Με πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, της Τ.Ε.Δ.Κ. Ν. Καρδίτσας των Δήμων του Νομού, των φορέων της Εκπαίδευσης, των Γονέων και των Μαθητών, διοργανώνεται σήμερα στις 11:30′ στο «ΑΙΘΡΙΟ» της Δημοτικής Αγοράς , Πανκαρδιτσιώτικο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο κατά της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης να προχωρήσει μετά από σχετικές εισηγήσεις Υπηρεσιακών Παραγόντων, σε εκτεταμένη ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ και ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ Σχολικών μονάδων του Νομού μας. Επιπλέον για το λόγο αυτό με απόφαση των Συνδικαλιστικών Οργάνων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού, έχει κηρυχτεί για σήμερα 2ωρη Στάση Εργασίας από τις 11:30 – 13:30 έτσι ώστε να διευκολυνθούν οι Εκπαιδευτικοί και οι Μαθητές του Νομού μας να συμμετάσχουν στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο.
ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών
Συνέντευξη τύπου για το «έγκλημα» των συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα, παραχώρησε χθες το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, καλώντας όλους τους καρδιτσιώτες να συμμετάσχουν στο σημερινό συλλαλητήριο και τονίζοντας τα παρακάτω: «Περισσότερα από 50 Δημ. Σχολεία, 10 γυμνάσια και Λυκειακές τάξεις θα κλείσουν στο νομό, αν εφαρμοστεί η πρόταση της περιφερειακής διεύθυνσης. Θα χαθούν περίπου 40 θέσεις νηπιαγωγών, 160 δασκάλων και πάνω από 100 καθηγητών. Η κατάργηση των σχολείων είναι η αρχή για κατάργηση της Δημόσιας δωρεάν παιδείας. Μετά την άγρια επιδρομή στο λαϊκό εισόδημα, τη φορολεηλασία, την κατεδάφιση του ασφαλιστικού συστήματος, το πολυνομοσχέδιο για το «νέο σχολείο» της αμάθειας και των χορηγών, ήρθαν και οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων. Η κυβέρνηση προχωράει σε πογκρόμ κατάργησης σχολείων, με πρόσxημα «την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αξιοποίηση των υποδομών και την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, την παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων». Για ποια παιδαγωγική μιλάει το Υπουργείο Παιδείας; Την παιδαγωγική του σχολείου της αγοράς, της ταξικής διαφοροποίησης, της επέλασης των χορηγών, της κατάρτισης και των δεξιοτήτων, της σχολικής διαρροής. Την παιδαγωγική αυτή την απορρίπτουμε! ΝΑ ΜΗΝ ΠEΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΟΝΙΟΣ, ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ. Πρόκειται για συνέχιση της βάρβαρης, αντεργατικής πολιτικής που στο όνομα της κρίσης, στήνει στο εκτελεστικό απόσπασμα ό,τι έχει να κάνει με την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Ειδικά το επιχείρημα της κυβέρνησης, πως καταργεί διθέσια και τριθέσια σχολεία, για παιδαγωγικούς δήθεν λόγους, αποτελεί πρόκληση. Πρόκειται για πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας! Ας αναρωτηθούν οι εργαζόμενοι: Γίνεται αυτοί που ρημάζουν τη ζωή της λαϊκής οικογένειας, να νοιάζονται για τη μόρφωση των παιδιών της; Αυτό θέλουν με τις καταργήσεις των σχολείων. Η απόφαση αυτή, από κοινού με την κατεύθυνση για 25άρια – 30άρια τμήματα, το δραματικό περιορισμό των διορισμών, τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, θα έχει δραματικές συνέπειες στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών του λαού. Επίθεση δηλαδή τόσο στην τσέπη των εργαζόμενων γονιών, όσο και στα μυαλά των μαθητών. Ταυτόχρονα ανοίγει περαιτέρω ο δρόμος για απολύσεις εκπαιδευτικών, με πρόσχημα πάντα πως όταν δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, μονιμότητα δεν υφίσταται ( υποχρεωτικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών από περιοχή σε περιοχή, π.χ. Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία κ.α.). Η νέα πρόταση της κυβέρνησης για την «Αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος» θα ολοκληρώσει το έγκλημα! Σκόπιμα οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ΔΟΕ – ΟΛΜΕ αποκρύπτουν την ουσία των καταργήσεων και στέκονται αποκλειστικά στην οικονομική πλευρά του ζητήματος, που ασφαλώς υπάρχει. Δίνουν έτσι συγχωροχάρτι, με άλλα λόγια στήριξη, στη στρατηγική του κεφαλαίου και στην κυβέρνηση, γιατί ακριβώς συμφωνούν με το σχολείο της αγοράς, την επιχειρηματικότητα στην εκπαίδευση, τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. για το περιεχόμενο της γνώσης και της μόρφωσης, το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών κ.α.
