Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να διευκρινιστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών ο αριθμός των εκλογικών κέντρων που θα λειτουργήσουν για τις επερχόμενες εκλογές, ένα θέμα που προβληματίζει την αρμόδια υπηρεσία της Νομαρχίας Καρδίτσας, η οποία προετοιμάζεται πυρετωδώς για τις εθνικές εκλογές. Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Νομαρχίας Καρδίτσας κ. Χαράλαμπο Πολυζόπουλο, στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2006 υπήρξαν 378 εκλογικά τμήματα, στις εθνικές εκλογές του 2007, 346, ενώ στις ευρωεκλογές του Ιουνίου μόλις 310 τμήματα, γεγονός που «μπέρδεψε» τους ψηφοφόρους. Ο κ. Πολυζόπουλος υποστήριξε πως η καλύτερη λύση θα ήταν να επιλεχθούν περισσότερα εκλογικά κέντρα τουλάχιστον για μέσα στην πόλη της Καρδίτσας, διότι φέτος υπάρχει η δισταυρία στα ψηφοδέλτια, γεγονός που θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο για την καταμέτρηση τους, ενώ κατέληξε ότι μέσα στην εβδομάδα το Υπουργείο Εσωτερικών θα έχει ξεκαθαρίσει αυτή την εκκρεμότητα. Τέλος σημείωσε ότι άμεσα θα προκηρυχθεί πρόχειρος μειοδοτικός διαγωνισμός ύψους 30.000 ευρώ για την προμήθεια του σχετικού υλικού που θα χρησιμοποιηθεί τη βραδιά των εκλογών (χαρτιά, στυλό, μολύβια, μελάνια κλπ).
Προθεσμίες
Σύμφωνα με την εγκύκλιο που στάλθηκε στη Νομαρχία Καρδίτσας:
- – 9/9: Λήγει η προθεσμία μέχρι και τη μεθεπόμενη ημέρα από την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για την υποβολή δηλώσεων από τους στρατιωτικούς κλπ, στους προϊστάμενους και τους διοικητές τους, σχετικά με την πρόθεση τους να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα στο δήμο ‘η την κοινότητα στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου είναι γραμμένοι
- – 12/9: Λήγει η προθεσμία των 5 ημερών από την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για την αποστολή των καταστάσεων των στρατιωτικών κλπ στον Πρόεδρο των Πρωτοδικών της οικείας εκλογικής περιφέρειας
- – 15/9: Λήγει η προθεσμία των 3 ημερών για την άσκηση ένστασης κατά της εγγραφής στις καταστάσεις των στρατιωτικών
- – 16/9: Λήγει η προθεσμία των 9 ημερών μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για τη δήλωση ονόματος και εμβλήματος κομμάτων στον Πρόεδρο της Βουλής και στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου δήλωσης συνασπισμού περισσότερων συνεργαζόμενων κομμάτων
- – 16/9: Λήγει η προθεσμία των 9 ημερών μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για την πρόταση υποψηφίων
- – 16/9: Λήγει η προθεσμία υποβολής παραίτησης των δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων, αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων κλπ από την υπηρεσία και τις θέσεις που αποτελούν κώλυμα εκλογιμότητας, δηλαδή μέχρι και 9 ημέρες μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου
- – 17/9: Δέκα ημέρες μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου που ενεργείται η ανακήρυξη των υποψηφίων από τα αρμόδια δικαστήρια των πρωτοδικών
- – 20/9: Λήγει η προθεσμία των 13 ημερών μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για την επίδοση στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου των δηλώσεων για την κατάρτιση των συνδυασμών
- – 21/9: Δέκατη τέταρτη ημέρα μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου που ενεργείται η ανακήρυξη των συνδυασμών από το Α’ Τμήμα του Αρείου Πάγου
