Ειδήσεις

Παρέμβαση του Γ. Κωτσού για το υδατοδρόμιο της Λ. Πλαστήρα


Τα πολλά και σημαντικά οφέλη της λειτουργίας υδατοδρομίου στη Λίμνη Πλαστήρα για όλη τη Δυτική Θεσσαλία επισήμανε ο Βουλευτής Ν.Δ. Ν. Καρδίτσας κ. Γιώργος Κωτσός, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις».

Επίσης, ο Βουλευτής κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για επίλυση του χρόνιου προβλήματος της μεταφοράς μαθητών στα σχολεία που λειτουργούν σε ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές, όπως και για την αναβάθμιση του στόλου των Υπεραστικών ΚΤΕΛ.

Ειδικότερα, στην τοποθέτησή του ο κ. Κωτσόις ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Με το παρόν νομοσχέδιο για άλλη μια φορά η Κυβέρνησή μας, χαράσσοντας τη συγκροτημένη πολιτική της, επιβεβαιώνει – στην πράξη – ότι είναι αποφασισμένη να ρίξει όλα τα εμπόδια που κωλυσιεργούν τις επενδύσεις στην Ελλάδα, καθιστώντας την ουραγό σε διεθνές επίπεδο. Έρχεται να δώσει ευκαιρίες για νέες υποδομές και καινοτόμες δράσεις στον τομέα των υδατοδρομίων. Συγκεκριμένα :

  • Δίνει τη δυνατότητα χορήγησης ενιαίας «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας», με σκοπό την επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης για όσους επιθυμούν να ιδρύσουν και να λειτουργήσουν υδατοδρόμια. Παρέχεται δηλαδή ευελιξία στους δημόσιους φορείς που αδυνατούν να χρηματοδοτήσουν τις υποδομές να προβούν με μια διαγωνιστική διαδικασία στη λειτουργία του υδατοδρομίου. Επιτυγχάνεται έτσι και η διευκόλυνση της έκδοσης αδειών αλλά και προσελκύονται περισσότεροι επενδυτές του χώρου συμβάλλοντας γενικότερα στην ανάπτυξη των υδατοδρομίων. Η άδεια ίδρυσης πλέον δίνεται και σε ιδιωτικούς φορείς, όχι μόνο σε δημόσιους.
  • Δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων εκτός λιμένων και λιμνών, σε περιοχές τουριστικών λιμένων (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), σε περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα. Ενισχύουμε έτσι το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, διευρύνοντας την επισκεψιμότητα σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος και εξυπηρετώντας υψηλότερης αξίας τουριστικής ομάδες. Εδώ θέλω να αναφερθώ στην προοπτική δημιουργία υδατοδρομίου στη Λίμνη Πλαστήρα του Ν. Καρδίτσας, η οποία είναι πόλος έλξης χιλιάδων επισκεπτών για το απαράμιλλο φυσικό κάλλος της. Είχε πραγματοποιηθεί μια δοκιμαστική πτήση το 2005 επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή, αλλά το έργο δεν ολοκληρώθηκε διότι το θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, απέκλειε ουσιαστικά οποιαδήποτε ιδιωτική επένδυση σε ένα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς που όλοι αναγνωρίζουμε ότι το έχουν ανάγκη όχι μόνο τα νησιά μας, αλλά και οι δυσπρόσιτες περιοχές στην ενδοχώρα που διαθέτουν λίμνες όπως ο Νομός μας. Το όνειρο όμως παραμένει «ζωντανό» και διεκδικείται από όλους τους τοπικούς φορείς οι οποίοι είναι έτοιμοι κι’ από μελετητικής άποψης να το κάνουν πραγματικότητα. Διότι με το υδατοδρόμιο της Λίμνης Πλαστήρα, θα εξασφαλισθεί ποιοτικότερη και ευκολότερη προσβασιμότητα των τουριστών στη Δυτική Θεσσαλία με φυσικό επακόλουθο την περαιτέρω ανάπτυξη των γειτονικών Νομών Καρδίτσας και Τρικάλων.

Τα υδατοδρόμια όμως δεν είναι απαραίτητα μόνο για τον τουρισμό μας. Αποτελούν ιδανικά μέσα για περιοχές όπως η δική μου, που βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από χερσαίο αεροδρόμιο, να μεταφέρουν φορτία φαρμάκων, να καλύπτουν έκτακτες ανάγκες σε ότι αφορά τη γρήγορη διακομιδή ασθενών σε μεγάλα – εξειδικευμένα Νοσοκομειακά Ιδρύματα της χώρας, ιδίως τους χειμερινούς μήνες.

Εκτός από τα υδατοδρόμια, στο παρόν νομοσχέδιο ρυθμίζονται και άλλα πολύ σημαντικά θέματα όπως: ο εκσυγχρονισμός των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, η θεσμοθέτηση της προσωρινής άδειας κυκλοφορίας, η ταξινόμηση εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κ.α.».

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΟΡΕΙΝΑ

Σε αυτή τη βάση ο κ. Κωτσός κατέθεσε πρόταση για οριστική επίλυση του χρόνιου προβλήματος της μεταφοράς μαθητών σε σχολεία ορεινών και δυσπρόσιτων περιοχών όπως η Αργιθέα.

Συγκεκριμένα ο Βουλευτής ζήτησε:«κατ΄ εξαίρεση, για τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν σε ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές, να δοθεί η δυνατότητα μεταφοράς των μαθητών τους από ιδιοκτήτες, η μισθωτές ιδιωτικής χρήσης οχημάτων τα οποία πληρούν τις κατάλληλες προδιαγραφές (ζώνες ασφαλείας, ΚΤΕΟ κ.λπ.), με κόστος που μπορεί να προσαυξάνεται από την – εκ της ισχύουσας νομοθεσίας -προβλεπόμενη μέγιστη αποζημίωση. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την εφαρμογή της εξαίρεσης να είναι η απουσία διαθέσιμου δημόσιου, η ιδιόκτητου οχήματος Δ.Χ. στην Περιφερειακή Ενότητα αναφοράς που θα πιστοποιείται από σχετική βεβαίωση της οικείας Δ/νσης Μεταφορών και οι οδηγοί των Ι.Χ. οχημάτων που θα εκτελούν μεταφορά μαθητών να διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης και να πληρούν τα κριτήρια του Άρθρου 10 της Κ.Υ.Α. Αριθμ. 50025/2018 (ΦΕΚ 4217/Β/26-9-2018.»

Τέλος ο κ. Κωτσός πρότεινε και την αύξηση του προϋπολογισμού επιδότησης των ιδιοκτητών μέσων μαζικής μεταφοράς για την αναβάθμιση συνολικά του στόλου των Υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) στη χώρα μας.

 

Προηγούμενο άρθρο ΖΑGΟRΙΝ: Γεωργική παραγωγή και στοχευμένες δράσεις περιβαλλοντικής προστασίας
Επόμενο άρθρο Συγκεντρωτική Προπόνηση Κλιμακίου Κοριτσιών 2006-2007- ΕΣΠΕΚΕΛ