Πεδίο προσγείωσης Μυρίνης: «καθρεφτάκια για ιθαγενείς» και σπατάλη πολύτιμων πόρων


Το άρθρο αυτό είναι το τελευταίο πριν τις δημοτικές εκλογές. Εδώ και καιρό είμαι «αποκλεισμένος» από μέρος του τοπικού Τύπου, παρόλο που είμαι εν ενεργεία δημοτικός σύμβουλος και ταυτόχρονα δεν είμαι υποψήφιος στις ερχόμενες εκλογές. Τέλος πάντων.

Ο σημερινός δήμαρχος κ. Παπαλός (τότε δήμαρχος Κάμπου) μας πληροφορούσε το καλοκαίρι του 2010 ξεκινώντας την προεκλογική του εκστρατεία για το Δήμο Καρδίτσας, ότι στο τέλος καλοκαιριού (2010) το αργότερο αρχές Σεπτεμβρίου 2010 θα παραδίδονταν το αεροδρόμιο Μυρίνης (http://www.youtube.com/watch?v=WgkZyILvOu4 ). Τελικά ύστερα από 4 χρόνια στις 13 Φεβρουαρίου 2014 δόθηκε η αδειοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών και Δικτύων, στην οποία αναφέρεται σαφώς ότι είναι «πεδίο προσγείωσης» ελαφρών αεροσκαφών με φορέα λειτουργίας το Δήμο Καρδίτσας, που θα χρησιμοποιείται για την «εξυπηρέτηση πτήσεων ελαφρών αεροσκαφών», δηλ. μονοκινητήριων και όχι εμπορικών – επιβατικών πτήσεων.

Λοιπόν ας μιλήσουμε σοβαρά, δηλ. αεροδρόμιο δεν πρόκειται να λειτουργήσει ΠΟΤΕ. Και εξηγώ: Η χρηματοδότηση του διαδρόμου κόστισε 650.000 ΕΥΡΩ από το πρόγραμμα «ΘΗΣΕΑΣ». Όμως αεροδρόμιο δεν είναι μόνον ένα πεδίο (διάδρομος) προσγείωσης, αλλά πολλά περισσότερα: Πύργος Ελέγχου, Κτίριο Προσωπικού, Φωτισμός και Φώτα Προσέγγισης (βλ. Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας). Επίσης εξειδικευμένο προσωπικό και υψηλό λειτουργικό κόστος καθώς και κόστος συντήρησης. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά:

  1. Υπάρχει μόνον η προμελέτη του Πύργου Ελέγχου. Ούτε Μελέτη Εφαρμογής ούτε καν Οριστική Μελέτη όπως απαιτείται από τα κτιριακά έργα. Φυσικά δεν υπάρχει χρηματοδότηση ούτε των μελετών ούτε του έργου. Ακόμη όμως και αν υποθέσουμε ότι βρεθεί  είναι εξαιρετικά απίθανο να κατασκευαστεί. Πρώτα-πρώτα γιατί δεν προβλέπεται βιολογικός καθαρισμός. Προσωπικά δεν γνωρίζω άλλο τρόπο διύλισης των ακαθάρτων εκτός και αν η δημοτική αρχή έχει ανακαλύψει κάτι άλλο. Επίσης τυχόν εκσκαφή πολύ πιθανόν να μπλοκάρει από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, καθώς η περιοχή είναι γεμάτη από αρχαία. Ας παραδειγματιστεί από το άλλο προεκλογικό της σύνθημα δηλ. το στοιχειωμένο Σχολείο Προδρόμου που ποτέ δεν ξεκίνησε η κατασκευή του λόγω Αρχαιολογίας.
  2. Κτίριο Προσωπικού, Parkingεπισκεπτών, Φωτισμός και Φώτα Προσέγγισης: Δεν υπάρχει σχεδιασμός για τίποτε από τα παραπάνω. Ούτε προμελέτη, ούτε Οριστική μελέτη, ούτε φυσικά πηγή χρηματοδότησης τόσο των μελετών όσο και του έργου.
  3. Συνοδευτικός Εξοπλισμός:  Ραντάρ εναέριας κυκλοφορίας, Ραντάρ εδάφους, Συστήματα ΑΤΜ (Air Traffic Management), Μετεωρολογικό ραντάρ, Πίνακας συχνοτήτων (panel), άλλα συστήματα επικοινωνίας, Συστήματα ελέγχου φωτισμού, Ανεμόμετρο, Μετεωρολογικά βοηθήματα. Όπως αντιληφθήκατε είναι μάλλον περιττό να αναφέρω ότι τίποτε από τα παραπάνω δεν προβλέπεται και δεν υπάρχει ένδειξη κόστους.

