Προθεσμία μέχρι το τέλος του έτους για τον Ε65 – Έδωσαν τα 6 περιφερειακά τμήματα ΤΕΕ στη συνάντηση που είχαν στην Καρδίτσα


Κοινή παρέμβαση για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε-65 από έξι περιφερειακά Τμήματα του Τεχνικού Επιμελητηρίου, οι πρόεδροι των οποίων ανταποκρινόμενοι σε πρόσκληση του ΤΕΕ Κεντρ. & Δυτ. Θεσσαλίας, συναντήθηκαν σε σύσκεψη στην Καρδίτσα και συζήτησαν τις εξελίξεις στην υπόθεση.

 

Στη συνάντηση μετείχαν οι πρόεδροι των περιφερειακών Τμημάτων ΤΕΕ, Ηπείρου – Χρήστος Παπαβρανούσης, Δυτ. Μακεδονίας –  Αθανάσιος Κακαλης, Αν. Στερεάς Ελλάδας –  Απόστολος Καραναστάσης, Μαγνησίας –  Σωκράτης Αναγνώστου, Κεντρ. & Δυτ. Θεσσαλίας – Κων/νος Διαμάντος, ενώ τη συμφωνία του εξέφρασε παρότι δεν μπόρεσε να παραστεί και ο πρόεδρος του Τμήματος Ευβοίας- Γ. Μπουραντάς.

 

Μετείχαν επίσης ο αντιπεριφερειάρχης  Καρδίτσας  Βασίλης Τσιάκος,

δήμαρχος Καρδίτσας Κων. Παπαλός , αντιδήμαρχος Καρδίτσας Αθανάσιος Μπουραζάνης,  ο εκπρόσωπος γ. γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στερεας Ελλάδας  Αθανάσιος Οικονόμου

Εκπρόσωπος Περιφερειάρχη Δυτ. Μακεδονίας- Τζιουτζος Νικόλαος

 

Παρόντες ήταν ακόμη ο Νίκος Λέγκας, πρώην υπουργός και πρώην μέλος της Δ. Ε. ΤΕΕ Κ&Δ Θεσσαλίας, ο γραμματέας της Δ. Ε. Ευθύμιος Μυρισιώτης, ο Γρ. Σουλιώτης και ο Χρ. Δημακόπουλος μέλη της  Δ. Ε., ο πρόεδρος της Ν. Ε. ΤΕΕ Τρικάλων Γιώργος Μητσιούλης, η πρώην πρόεδρος Αντιπροσωπείας ΤΕΕ/ΤΚΔΘ Κ. Φιλίππου-Τσιώνα, ο γραμματέας της Δ. Ε. Ανατολ. Στερεάς Γ. Μαλαμος.

 

Στη συνάντηση συμφωνήθηκε να  εκδοθεί κοινό κείμενο που θα επιχειρηθεί να είναι συνυπογεγραμμενο και απο όλους τους φορείς της Πολιτείας και της κοινωνίας των περιφερειών. Να επιδιωχθεί ,πλέον, η δρομολόγηση άμεσης λύσης (μέχρι τέλος του 2012) που πρέπει να δοθεί από τον πρωθυπουργό με τον οποίο και πρέπει να υπάρξει συνάντηση έχοντας υπόψη ότι έχει συστήσει ειδική επιτροπή και έχει ορίσει «ειδικό διαμεσολαβητή» για τα έργα παραχώρησης. Αντίστοιχη συνάντηση να υπάρξει και με τους άλλους δύο αρχηγούς των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση.

Από τη συζήτηση στη συνάντηση της Καρδίτσας προέκυψαν τα ακόλουθα βασικά σημεία για την υπόθεση της Ε65:

 

– Είναι , εκ των ουκ άνευ, η επανάληψη της επιχειρηματολογίας για την σκοπιμότητα και την πολλαπλή ωφελιμότητα του έργου που, η ίδια η Βουλή με το σύνολο των κομμάτων το ενέκρινε (ως προς αυτό) και με ευρεία πλειοψηφία το συμβασιοποίησε με νόμο της Βουλής.

