Για τη στασιμότητα που παρατηρείται στον Δήμο Καρδίτσας σε όλους τους τομείς, για τον φόβο απένταξης έργων, για τις δικαιολογίες που στερούν έργα και δράσεις από την πόλη καθώς και για την προπαγάνδα έργων (πλίθινη αγορά, αεροδρόμιο) τα οποία έχουν σκοπό να τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας και τίποτε άλλο, έκανε λόγω ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου Καρδίτσας κ. Δομήνικος Βερίλλης σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες, πλαισιωμένος από τους συνεργάτες του. Ειδικά για τα έργα της πλίθινης αγοράς και του αεροδρομίου, ο κ. Σουφλάκος τόνισε πως θα παραιτηθεί από δημοτικός σύμβουλος αν αρχίσουν να κατασκευάζονται. Αναλυτικά ο κ. Βερίλλης ανέφερε:
«Αυτό το καλοκαίρι είναι το χειρότερο στην ιστορία της Καρδίτσας, όσον αφορά τη λειτουργία και τις παρεμβάσεις του Δήμου σε σχέση με τους άλλους Δήμους της Θεσσαλίας, την δύσκολη οικονομική συγκυρία και τις υποδομές στην περιοχή μας.
Σαν επικεφαλής της μειοψηφίας στο Δήμο Καρδίτσας αλλά και λόγω του ενδιαφέροντος για την πρόοδο και την ανάπτυξη της Καρδίτσας, με πολλές προσπάθειες για δεκαετίες ολόκληρες , θα ήθελα να ενημερώσω υπεύθυνα τους συμπολίτες για την κατάσταση στο Δήμο Καρδίτσας και την ευρύτερη περιοχή και να παρουσιάσω ορισμένες εξελίξεις των τελευταίων ημερών,
Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Παπαλός και οι συνεργάτες του δεν μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και ότι τα χωριά και η πόλη μας, η πρωτεύουσα του νομού, ο μεγαλύτερος Δήμος, έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους,
Κανένα νέο έργο δεν κατασκευάζεται, ούτε κάποιο έργο προετοιμάστηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή του κ. Παπαλού στο Δήμο Κάμπου.
Όσα γίνονται σήμερα είναι έργα που προετοιμάστηκαν, εξασφαλίσθηκαν οι χρηματοδοτήσεις ή δημοπρατήθηκαν από τη δική μας δημοτική αρχή τα προηγούμενα χρόνια.
Τα λιγότερα έργα και οι λιγότερες αναγκαίες υποδομές και δράσεις από όλους τους Δήμους της Θεσσαλίας πραγματοποιούνται στο Δήμο Καρδίτσας και επομένως σε κανένα Δήμο της Θεσσαλίας δεν υπάρχει η υποβάθμιση και αδιαφορία που παρατηρείται στο Δήμο Καρδίτσας τα δύο τελευταία χρόνια.
Πως γίνεται όμως για τους άλλους Δήμους και την Περιφέρεια Θεσσαλίας να ισχύουν άλλα και ο Δήμος Καρδίτσας πρωταγωνιστεί μόνο σε δικαιολογίες και εμφανίσεις του κ. Παπαλού σε πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις άλλων φορέων; Αυτά έχει ανάγκη η Καρδίτσα;
Το χειρότερο όμως είναι ότι κινδυνεύουν να πάνε χαμένοι, οι κόποι και οι προσπάθειες για ορισμένα σημαντικά ζητήματα που προετοιμάσθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Τις τελευταίες ημέρες το Δημοτικό Συμβούλιο και το Δήμο μας γενικότερα απασχόλησαν ή αφορούσαν και τα εξής ζητήματα :
1. Πλίθινη Αγορά
Στη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη λεγόμενη πλίθινη αγορά του Προδρόμου υπήρξε, από το σύνολο των ομιλητών, έντονη αντίθεση για τη συνολική πρόταση αλλά και τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στο ζήτημα. Από όλους τους ομιλητές – πλειοψηφίας και μειοψηφίας – μόνον ο Αντιδήμαρχος Κάμπου υποστήριξε την πρόταση ,η οποία κατά την άποψή μου στερείται σοβαρότητας.
