Στα γκισέ της εφορίας οδηγούνται χιλιάδες κάτοχοι αυτοκινήτων, όχι για να πληρώσουν τα νέα τέλη κυκλοφορίας, αλλά για να… καταθέσουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους. Τις τελευταίες ημέρες ιδιοκτήτες Ι.Χ. “αποσύρουν” αναγκαστικά τα αυτοκίνητά τους, καταθέτοντας σωρηδόν στις κατά τόπους εφορίες τις πινακίδες κυκλοφορίας, ώστε να απαλλαγούν από το δυσβάστακτο οικονομικό άχθος των νέων “πράσινων” τελών κυκλοφορίας. Πρόκειται κυρίως για κατόχους αυτοκινήτων δεκαετίας και άνω, χαμηλών κυρίως εισοδημάτων, οι οποίοι δεν μπορούν ούτε να τα πουλήσουν, αφού τα χρήματα που θα εισπράξουν είναι ελάχιστα, ούτε τα νέα τέλη αντέχουν να πληρώσουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα νέα τέλη κυκλοφορίας είναι από δύο έως τέσσερις φορές πιο ακριβά και βρίσκονται “πάνω”, σε σχέση με πέρυσι, έως και 109%. Οι μόνοι ευνοημένοι από τα νέα “πράσινα” τέλη είναι οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από την πρώτη Ιανουαρίου 2005 και μετά. Για τη συγκεκριμένη κατηγορία, τα τέλη είναι μειωμένα κατά 18 ευρώ.
Στην Καρδίτσα
Τις 1200 έχουν αγγίξει ήδη οι πινακίδες κυκλοφορίας που κατατέθηκαν από τους Καρδιτσιώτες στην τοπική εφορία, σύμφωνα με τους υπαλλήλους της οικείας ΔΟΥ. Όπως μας είπαν, οι κατάθεση των πινακίδων φέτος ήταν αυξημένη κατά 50% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, γεγονός που δηλώνει ότι η οικονομική στενότητα σε συνάρτηση με τα «πράσινα τέλη» που είναι δυσβάσταχτα, οδήγησαν τους περισσότερους συμπολίτες μας να λάβουν αυτή την απόφαση.
Η διαδικασία της κατάθεσης πινακίδων
Κι ενώ για τον ιδιοκτήτη αυτοκινήτου, η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας στην ΔΟΥ δεν κοστίζει τίποτα, οι κατά τόπους εφορίες “βραχυκυκλώνουν” λόγω της κατακόρυφης αύξησης του όγκου εργασίας. Η διαδικασία της κατάθεσης των πινακίδων δεν είναι τόσο “απλή” αφού απαιτείται αντίγραφο του Ε9 που να αποδεικνύει ότι ο ιδιοκτήτης του Ι.Χ. έχει υπό την κυριότητά του ιδιόκτητο περιφραγμένο χώρο, όπου έχει σταθμεύσει το αυτοκίνητο, όσο καιρό οι πινακίδες βρίσκονται στην εφορία. Μεταξύ των συνοδευτικών εγγράφων απαιτείται μία υπεύθυνη δήλωση στην οποία ο κάτοχος του αυτοκινήτου θα αναφέρει ότι φυλάσσει το αυτοκίνητό του στον κλειστό χώρο και η άδεια κυκλοφορίας. Θα πρέπει τέλος, το σύνολο των προηγούμενων τελών κυκλοφορίας να έχει εξοφληθεί.
Επανεξετάζει η κυβέρνηση το πρόβλημα
Η κυβέρνηση ανησυχεί για τη δυσφορία που έχει προκαλέσει η ταχυδρόμηση των νέων τελών και προτίθεται από του χρόνου να επανεξετάσει την πολιτική της για τα τέλη του 2011, όπως δήλωσε και σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωσταντίνου.
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας τα τέλη – φωτιά
Την ακύρωση της υπουργικής απόφασης με την οποία καθορίστηκαν τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων ζητεί η καταναλωτική οργάνωση ΙΝΚΑ, με προσφυγή που κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η οργάνωση επικαλείται μια σειρά λόγων για να καταδείξει ότι η επίδικη απόφαση είναι αντισυνταγματική, παράνομη και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και στη Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Ειδικότερα υποστηρίζει ότι με την επιβολή αυξημένων τελών κυκλοφορίας στα παλαιά αυτοκίνητα παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, αλλά και η ΕΣΔΑ, καθώς οι κάτοχοί τους κατά κανόνα είναι πολίτες μειωμένων εισοδημάτων, οι οποίοι καταφεύγουν σε αυτά επειδή αδυνατούν να αγοράσουν καινούργια. Ωστόσο, τα παλαιά οχήματα ελέγχονται τακτικά από τα ΚΤΕΟ και δεν υπολείπονται των νέων σε λειτουργικότητα, όπως τονίζουν, ενώ οι πολίτες με τα χαμηλά εισοδήματα, λόγω του υπερβολικού ύψους των τελών, θα υποχρεωθούν να στερηθούν το αυτοκίνητό τους, είτε εκποιώντας το, είτε παραδίδοντας τις πινακίδες κυκλοφορίας. Από την άλλη, σημειώνουν, απαλλάσσονται των αυξημένων περιβαλλοντικών τελών τα ταξί και τα λεωφορεία δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης, στα οποία επιβάλλονται μειωμένα τέλη κυκλοφορίας παρά το γεγονός ότι είναι πιο ρυπογόνα.