Πράξη το όραμα του μικρού αεροδρομίου Μυρίνης


Λίγο πριν την ενεργοποίηση του μικρού αεροδρομίου Μυρίνης βρίσκεται ο Δήμος Καρδίτσας, καθώς ολοκληρώνονται σήμερα οι εργασίες ασφαλτόστρωσης του πεδίου προσγείωσης μήκους 700 μέτρων και πλάτους 20 μέτρων.

Ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Κώστας Παπαλός, συνοδευόμενος από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας κ. Φίλιππο Κωτούλα και τον Δημοτικό Σύμβουλο, Εντεταλμένο για θέματα Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Θανάση Μαρκινό, επιθεώρησε χθες τις εργασίες της Αναδόχου Τεχνικής Εταιρείας και έκανε δηλώσεις για το μεγάλο έργο επισημαίνοντας τα εξής:

Με την ασφαλτόστρωση του διαδρόμου προσγείωσης- απογείωσης, ολοκληρώνεται η Α΄ Φάση κατασκευής του μικρού αεροδρομίου Μυρίνης – όπως χαρακτηριστικά έχει ονομαστεί από τους Καρδιτσιώτες – προϋπολογισμού 650.000 ευρώ. Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε την δυνατότητα να φιλοξενήσουμε διάφορα αεροσκάφη κι΄ αυτό μάλιστα θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι. Το έργο έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα με αργούς ρυθμούς λόγω της έλλειψης χρηματοδοτήσεων. Όμως φτάνουμε σε ένα σημείο όπου μπορούμε να πούμε ότι το όνειρο γίνεται πλέον πραγματικότητα. Το έργο αυτό γρήγορα θα αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης του αεραθλητισμού στην περιοχή μας, ίσως και σε ολόκληρη τη Θεσσαλία. Τα μηνύματα που έχουμε από ανθρώπους οι οποίοι ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν τον χώρο, είναι πολλά και θα τα δούμε στην πράξη το ερχόμενο διάστημα. Ο διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης φτάνει στα 700 μέτρα, έγιναν όλα τα αναγκαία έργα υποδομής, είναι υψηλής αντοχής και μπορεί να υποδεχθεί όχι μόνο ελαφρά αεροσκάφη, αλλά και μεγαλύτερα ελικοφόρα στο μέλλον. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι για την πρόοδο των εργασιών και ότι φτάσαμε στο σημείο η Καρδίτσα να αποκτήσει ένα μικρό αεροδρόμιο. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι το έργο δεν είναι μια μακέτα… Αντίθετα, η αρχική μακέτα που είχε παρουσιαστεί, λαμβάνει πλέον “σάρκα και οστά”! Είναι ένα σοβαρότατο σχέδιο που ξεκίνησε το 2003 και εξελίσσεται μέχρι σήμερα. Δεν λέμε βέβαια ότι φτιάχνουμε αερολιμένα, αλλά ένα έργο που δεν είχε ποτέ η Καρδίτσα, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο προστιθέμενη αξία σε ολόκληρη την περιοχή”.

Αναφερόμενος στην επόμενες ενέργειες του Δήμου ο κ. Παπαλός υπογράμμισε: “Επίκειται η διάνοιξη δύο διαδρόμων ασφαλείας δεξιά και αριστερά του κεντρικού διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης και η τοποθέτηση των απαραίτητων σημάτων. Στη συνέχεια και μέσα περίπου σε έναν μήνα θα γίνουν διάφορες δράσεις οι οποίες θα ανακοινωθούν στον κατάλληλο χρόνο. Σε ότι αφορά στην προβλεπόμενη κτιριακή εγκατάσταση, η μελέτη έχει παραληφθεί, ωστόσο περιλαμβάνεται στην Β΄ Φάση του έργου και αυτή την στιγμή δεν είναι απαραίτητη προκειμένου να χρησιμοποιείται το πεδίο προσγείωσης για αεραθλητισμό”.

Αξίζει να σημειωθεί πως τον Οκτώβριο του 2011, το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας παρέλαβε την αρχιτεκτονική μελέτη των κτιριακών εγκαταστάσεων και του πύργου ελέγχου του αεροδρομίου, των οποίων το κόστος εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 300.000 ευρώ.

Το έργο που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Θησέας», γίνεται σε δημοτική έκταση 159 στρεμμάτων.

Από τη μελέτη προβλέπεται η κατασκευή παράπλευρων διαδρόμων αριστερά και δεξιά πλάτους 20 μέτρων ο καθένας.

Το κτίριο του πύργου ελέγχου θα είναι βιοκλιματικό με «πράσινο δώμα», θερμοκηπιακό χώρο στο νότο και συστήματα σκίασης.

Το μικρό αεροδρόμιο Μυρίνης θα ανήκει στην κατηγορία D, έχοντας τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει τύπους ελαφρών αεροσκαφών που προσγειώνονται στα περισσότερα αεροδρόμια των ελληνικών νησιών και να αποτελέσει πυρήνα ανάπτυξης του αεραθλητισμού στη Θεσσαλία, λόγω της κεντροβαρικής θέσης του.

Προηγούμενο άρθρο Εξιχνιάσεις ληστειών και συλλήψεις για κατοχή ναρκωτικών από την Α.Δ. Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο Διαμάντω Μανωλάκου από την Καρδίτσα: Τα χειρότερα έρχονται με τη νέα ΚΑΠ