– Κυρίαρχο στοιχείο του άξονα Ε65 είναι η «εξωστρέφεια» που προσφέρει στις Περιφέρειες του κεντρικού κορμού της χώρας – πέρα από τα εσωτερικά θετικά χαρακτηριστικά- σημαντικό δηλαδή στοιχείο για την Ανάπτυξη με άξονα την επιχειρηματικότητα, την ανάπτυξη μεταφορών, την ανάπτυξη μεταποιητικής αλυσίδας αγροδιατροφικών προϊόντων, των εξαγωγών και του τουρισμού.

– Βασικό στοιχείο στο ΕΣΠΑ-2 (περίοδος 2014-2020) που συζητείται ήδη το πλαίσιό του είναι η έννοια της «ανταγωνιστικότητας» που θα αποτελεί το πλέον σημαντικό στοιχείο για μία περιοχή για να μπορεί να εντάξει έργα και δράσεις. Δύο από τις ενδιαφερόμενες για τον Ε65 Περιφέρειες, της Ηπείρου και της Δυτ. Μακεδονίας είναι οι φτωχότερες της ΕΕ και με τους πλέον χαμηλούς αναπτυξιακούς και κοινωνικούς δείκτες. Οι υποδομές αποτελούν σημαντικό πλεονέκτημα για την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας και δεν μπορεί οι δύο αυτές περιφέρειες να αφεθούν εκτός δυνατότητας συμμετοχής στο ΕΣΠΑ-2 με συγκλίνουσες προϋποθέσεις και πλεονεκτήματα.

– Το έργο είναι ενταγμένο – και σήμερα – στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Άρα, δεν άλλαξε τίποτε για την ΕΕ σε ότι αφορά την σημασία του.

– Τα τεχνικά στοιχεία του έργου είναι τετελεσμένα σε ότι αφορά μελέτες και χαράξεις σε επίπεδο εφαρμογής. Τα περιβαλλοντικά ζητήματα του έργου έχουν αντιμετωπισθεί σε επίπεδο μελέτης και, έχουν αρθεί με πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ κάθε εμπόδιο που είχε υποβληθεί, κυρίως με το τελευταίο ορεινό τμήμα ένωσης με την Εγνατία οδό. Η ΕΕ γνωρίζει όλα αυτά τα στοιχεία από την συμβασιοποίηση του έργου μέχρι και την πρόσφατη εξέλιξη και δεν υπάρχει, ως προς αυτά κάποιο πρόσκομμα.

– Οι συμβάσεις παραχώρησης αποτελούν νόμους του κράτους. Σ’ αυτές οι συμβαλλόμενοι ανέλαβαν υποχρεώσεις και δικαιώματα – αναλαμβάνοντας και ρίσκο- τις οποίες και πρέπει έναντι των πολιτών και της Ελλάδας να φέρουν εις πέρας. Χωρίς «εκπτώσεις» στο προδιαγεγραμμένο έργο, στο τεχνικό αντικείμενο  και στην ποιότητά του και χωρίς «εκβιαστικές υπεκφυγές».

– Το «εμπροσθοβαρές χρηματοδοτικό μοντέλο» με την προείσπραξη διοδίων από τους χρήστες κατά τη φάση της κατασκευής ή, και με παραχώρηση- αντιστάθμισμα εθνικά διόδια άλλων οδικών αξόνων ήδη, λειτούργησαν υπέρ των Κ/Ξ. Το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει να ανταποκριθεί έγκαιρα σε κάθε του τεχνική και οικονομική υποχρέωση. Κάθε ζήτημα που προέκυψε μέσα από την κρίση των τελευταίων χρόνων μπορεί να αναζητηθεί η λύση του μέσα από την συνέργεια Κυβέρνησης-ΕΕ και Κ/Ξ- Τραπεζών.

– Ζητούμε άμεση λύση μέχρι τέλος του 2012 και, απαιτούμε την επανεκκίνηση και την υλοποίηση του ολοκληρωμένου προγράμματος έργων παραχώρησης, των «Δρόμων Ανάπτυξης» (όπου εντάσσεται και ο Ε65). Και αυτό διότι, τα έργα αυτά είναι, εν πολλοίς, «συμπληρωματικά» και, οι Κ/Ξ με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που συμμετέχουν, σε πολλές περιπτώσεις λειτούργησαν στις προβλέψεις τους και συμμετέχουν στα έργα συνδυαστικά.

 

 

Προηγούμενο άρθρο Εκλογοαπολογιστική συνέλευση – εκλογές
Επόμενο άρθρο Διαμαρτυρήθηκαν οι τρίτεκνοι του Νομού