Πέντε χρόνια προπαγάνδιζε ο κ. Παπαλός την κατασκευή της πλίθινης αγοράς στον Πρόδρομο χωρίς να έχει γίνει το παραμικρό. Έτσι σήμερα δεν υπάρχει καν η παραμικρή μελέτη. Δεν υπάρχει επίσης καμία χρηματοδότηση από πουθενά ούτε κάποια αδειοδότηση από κάποια υπηρεσία όπως π.χ. από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.
Κυρίως δεν έγινε το παραμικρό έργο υποδομής π.χ. αποχέτευση, περίφραξη, δρόμοι κ.λ.π. Ούτε καν κάποια μελέτη τους.
Όπως επίσης δεν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα, ή συγκεκριμένη πρόταση, για το ποιοί θα συμμετέχουν, ποιοι θα χρηματοδοτήσουν και τι θα κατασκευασθεί.
Σήμερα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, απαιτείται συστηματική προσπάθεια και αποτελεσματικότητα και όχι προπαγάνδα δημόσιες σχέσεις και κοροϊδία.
Το ίδιο ισχύει και για το περίφημο Δημοτικό Σχολείο Προδρόμου το οποίο εγκαινιάσθηκε 2 φορές με ψητά αρνιά χωρίς να έχει ξεκινήσει και την περίφημη που λέγεται αεροδρόμιο Μυρίνης – Δήμου Κάμπου.
2. Μητροπολιτικό Δίκτυο οπτικών ινών
Αντίθετα στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο συζητήθηκε το θέμα του Μητροπολιτικού Δικτύου οπτικών ινών το οποίο είχαμε κατασκευάσει την προηγούμενη τετραετία με κόστος κατασκευής περίπου 1.500.000 €,
Ένα έργο που μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τις τηλεπικοινωνίες και τη διασύνδεση Υπηρεσιών, Σχολικών Μονάδων και Ιδιωτικών Εταιρειών. Ήδη συνδέθηκαν Υπηρεσίες του Δήμου ενώ το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ζητά την χρησιμοποίηση αυτού του δικτύου και συγχρόνως τη διασύνδεση των εκπαιδευτικών μονάδων της Καρδίτσας.
3. Διέλυσε και την ΑΝΚΑ
Πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες Γενική Συνέλευση της Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρείας Ο.Τ.Α. (ΑΝΚΑ). Από τον ισολογισμό χρήσεως του 2011 αποδείχθηκε ότι η κατάσταση για αυτήν την πολύ σημαντική για την Καρδίτσα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση εταιρεία είναι πολύ άσχημη. Είναι δραματική.
Προκύπτουν επομένως ευθύνες, ιδιαίτερα για τον πρόεδρο της τελευταίας τετραετίας. Τον σημερινό Δήμαρχο Καρδίτσας και πρώην Δήμαρχο Κάμπου κ. Παπαλό. Δεν μπορεί να φτάνε πάντα οι άλλοι και ο ίδιος να παρακολουθεί απλά την κατάσταση χωρίς ούτε καν να απαντά σε τεκμηριωμένες επιστολές και παράθεση στοιχείων εργαζομένων – επιστημόνων της ΑΝΚΑ.
Καλό είναι να αναλαμβάνει κάποιες θέσεις δημάρχων και προέδρων και καλές είναι οι δημόσιες σχέσεις αλλά πρέπει επιτέλους να αναλαμβάνει και τις ευθύνες του. Δεν μπορεί να είναι ουσιαστικά απών εκεί που θεσμικά έχει τον σημαντικότερο ρόλο.
Πρέπει να έχει τον χρόνο και κυρίως τη δυνατότητα και την ικανότητα να ανταποκριθεί.
Η ΑΝΚΑ μπορεί και πρέπει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για το νομό Καρδίτσας και την Αυτοδιοίκηση. Εφόσον ο κ. Παπαλός αδυνατεί να ανταποκριθεί στις δύσκολες σημερινές καταστάσεις έχει υποχρέωση να υποβάλλει την παραίτηση του. Για να ανασάνει η σημαντική αυτή Αναπτυξιακή Εταιρεία.
4. Ηλεκτροκίνηση Σιδηροδρομικού Δικτύου
Στη διάρκεια της προηγούμενης τετραετίας υπήρξε πρόταση δική μου και του πρώην Δημάρχου Τρικάλων για ηλεκτροδότηση της σιδηροδρομική γραμμής Παλαιοφαρσάλων – Καλαμπάκας με χρηματοδότηση είτε από το ΕΣΠΑ είτε από το πρόγραμμα Τζέσικα.
