Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Παρασκευή 26 Αυγούστου 2016 και ώρα 8:00΄μ.μ., χοροστάτησε στον πανηγυρικό Εσπερινό, επί τη ιερά μνήμη του αγίου ενδόξου μάρτυρος Φανουρίου στον Ιερό Ναό Αγίου Φανουρίου (παρεκκλήσιο Ι.Ν. Αγίου Αθανασίου) Μάρκου. Τον θείο λόγο κήρυξε ο Ελλογιμώτατος Καθηγητής και Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής Αθηνών κ. Απόστολος Νικολαΐδης, ο οποίος βρίσκεται αυτές τις ημέρες στην Ιερά μας Μητρόπολη.
Ο Σεβασμιώτατος προσφωνώντας τον κ. Καθηγητή ανέφερε: «Έχουμε την χαρά και την τιμή να βρίσκετε ανάμεσά μας ο Ελλογιμώτατος Καθηγητής και Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής Αθηνών κ. Απόστολος Νικολαΐδης. Τον παρακαλούμε θερμώς να καταθέσει σκέψεις αγάπης για τον Άγιο, που εορτάζουμε σήμερα.
Να καταθέσω στην αγάπη σας την ευγνωμοσύνη μου προς το πρόσωπό του. Η παρουσία του στη ζωή μου και όπου συνεργαστήκαμε ήταν ευεργετική».
Ο κ. Καθηγητής ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο για τα λόγια καρδιάς προς το πρόσωπό του και την τιμή να μιλήσει στην πανήγυρη.
Και συνέχισε: «Πολλάκις στην υμνολογία της ακολουθίας του Εσπερινού αναφέρεται ο όρος στρατιώτης. Ο υμνογράφος
περιγράφει τον Άγιο ως στρατιώτη αήττητο. Δύο πράγματα έχει ο στρατιώτης και πρέπει να τα ενεργοποιεί.
Το πρώτο είναι η τυφλή υπακοή, άρα η εγκοπή του θελήματός του.
Το δεύτερο είναι ότι ο στρατιώτης υπάρχει για να νικάει. Βέβαια σε έναν πόλεμο υπάρχει και η ήττα, όμως υπάρχει ένας αγώνας που μπορεί κανείς να είναι αήττητος τουλάχιστον ως προς την προαίρεσή του. Την προοπτική του αήττητου στρατιώτη την προσφέρει η Εκκλησία. Όποιος μετέχει στα μυστήρια και στη ζωή της είναι αήττητος. Όλοι εμείς που είμαστε στρατιώτες Χριστού έχουμε έναν πνευματικό αγώνα, αγώνα κατά του εαυτού μας, του εγωισμού μας. Επομένως, οι Άγιοι της Εκκλησίας μας και ιδιαίτερα ο Άγιος Φανούριος που περιγράφεται και υμνολογείται ως στρατιώτης Ιησού Χριστού μας δίνει το μήνυμα της υποταγής του θελήματός μας στο Χριστό».
Κλείνοντας τόνισε: «Αήττητος δεν είναι αυτός που κάνει το θέλημά του, αήττητος είναι αυτός που υποτάσσει το θέλημά του στο θέλημα του Θεού και στο θέλημα του πλησίον».