Κάνοντας μια υπόθεση εργασίας, ας πούμε ότι με κάποιο μαγικό τρόπο όλα τα παραπάνω κάποτε (!?) υλοποιούνται. Η ανεδαφικότητα παραμένει διότι:

  1. Απαιτούνται πολλαπλάσια χρήματα από την απλή ασφαλτόστρωση – διαγράμμιση του διαδρόμου προσγείωσης ο οποίος τερματίζει μάλιστα ακριβώς στον Ε65 (άρα δεν μπορεί και να μεγαλώσει σε μήκος).
  2. Εξειδικευμένο προσωπικό και υψηλό λειτουργικό κόστος καθώς και κόστος συντήρησης. Το λειτουργικό κόστος σε 10 χρόνια ισοδυναμεί με το κόστος κατασκευής ενός νέου και – κυρίως – πραγματικού αεροδρομίου.
  3. Κανείς δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει σοβαρά το πεδίο προσγείωσης αυτό καθώς κοντά μας υπάρχει το – πραγματικό – αεροδρόμιο στο Βόλο (Αλμυρός), το οποίο βρίσκεται σε συγκοινωνιακό κόμβο. Το πεδίο προσγείωσης Μυρίνης θα το ανταγωνιστεί;

 

Για όλους αυτούς τους λόγους το πεδίο (διάδρομος) προσγείωσης Μυρίνης ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ να λειτουργήσει ως κανονικό αεροδρόμιο. Ουσιαστικά εξυπηρετεί μόνον τον αεραθλητισμό και τίποτε παραπάνω. Ας ξεφύγει λοιπόν από την εμμονή ο κ. δήμαρχος κυνηγώντας μια ουτοπία όσο είναι νωρίς. Πετάχτηκαν 650.000 ΕΥΡΩ, να μην ξοδευτούν άλλοι πολύτιμοι πόροι.

 

Βασίλειος Σουφλάκος

δημοτικός σύμβουλος

 

ΥΓ. Επειδή λόγω εκλογών δεν γίνονται Δημοτικά Συμβούλια οπότε δεν υπάρχει κοινοβουλευτικός έλεγχος, θέτω τα εξής ερωτήματα: α) από πού χρηματοδοτούνται οι 3μερες (!!!) εκδηλώσεις; Γιατί αν χρηματοδοτούνται από την Ενεργειακή Δήμου Κάμπου χωρίς έστω την ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου, είναι περιφρόνηση του ανώτατου οργάνου του δήμου. Η Ενεργειακή Δήμου Κάμπου χρησιμοποιείται για πολλοστή φορά από τον κ. δήμαρχο για την χρηματοδότηση εκδηλώσεων υπό καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας. Αν όμως χρηματοδοτούνται από τον προϋπολογισμό του δήμου, είναι σκάνδαλο παράνομο καθώς δεν λήφθηκε τέτοια απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο. β) Για τη ρευματοδότηση του πεδίου προσγείωσης δεν υπάρχει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, οπότε πως πήρε ρεύμα από τη ΔΕΗ και με ποιες διαδικασίες;

Προηγούμενο άρθρο Θ. Σκάρλος: Δίνουμε ουσιαστικό ρόλο στα Τοπικά Συμβούλια
Επόμενο άρθρο Απάντηση Βρούτση σε Ταλιαδούρο για τις ασφαλιστικές εισφορές