Πού είναι, κυρ δάσκαλε, η Νέα Παιδαγωγική; Γιατί δεν έρχεται στο σκολειό; – Γράφει ο Γιάννης Βαϊόπουλος


Ευχαριστούμε το Υπουργείο για το ενδιαφέρον  που όψιμα δείχνει για την εκπαίδευση στα ελληνικά σχολεία (προς το τέλος της χρονιάς).

Ευχαριστούμε τον Υπουργό που νοιάζεται για τους μαθητές και τους γονείς , γιατί προφανώς έχει ευαισθησίες που , απ ’όσα λέει ,μάλλον δεν έχουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι , οι εκπαιδευτικοί.

 Πάντως, μαθαίνουμε κι εμείς ,ακολουθώντας το «γηράσκω αεί διδασκόμενος» ή κατά τη νέα ορολογία ,την αυτοεπιμόρφωση . Χρειάζεται ωστόσο , να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους , γιατί , όσο κι αν μας απορρόφησε ο καναπές (γιατί εκεί διορθώνουμε τα γραπτά , εκτός από το γραφείο ) έχουμε και εμείς τα όρια ανοχής και….. αντοχής.

α.  Η επιμήκυνση δε μας πέφτει βαριά, γιατί έχουμε εισπράξει μέχρι τώρα πολλές  δόσεις περιφρόνησης, υποτίμησης, απαξίωσης, που αυτή είναι απλά το …κερασάκι στην τούρτα. Αν δεν κρύβει κάποιο άλλο στόχο, είναι μόνο μια ακόμα τουφεκιά του Αρβανιτίδη.

β.  Η μείωση της σχολικής ύλης σε συνδυασμό με δράσεις και δεξιότητες ήταν διαρκής και ξεκάθαρη πρόταση των εκπαιδευτικών, που πιέζονταν από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.

γ. ο υπουργός λέει ότι η επιμήκυνση … θα βοηθήσει τους καθηγητές να ολοκληρώσουν όλες τις εργασίες τους, που έμεναν για το Σεπτέμβρη.!!! Το πραγματικό ζήτημα είναι πότε θα ολοκληρώσει το υπουργείο το δικό του προγραμματισμό για την εκπαίδευση.

–  Πότε θα ολοκληρώσει το έργο της τοποθέτησης εκπαιδευτικών, ώστε να μην υπάρχουν κενά; Πως θα βγει πρόγραμμα, όταν λείπουν συνάδελφοι; Κι όμως βγαίνει, γιατί το φιλότιμο περισσεύει στους εκπαιδευτικούς. Το κοινωνικό φροντιστήριο, οι υπερωρίες, η διδασκαλία παρά τη διαθεσιμότητα, τα προγράμματα, τα πρότζεκτ, οι εξωδιδακτικές δραστηριότητες, γίνονται με φιλότιμες προσπάθειες, παρόλο που η λάσπη κατά του εκπαιδευτικού καλά ρίχνεται για χρόνια , από καλοπληρωμένα μίσθαρνα .

–  Πότε θα φέρει το υπουργείο ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε κάθε τάξη, για να γίνονται τα μαθήματα με τις νέες τεχνολογίες ; Αυτές είναι προνόμιο των εργαστηρίων ή των βιβλιοθηκών, που και αυτές τις κατάργησαν  τελικά. Πάλι στο φιλότιμο του καθηγητή θα υπολογίσουν; Δυστυχώς ο προσωπικός του υπολογιστής  δεν αρκεί για τις ανάγκες της κάθε τάξης

– Πότε θα πάψει το υπουργείο να θεωρεί ανίκανο, μίζερο, ψεύτη και τεμπέλη τον εκπαιδευτικό, που χρειάζεται …μαστίγιο για να κάνει τη δουλειά του; Δεν είναι δουλειά, είναι λειτούργημα και στηρίζεται στην ψυχή και όχι σε οικονομικά δεδομένα και συμμαζέματα. Η ψυχή, ως γνωστόν,  δεν  ελέγχεται, δεν αξιολογείται, όπως οι γνώσεις. Από την άλλη η γνώση μόνη αρκεί να φέρει κοντά στον καθηγητή το μαθητή; Χωρίς αγαπησιακή σχέση δε γίνεται. Αυτή  τη σχέση ποιος και πως θα την αξιολογήσει;

δ. «όλα γίνονται στο παρά πέντε» λέει ο υπουργός.. … Κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια.

ε. Οι αργίες περισσεύουν, λέει την ώρα που, υπακούοντας στους ιδιώτες, στηρίζει τη «λευκή εβδομάδα». Οξύμωρο το σχήμα.

Στ.  «Περισσότερες   μέρες στο σχολείο, λιγότερες στο φροντιστήριο» λέει και πάλι. Αυτό το σχήμα δεν είναι οξύμωρο, είναι πλεόνασμα θράσους , αφού όλοι ξέρουμε ότι στα φροντιστήρια στέλνουν τους μαθητές το εξετασιοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα και η αποδυνάμωση του δημόσιου σχολείου από το ίδιο το υπουργείο .

ζ. Τέλος, όσον αφορά τη νέα παιδαγωγική  του υπουργείου, θα του απαντήσουμε με τα λόγια  του Καζαντζάκη στο έργο του  «Αναφορά στον Γκρέκο»: ― Πού είναι, κυρ δάσκαλεη Νέα Παιδαγωγική; γιατί δεν έρχεται στο σκολειό; 

 

Προηγούμενο άρθρο Ο καρκίνος θερίζει την Καρδίτσα - Στις τέσσερις πρώτες θέσεις σε θνησιμότητα από τη νόσο η πόλη μας
Επόμενο άρθρο Δεν θα σταματήσουν εάν δεν τους σταματήσουμε