Μετά από δύο χρόνια αδράνειας του Δήμου Καρδίτσας ανακοινώθηκε, σε κεντρικό επίπεδο, στις 6 Ιουνίου του 2012, η ηλεκτροδότηση μόνον του σιδηροδρομικού δικτύου Βόλου – Λάρισας.
Στις 14 Ιουνίου σε σύσκεψη, για την ολοκλήρωση του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου ο κ. Παπαλός, δήλωνε όντας σε πλήρη άγνοια, «ότι το έργο αυτό ενώνει τους Θεσσαλούς».
Σημειώνεται ότι εφόσον ηλεκτροδοτηθεί και το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Δομοκού και Λάρισας και δεν ηλεκτροδοτηθεί το τμήμα Παλαιοφαρσάλων – Καλαμπάκας είναι σχεδόν βέβαιο ότι αυτό θα καταργηθεί.
5. Ανδριάντας Γ. Καραισκάκη, 731, Ε65
Στην προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο κ. Παπαλού ,ίσως από άγνοια, αναφέρθηκε με τον πλέον ειρωνικό και απαξιωτικό τρόπο, κατηγορώντας με μάλιστα, για τις προσπάθειές κατασκευής τού έφιππου ανδριάντα τού Γεωργίου Καραϊσκάκη, η οποία ως γνωστόν είναι στην φάση της κατασκευής, καθώς και για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος προς τιμήν των δυτικοθεσσαλών στρατιωτών στο 731. Ενός Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο η πολιτεία αναγνωρίζει και τιμά την συνεισφορά των Καρδιτσιωτών στους αγώνες για την πρόοδο και την ελευθερία της Ελλάδος.
Βέβαια σε επιστολή του, σε τοπική εφημερίδα, υποστήριξε επίσης και ότι δεν προχώρησαν αυτές οι πρωτοβουλίες. Αυτό όμως δεν ισχύει μιας και το Προεδρικό Διάταγμα για το 731 έχει ήδη εκδοθεί ενώ η κατασκευή του ανδριάντα προχωράει και με την ολοκλήρωσή του θα τοποθετηθεί στη κεντρική πλατεία.
Το ίδιο ισχύει και για τις άστοχες αναφορές του στον Ε65.
Για την υλοποίηση του έργου υπήρξε σημαντική πρόοδος μίας και έπρεπε αρχικά να γίνει αποδεκτή από τις πολιτικές ηγεσίες η ιδέα της κατασκευής του έργου. Ακολούθησε η χρονοβόρα διαδικασία σύνταξης των μελετών, η επιλογή της χάραξης που ευνοεί την Δυτική Θεσσαλία, οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ενώ ξεκίνησε η κατασκευή του έργου που ελπίζουμε ότι θα ολοκληρωθεί.
Όλα αυτά έγιναν με συνεχείς προσπάθειες ορισμένων κάτω από δύσκολες συνθήκες ενώ ο ίδιος και άλλοι, που απουσίαζαν, ενδιαφέρθηκαν εκ των υστέρων μόνο για τις προσλήψεις εργαζομένων από την εταιρεία που κατασκευάζει το έργο.
6. Προεκλογικές φωτογραφίες
Πριν από τις τελευταίες εκλογές ο κ. Παπαλός φωτογραφήθηκε αρκετές φορές με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και έκανε δηλώσεις για έργα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, για τα οποία δεν είχετην παραμικρή σχέση και δεν έκανε καμία παρέμβαση η προσπάθεια.
Καλό θα ήταν όμως να κάνει κάτι και ο ίδιος για την Καρδίτσα.
Μάλιστα στην επίσκεψη με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας στον οικισμό Μαύρικα, στις δηλώσεις του -παρόλο ότι εκπροσωπούσε το Δήμο Καρδίτσας- παρέλειψε να αναφερθεί στο σημαντικό έργο που πραγματοποίησε τα τελευταία χρόνια εκεί ο Δήμος. Τού υπενθυμίζω την αποκατάσταση της χωματερής κοντά στον οικισμό, την κατασκευή4215 μ δικτύου ύδρευσης όπως και δίκτυο αποχέτευσης με χρηματοδότηση562779 €. Καθώς και έργα οδοποιίας».