Απορρίπτουμε:
– Τη νέα διοικητική δομή, το νέο ολοήμερο σχολείο.
– Τη διαφοροποίηση του προγράμματος στο επίπεδο της Περιφέρειας και του σχολείου.
– Τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
Διεκδικούμε:
– Σύγχρονα δημόσια σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
– Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές!
– Παλεύουμε για την παιδεία και τον εκπαιδευτικό των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
- Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στην παιδεία
- Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλους.
- Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
- Ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο, χωρίς ταξικές και φυλετικές διακρίσεις.
- Δημόσιες δωρεάν μεταλυκειακές επαγγελματικές σχολές και Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση
Η Ν.Ε. Καρδίτσας του ΚΚΕ
Λίγη ώρα αργότερα και η Νομαρχιακή Επιτροπή Καρδίτσας του ΚΚΕ τοποθετήθηκε, έναντι στις επικείμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων στο Νομό μας, παραχωρώντας συνέντευξη τύπου. «Βρισκόμαστε, ήδη, μέσα στην κρίση και θεωρούμε ότι το νέο σχολείο της αγοράς, βασική στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αρχίζει να υλοποιείται .
Πλευρά αυτής της στρατηγικής αποτελούν και οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων. Πρόκειται για μια εξαιρετικά αντιδραστική αλλαγή στο χώρο της παιδείας, η οποία θα έχει πολύ σοβαρές συνέπειες στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών.
Δεν έχει να κάνει μόνο με το κόστος.
- Έχει να κάνει κυρίως με το ουσιαστικό περιεχόμενο της εκπαίδευσης από τη στιγμή που η σχολική μονάδα θα είναι αυτόνομη και για το περιεχόμενο των μαθημάτων.
- Έχει να κάνει με τη δυνατότητα εισβολής των χορηγών στο σχολείο, με τα διαφοροποιημένα προγράμματα σπουδών ανά σχολείο .
- Eχει να κάνει με την απαλλαγή της υποχρέωσης της πολιτείας για δημόσια και δωρεάν παιδεία και μεταφορά αυτής της υποχρέωσης στην τοπική διοίκηση. Άλλα πράγματα πρακτικά θα μαθαίνουν τα παιδιά της Καρδίτσας και άλλα πράγματα θα μαθαίνουν τα παιδιά της Εκάλης.
- Ανοίγει περαιτέρω δρόμος για απολύσεις εκπαιδευτικών με πρόσχημα πάντα πως δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, καταργείται η μονιμότητα, επιβάλλονται οι ελαστικές μορφές απασχόλησης τίθεται εν αμφιβόλω η προμήθεια φωτοτυπιών, πετρελαίου θέρμανσης κτλ.
Ισχυρίζονται ότι πρόκειται για μέτρα που οδηγούν στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ότι η κατάργηση των διθεσίων και τριθεσίων σχολείων επιβάλλεται για παιδαγωγικούς σκοπούς, ότι τα τμήματα των 25 και 30 μαθητών στοιβαγμένων σε ακατάλληλες στις περισσότερες περιπτώσεις αίθουσες ότι είναι παιδαγωγικό μέτρο. Το ισχυρίζονται εκείνοι που με τις πολιτικές τους ρήμαξαν την ύπαιθρο, που οδηγούν στην απόγνωση την λαϊκή οικογένεια.