- – 22/9: Λήγει η προθεσμία των 15 ημερών μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για την αποστολή στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, το Ελεγκτικό Συνέδριο, τους προέδρους των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας και τους Γενικούς Γραμματείς Περιφερειών μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών, των ονομαστικών καταστάσεων των δικαστικών λειτουργών, υπαλλήλων κλπ καθώς και των καταλόγων των δικηγόρων και των ασκούμενων δικηγόρων
- – 22/9: Λήγει η προθεσμία των 15 ημερών μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για τον καθορισμό από τους νομάρχες, με σχετική απόφαση τους, των εκλογικών τμημάτων και καταστημάτων ψηφοφορίας
- – 22/9: Λήγει η προθεσμία των 15 ημερών μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για την αποστολή από το Υπουργείο Εσωτερικών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου πινάκων των εκλογικών τμημάτων που συστάθηκαν σε όλη την επικράτεια
- – 22/9: Λήγει η προθεσμία των 15 ημερών μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για την κλήρωση ‘η τον διορισμό από τα αρμόδια δικαστήρια των πρωτοδικών των μελών των εφορευτικών επιτροπών και των αναπληρωματικών αυτών
- – 25/9: Λήγει η προθεσμία των 8 ημερών πριν από την ψηφοφορία μέσα στην οποία τα κόμματα, οι συνδυασμοί και οι υποψήφιοι είναι υποχρεωμένοι να παραδώσουν στον οικείο νομάρχη, επί αποδείξει, επαρκή αριθμό ψηφοδελτίων για τις ανάγκες των εκλογικών τμημάτων της περιφέρειας
- – 25/9: Λήγει η προθεσμία των 8 ημερών πριν από την ψηφοφορία για την πρόταση υποψηφίων προς συμπλήρωση συνδυασμού σε περίπτωση θανάτου υποψηφίου
- – 26/9: Λήγει η προθεσμία για την ανακήρυξη από το αρμόδιο δικαστήριο (πρωτοδικείο) του υποψηφίου που προτάθηκε για συμπλήρωση συνδυασμού σε περίπτωση θανάτου υποψηφίου
- – 27/9: Λήγει η προθεσμία των 6 ημερών πριν από την ψηφοφορία μέσα στην οποία τα κόμματα, οι συνδυασμοί και οι υποψήφιοι είναι υποχρεωμένοι να παραδώσουν στον οικείο Νομάρχη επί αποδείξει, επαρκή αριθμό ψηφοδελτίων για τα εκλογικά τμήματα ετεροδημοτών, όμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στη βασική εκλογική περιφέρεια
- – 28/9: Λήγει η προθεσμία των 5 ημερών πριν από την ψηφοφορία για τη γνωστοποίηση στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου της πρότασης υποψηφίου προς συμπλήρωση συνδυασμού σε περίπτωση θανάτου υποψηφίου
- – 28/9: Λήγει η προθεσμία των 5 ημερών πριν από την ψηφοφορία για τη γνωστοποίηση με προκήρυξη του νομάρχη στους δήμους και στις κοινότητες του νομού των αποφάσεων καθορισμού των εκλογικών τμημάτων
- – 28/9: Λήγει η προθεσμία των 5 ημερών πριν από την ψηφοφορία για την ειδοποίηση των διορισθέντων μελών των εφορευτικών επιτροπών με φροντίδα του εισαγγελέα του οικείου πρωτοδικείου
- – 29/9: Λήγει η προθεσμία που είναι η πέμπτη ημέρα πριν από την ψηφοφορία για την γνωστοποίηση με προκήρυξη του οικείου νομάρχη των ανακηρυχθέντων υποψηφίων και συνδυασμών
- – 30/9: Λήγει η προθεσμία των 3 ημερών πριν από την ψηφοφορία για τη δημοσίευση του προγράμματος ψηφοφορίας από τις δημοτικές και κοινοτικές αρχές
- – 1/9: Λήγει η προθεσμία των 2 ημερών πριν από την ψηφοφορία για την άφιξη των εφόρων και των τακτικών ‘η αναπληρωτών αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής στον τόπο διορισμού τους
- – 3/9: Λήγει η προθεσμία που είναι μέχρι και την προηγούμενη ημέρα της ψηφοφορίας μέσα στην οποία είναι δυνατή με απόφαση του οικείου νομάρχη, η αλλαγή καταστήματος ψηφοφορίας, εφόσον η χρησιμοποίηση αυτού που αρχικά ορίστηκε δεν είναι δυνατή εξαιτίας ανώτερης βίας