Δεδομένης της μεγάλης προσέλευσης και του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος του κοινού για την Έκθεση του φωτογράφου κ. Στέλιου Μπακλαβά στον Αρχαιολογικό Χώρο του βυζαντινού κάστρου Φαναρίου Καρδίτσας, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καρδίτσας σε συνεργασία με το φωτογράφο ανακοινώνει την παράταση διάρκειας της έκθεσης έως και την Πέμπτη 6/12/2018 (καθημερινά 10:00π.μ. με 16:00μ.μ., εκτός Δευτέρας).
Το Κάστρο του Φαναρίου, ένα σημαντικό δείγμα οχυρωματικής αρχιτεκτονικής στη Δυτική Θεσσαλία, κτίστηκε στα τέλη του 13ου αιώνα με αρχές του 14ου αιώνα και προστάτευε τη βυζαντινή πόλη του Φαναρίου. Η πυριτιδαποθήκη, που αποκαταστάθηκε πλήρως μετά από σειρά στερεωτικών εργασιών κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, αποτελεί σήμερα έναν μνημειακό χώρο κατάλληλο και για τη φιλοξενία περιοδικών δράσεων πολιτιστικού και ενημερωτικού περιεχομένου.
Ο κ. Στέλιος Μπακλαβάς, με καταγωγή από το Φανάρι Καρδίτσας, γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε φωτογραφία στην Σχολή Σταυράκου. Ζει και εργάζεται ως φωτογράφος στην Αθήνα. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος καθώς και του Οργανισμού Διαχείρισης και Προστασίας Πνευματικών Δικαιωμάτων Φωτογράφων. Έχει λάβει το 3ο βραβείο από το Γαλλικό Μουσείο Φωτογραφίας σε διαγωνισμό με θέμα “Οι αγορές του κόσμου”. Έχει συμμετάσχει σε 35 ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό και έχει πραγματοποιήσει 17 Ατομικές στην Ελλάδα. Έργα του με τίτλο “Όνειρα οικεία – Προσωπογραφίες εικαστικών / Φωτογραφικά Πορτραίτα” ανήκουν στη Δημοτική Πινακοθήκη Καρδίτσας όπου και εκτέθηκαν από το Μάιο έως τον Αύγουστο του 2018.
Η έκθεση, πού παρουσιάζεται στο Βυζαντινό Κάστρο Φαναριού, με τον εμπνευσμένο από στίχο του Ποιητή Ν. Καρούζου τίτλο “Όνειρα στον ερειπωμένο μας ύπνο”, αποτελεί μία φωτογραφική εργασία η οποία ανατρέπει την καθιερωμένη χρήση της φωτογραφίας. Αυτό το πετυχαίνει με το να αναδημιουργεί τα έργα τέχνης καθώς και τον χώρο της έκθεσης συμπεριλαμβάνοντας και τους θεατές ως ανθρώπινο δυναμικό – ενέργεια. Έτσι, η φωτογραφία ανοίγει έναν ουσιαστικό διάλογο με την ζωγραφική και την γλυπτική, φθάνοντας σε ένα εικαστικό αποτέλεσμα το οποίο με αφετηρία τη φωτογραφική έκθεση διαπερνά την πλαστικότητα και τις φόρμες των άλλων τεχνών. Η συγκεκριμένη έκθεση περιλαμβάνει εργασία του φωτογράφου που πραγματοποιήθηκε την χρονική περίοδο 1994-1995 με φωτογραφικό φιλμ, χωρίς επεξεργασία σε υπολογιστή και τις τυπωμένες φωτογραφίες να περιλαμβάνουν ολόκληρο το θέμα (full frame).