωθυπουργού της χώρας Α. Τσίπρα. Θα ανακοινωθούν τα έργα και οι πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης για την πρόοδο και την ανάπτυξη της Θεσσαλίας.
Για ολόκληρες δεκαετίες η Καρδίτσα αδικήθηκε στην κατανομή των μεγάλων έργων, τις χρηματοδοτήσεις και γενικότερα τις αναπτυξιακές επιλογές της χώρας μας. Το γεγονός αυτό, κατά την άποψή μου, υπήρξε η κύρια αιτία που η περιοχή μας μένει πίσω σε όλους τους τομείς, σε σχέση με τους άλλους Θεσσαλικούς νομούς. Ιδιαίτερα, μεγαλώνει διαφορά με την Ανατολική Θεσσαλία, το Βόλο και κυρίως τη Λάρισα, αλλά , τελευταία, και με τα Τρίκαλα. Μάλιστα για να παγιώσουν αυτή την άνιση κατανομή η Λάρισα και ο Βόλος ανέπτυξαν την γνωστή θεωρία των «αναπτυξιακών δίπολων », « Λάρισας – Βόλου», και « Καρδίτσας – Τρικάλων» με βάση την οποία η Ανατολική Θεσσαλία πρέπει να παίρνει την μερίδα του λέοντος .
Τις τελευταίες ημέρες Υπουργοί της Κυβέρνησης , εν όψει του Αναπτυξιακού Συνεδρίου, επισκέπτονται τις πρωτεύουσες των νομών της Θεσσαλίας και σε ανοικτές συγκεντρώσεις σε Λάρισα, Βόλο και Τρίκαλα εκτός από το διάλογο για τα γενικότερα ζητήματα, ανακοίνωσαν σημαντικά έργα για αυτούς τους νομούς. Το ίδιο έγινε και από την Περιφέρεια η Θεσσαλίας το τελευταίο διάστημα.
Στην Καρδίτσα περιμένουμε την παρουσία και τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για κάποια έργα που είναι αναγκαία για το νομό Καρδίτσας και χρήσιμα για την Ελλάδα. Έργα που έπρεπε μετά από τέσσερα πακέτα, να είχαν γίνει τις προηγούμενες δεκαετίες. Αλλά ακόμη ,ποτέ, δεν τους «δόθηκε σειρά προτεραιότητας»,.
Είναι μεγάλες οι ελλείψεις σε όλους τους τομείς και ο κατάλογος των αναγκών τεράστιος Εάν στόχος ήταν να υπάρξει ισόρροπη ανάπτυξη στη Θεσσαλία και ισότιμη αντιμετώπιση του νομού μας θα έπρεπε, σχεδόν, όλα τα νέα έργα να δοθούν στην περιοχή. Αλλά σήμερα συμβάλλοντας ,ρεαλιστικά και εποικοδομητικά στο διάλογο θα ήθελα να σταθώ, κυρίως, σε δύο μόνους τομείς (στη γεωγραφική θέση και τον αγροτικό τομέα, που είναι και το συγκριτικό πλεονέκτημα του νομού μας) προτείνοντας μάλιστα ορισμένα μόνον έργα. Αυτά που είναι άμεσης, απόλυτης, προτεραιότητας και αφορούν ολόκληρη τη Θεσσαλία.
ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1.Την άμεση ολοκλήρωση του Ε65 στα τμήματα Ξυνιάδας – Λαμίας και Τρικάλων – Εγνατίας και με βάση την αρχική, την καλύτερη, χάραξη και όχι με αυτή που προτείνεται τελευταία. Έχουν ολοκληρωθεί όλοι οι οδικοί άξονες της χώρας πλήν του Ε65.Εκτίμησή μου είναι πως, από τη στιγμή που έχουν ολοκληρωθεί οι αυτοκινητόδρομοι Ιόνια Οδός και ΠΑΘΕ (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) οι εταιρείες που τους εκμεταλλεύονται με διόδια, ίσως, δεν επιθυμούν την ολοκληρωμένη και καλή κατασκευή του Ε65. Αλλά, ενδεχόμενα, να υπάρχουν και άλλα πανίσχυρα συμφέροντα. Ο κίνδυνος είναι ορατός και έχουμε ξαναδεί παρόμοιες καταστάσεις.
2.Τον οδικό άξονα Καρδίτσας – Άρτας. Με πρώτο βήμα την κατασκευή της σήραγγας Τυμπάνου, που θα στηρίξει την ανάπτυξη ολόκληρης της Αργιθέας.
3.Την βελτίωση των οδικών αξόνων που συνδέουν το νομό μας με την Ευρυτανία και το Αγρίνιο και με πρώτα βήματα τη γέφυρα στον ποταμό Μέγδοβα, την κατασκευή του τμήματος προς τα Γιαννουσέϊκα και το φράγμα Πλαστήρα και την καλή οδική σύνδεση της λίμνης Ν. Πλαστήρα με την Ανατολική Αργιθέα.
4 Την χωροθέτηση και κατασκευή Εμπορευματικού Κέντρου στα Παλαιοφάρσαλα (ή την Καρδίτσα ), μετά την ηλεκτροκίνηση του δικτύου.
5.Το Φράγμα και τον Ταμιευτήρα Μουζακίου , που είναι έργο αρδευτικό, υδρευτικό και περιβαλλοντικό για ολόκληρη τη Θεσσαλία και έπρεπε να είχε υλοποιηθεί πριν τον ταμιευτήρα της Κάρλας στο ν. Λάρισας, της Γυρτώνης στο ν. Μαγνησίας και του Πορταϊκού που ανακοίνωσε προχτές ο κ. Φάμελος στα Τρίκαλα.
Η κατασκευή του ταμιευτήρα Μουζακιου και των άλλων ταμιευτήρων στα υψηλότερα σημεία για να συγκεντρώνεται εκεί τους χειμερινούς μήνες καθαρό νερό. Το νερό αυτό, χωρίς απόβλητα θα έχει τη δυνατότητα να ποτίζει ολόκληρη τη Θεσσαλία και συγχρόνως να εμπλουτίζει την Κάρλα και τη Γυρτώνη με καθαρό νερό. Σήμερα η Κάρλα κινδυνεύει, όλο το χρόνο, από τα αστικά και βιομηχανικά απόβλητα της υπόλοιπης Θεσσαλίας.
6..Τα αρδευτικά έργα και τους αγωγούς μεταφοράς νερού στον κάμπο.
7 Την ίδρυση νέων Σχολών, υπηρεσιών και θεσμών που σχετίζονται με τη Φυτική και Ζωική παραγωγή και θα αφορούν την καλύτερη σύνδεση Αγροτικής παραγωγής με τις υπόλοιπες παραγωγικές δραστηριότητες. Επίσης την επαναλειτουργία της Σχολής Αστυφυλάκων Καρδίτσας καθώς και τη μεταφορά και στην Καρδίτσα Στρατιωτικών Μονάδων και Εγκαταστάσεων μιάς και στο ίδιο γεωγραφικό χώρο, τη Θεσσαλία, είναι εγκατεστημένες μεγάλες μονάδες στη Λάρισα , τη Μαγνησία και τα Τρίκαλα με χιλιάδες στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό.