Την Κυριακή 20 Ιουνίου και ώρα 11:00 π.μ. στη Νεράϊδα του δήμου Ιτάμου
Συνέντευξη τύπου παραχώρησε ο δήμαρχος Ιτάμου κ. Βασίλης Τσαντήλας παρουσία του δημάρχου Φαρκίτσας και Φουρνάς Ευρυτανίας κ. Ηλία Παπουτσόπουλο και του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Κεδρού κ. Γιάννη Καραμέτου. Στη συνέντευξη τύπου ανακοινώθηκε το πρόγραμμα της ημερίδας που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 20 Ιουνίου και ώρα 11:00 π.μ. στη Νεράϊδα του δήμου Ιτάμου. Σκοπός της ημερίδας είναι η ανάδειξη του συγκοινωνιακού προβλήματος που υπάρχει ανάμεσα στην Καρδίτσας στο Αγρίνιο και στο Καρπενήσι. Η ημερίδα πραγματοποιείται με στη συνδιοργάνωση των δήμων Ιτάμου, Καρδίτσας, Βίνιαννης, Φραγκιστάς και Φουρνάς του νομού Ευρυτανίας, του τοπικού διαμερίσματος Νεράιδας, της ένωσης Αγροφιώτικων Χωριών νομού Καρδίτσας, του εξωτ. μορφο. συλλόγου Νεράϊδας, της εφημερίδας «χρονικά Νεραϊδας- Δολοπών» και της ΔΗ.ΚΕΠ.ΙΤ.
Πρόγραμμα
11:00 Προσέλευση- καλωσόρισμα- χαιρερτισμοί
11:15 Εισήγηση από την Μηχ/ικο της Δ/νσης Δημ. έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας κα. Βάσω Πετσία, με θέμα: «Η πορεία των μελετών του οδικού άξονα: Καρδίτσα- Αγρινίο»
11:30 Εισήγηση από τον δήμαρχο Ιτάμου Βασίλη Τσαντήλα με θέμα: Η σημαντικότερη τουριστική οδική διαδρομή της Πίνδου: «Καρπενήσι- Βελούχι- Φουρνά- Νεράϊδας- Φαράγγι Μεγδοβά Ποταμού- Λίμνη Πλαστήρα- Μουζάκι- Πύλη Τρικάλων Περτούλι- Μετέωρα».
11:40Εισήγηση, από τον Δήμαρχο Φουρνάς κο. Ηλία Παπουτσόπουλο με θέμα: «Η αποπεράτωση της οδού Σαραντάπορο- Μαυρόλογγος- Τριφύλλα, ως τμήμα της οδικής σύνδεσης Καρδίτσας- Καρπενήσι».
11:50 Εισήγηση από το δήμαρχο Βίνιαννης κ. Γεωργίου Νίκο με θέμα «Το οδικό τμήμα Μαυρομμάτα Ευρυτανίας- όρια ν. Καρδίτσας».
12:00 Εισήγηση «Η αναστήλωση του ιστορικού γεφυριού «Μέγα γιοφύρι»στον ποταμό Μεγδοβά, από την Αρχιτέκτονα κ. Κωνστάντια Φιρφιρή.
Α)Ο οδικός άξονας Καρδίτσα- Αγρίνιο
Πρώτος, ο μεγάλος οραματιστής και πολιτικός Χαρίλαος Τρικούπης, εμπνεύστηκε και σχεδίασε την οδική επικοινωνία της Θεσσαλίας με την Δυτική Ελλάδα (Αγρίνιο, Καρπενήσι). Το όραμα του, αγκαλιάστηκε από τους πολίτες, των Αγράφων και η οδός χαρακτηρίστηκε «Παραμέγδοβας» όμως παρέμεινε στα χαρτιά και όνειρο στα τέλη του 19ου και όπλον τον εικοστό αιώνα. Ορισμένοι πολιτικοί το 1930 και το 1960 προσπάθησαν να προχωρίσει η οδική σύνδεση χωρίς αποτέλεσμα. Όμως το όνειρο το κρατούσαν ζωντανό φορείς και πολίτες της περιοχής Αγράφων. Στη δεκαετία του 1980, ο λαϊκός φορέας της περιοχής Αγράφων, η ΕΝΏΣΗ Αγροφιωτικών χωριών Ν. Καρδίτσας έδωσε σε απόλυτη προτεραιότητα στην ανάγκη κατασκευής του έργου και μέσα από την οργάνωση συνεδρίων, ημερίδων, ανταμωμάτων, δεκάδων παραστάσεων, κατάθεση υπομνημάτων και δημοσιευμάτων βρήκε ανταπόκριση από το υπουργείο δημόσιων έργων. Πρώτα με την κατασκευή του τμήματος Καλλίθηρο- Παχούλα- καστανιά- Μούχα από την πλευρά του ν. Καρδίτσας. Το 1989, ανατέθηκε η σύνταξη μελέτης του τμήματος Φράγμα- Λίμνη Πλαστήρα- Μεγδοβά- Μαυρομμάτα. Η μελέτη συντάχθηκε και μετά άρχισαν οι παρεμβάσεις για αλλαγές στην διαδρομή!!! Το 2002, έγιναν δυο αναθέσεις από τις περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας για το εναπομείναν και πιο δύσκολό τμήμα (Νεράϊδα – Μαυρομμάτα), οι οποίες δεν περατώθηκαν και κρίθηκαν μη εκτελεστέες λόγω κόστους. Από το 2007, αναμένονται οι μελέτες από Νεράϊδα – Μαυρομμάτα (μήκος 18χλμ) και κατασκευής γέφυρας, ως μια Νομαρχιακή σύνθεση από εθνική που ξεκίνησε στον αρχικό σχεδιασμό! Σήμερα οι κυβερνήσεις πρέπει να λάβουν υπόψη και τα οφέλη που θα προκύψουν από την επικοινωνία των δύο σημαντικών λιμανιών του Βόλου και του Αστακού.
Β) Η οδική σύνδεση λίμνης Πλαστήρα- Καρπενήσι
Με την τουριστική ανάπτυξη της λίμνης Πλαστήρα και του Καρπενησίου, επιτακτική είναι η ανάγκη σύνδεσης των δύο τουριστικών περιοχών. Από το 2001 έως σήμερα χρηματοδοτήθηκαν και κατασκευάστηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη περίπου 20 χλμ από Αυχένα Καστανιάς Ιτάμου- Γιαννουσεϊκα- Νεραϊδας- Τριφύλλα- Κλειτσός Ευρυτανίας. Απομένει τμήμα 5 χλμ στον ν. Καρδίτσας για να επιτευχθεί η ολοκλήρωση της πιο σημαντικής ορεινής τουριστικής διαδρομής στην Ελλάδα.
Γ) Η οδική σύνδεση Καρδίτσας- Καρπενήσι
Σήμερα υπάρχει οδική σύνδεση Καρδίτσας με Καρπενήσι μέσω Ρεντίνας- Φουρνάς. Η πιο σύντομη όμως διαδρομή είναι μέσω Ραχούλας- Σαρανταπόρου- Μαυρολόγγου- Τριφύλλα που φέρνει τις δύο πόλεις πιο κοντά κατά 20 χιλιόμετρα. Απομένει ένα τμήμα 7 χλμ. Για την επίτευξη του στόχου. Οι τρεις οδικές συνδέσεις, αναδεικνύουν το ρόλο του δήμου Ιτάμου και ειδικά του ΤΔ Νεράϊδας, ως συγκοινωνιακού κόμβου. Χρέος της πολιτείας, φορέων του νομού και των πολιτικών είναι η χρηματοδότηση και κατασκευή των τριών οδικών τμημάτων που αναβαθμίζουν και συμβάλλουν στην ανάπτυξη της περιοχής και κάνουν πράξη το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη, έστω και με καθυστέρηση 100 χρόνων!