Στα πλαίσια αυτά, προχωράει και η διαδικασία για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και στην περιοχή μας παρά τις έντονες και μαζικές αντιδράσεις των γονιών, της τοπικής διοίκησης και των εκπαιδευτικών. Μάλιστα με τη μέθοδο της ελεγχόμενης διαρροής πληροφοριών και των ψιθύρων ανακοινώνεται ο σχεδιασμός συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων σε μια προσπάθεια να αποσπάσουν τη συναίνεση των γονιών και να αποφευχθούν οι έντονες και εκτεταμένες αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών.
Όπως προβλέπει η νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης αυτές αποφασίζονται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας.
Εντύπωση προκαλεί η διγλωσσία των βουλευτών και των στελεχών του ΠΑΣΟΚ. Ενώ στη Βουλή ψηφίζουν τα σχετικά νομοσχέδια, με δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο εκφράζουν την αντίθεσή τους στο κλείσιμο σχολικών μονάδων ( πχ αναφορές Θεοχάρη, άρθρο παρέμβαση Σαλαγιάννη κλπ). Οι συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ στα συνδικαλιστικά όργανα των εκ/κων καλούν σε κινητοποιήσεις αλλά ο γραμματέας της ΝΕ του ΠΑΣΟΚ δε συμφωνεί με τις κινητοποιήσεις που αποφασίζουν οι φορείς του νομού. Μάλιστα τις επικείμενες συγχωνεύσεις και καταργήσεις που προωθούνται τις ονομάζει «οργανωτική ανασυγκρότηση των σχολικών μονάδων» ενώ θεωρεί αυτονόητη τη χρηματοδότηση της μεταφοράς των μαθητών από τις οικογένειές τους
Αλλά και οι άλλες πολιτικές δυνάμεις δεν στοχοποιούν την ουσία του σχολείου της αγοράς και τις καταιγιστικές ανατροπές που θα φέρει αφού η κριτική τους επικεντρώνεται είτε στο κόστος λειτουργίας του λεγόμενου «νέου σχολείου», ή θεωρούν μοναδικό κριτήριο εφαρμογής των μέτρων την εξοικονόμηση δαπανών (ολομέλεια ΝΟ του ΣΥΝ) ή ισχυρίζονται πως «απουσιάζει ολοκληρωμένη πρόταση και σχέδιο από την πλευρά της κυβέρνησης (κοινή δράση εκπ/κων Καρδίτσας).
Εμείς σαν ΚΚΕ έγκαιρα και με κάθε σαφήνεια καταθέσαμε την άποψη μας για το σχολείο που έχει ανάγκη ο τόπος.
Διεκδικούμε
- Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, χωρίς ταξικές και φυλετικές διακρίσεις.
- Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή.
- Δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές και Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.
- Καμιά επιχειρηματική δράση στην παιδεία.
- Σήμερα παλεύουμε να μην κλείσει κανένα σχολείο.
Καλέσαμε και καλούμε σε μέτωπο αγώνα και δράσης να μην πληρώσει τα σπασμένα της κρίσης η λαϊκή οικογένεια. Να επιχορηγηθούν με έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό όλες τις σχολικές επιτροπές για όλες τις ανάγκες των σχολείων που, πλέον, αρχίζουν να πολλαπλασιάζονται και η κατάσταση θα γίνει και εκρηκτική στο επόμενο διάστημα.Να καταργηθεί ο ΦΠΑ στους λογαριασμούς και στις δαπάνες των σχολικών επιτροπών. Να είναι αποκλειστικά δωρεάν το πετρέλαιο, το ρεύμα, το νερό και το τηλέφωνο στα σχολεία».