Φίλες και φίλοι,
Η σύσταση και η λειτουργία του Νέου μας Δήμου που ενοποιεί αυτοδιοικητικά και λειτουργικά την ενιαία γεωγραφική περιοχή μας θα αποτελέσει τη βάση για το πέρασμα της σε μια νέα εποχή Ανάπτυξης – Δημιουργίας και προοπτικής.
Η δημιουργία ενιαίας Αυτοδιοικητικής ταυτότητας για την περιοχή, η πολιτική της θωράκιση, η ισχυροποίησή της με θεσμοθετημένο πλέον ενιαίο κέντρο αποφάσεων(Δήμος), θα μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε ενωτικά, δυναμικά, στρατηγικά και συστηματικά τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα τα οποία «πνιγόταν» ως τώρα απ’ τη Αυτοδιοικητική της διάσπαση σε 3 διαφ. Δήμους.
Η ισχύς εν τη ενώσει λοιπόν για την περιοχή μας.
Γι’ αυτή τη διαχρονική πολιτική μας θέση παλέψαμε συστηματικά, με επιμονή, την πιστέψαμε και τα καταφέραμε, με πολύ δυσκολία αλλά τα καταφέραμε (βλέπε Τρίκαλα- Κοζάνη, Κόρινθο, Λαμία Αχαΐα κτλ).
Δε θα παραλείψω να αναφερθώ και στη θεσμική μου συμμετοχή στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Υπ. Εσωτερικών για το Νομοσχέδιο του Καλλικράτη (2 Δήμαρχοι) με ότι αυτό συνεπάγετε για την επιτυχή έκβαση της πρότασής μας όπως επίσης και στην παλαιότερη συμμετοχή μου στην Επιτροπή χωροταξίας, Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΚΕΔΚΕ (5 ΔΗΜΟΙ) και προφανώς όλοι αντιλαμβανόμαστε πως θα ήταν όλεθρος για την περιοχή εάν τοποθετούμασταν στην Καρδίτσα των 70 χιλιάδων και των 40 εκατ. Χρεών.
Φανταστείτε τα προβλήματα εκπροσώπησης σ’ αυτόν το Δήμο με 2 ή 3 Δ.Σ. σε σύνολο 41. Θα ήμασταν ανύπαρκτοι, με άμεση επίπτωση στην καθημερινότητα και το χειρότερο, στα αναπτυξιακά ζητήματα.
Έχουμε λοιπόν το Νόμο για τις συνενώσεις του Καλλικράτη. Έχουμε την επιτυχή έκβαση σε σχέση με την περιοχή μας.
Η άποψή μου λοιπόν είναι ότι η Διοικητική Μεταρρύθμιση δεν είναι ένα απλό πρόγραμμα συνένωσης Δήμων.
Πιστεύω και γι’ αυτό αγωνίστηκα επίμονα, ότι θα αποτελέσει ένα αναπτυξιακό εργαλείο.
Δημιουργεί τις προϋποθέσεις εκείνες και την κρίσιμη μάζα των ΟΤΑ ώστε να μπορούν να διατυπώσουν και να διεκδικήσουν Τοπικές Αναπτυξιακές Πρωτοβουλίες.
Η προοπτική αυτή για το Δήμο μας είναι ιδιαίτερα σημαντική και θα εφαρμοστεί με βάση το
Αναπτυξιακό τρίπτυχο
- Τουρισμός – Αγροτική Ανάπτυξη- Προαστική Ανάπτυξη
Άλλωστε πιστεύω ακράδαντα πως ανάπτυξη με όρους Εθνικούς – ισοπεδωτικούς συγκεντρωτικούς , δεν γίνεται. Τα σύγχρονα αναπτυξιακά προϊόντα απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες και περιοχές με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά (ΕΣΠΑ- περιφέρεια-πχ. Λίμνη Πλαστήρα)
Επιτρέψτε μου και κάποια παραδείγματα (σε σχέση με τα νέα δεδομένα). Εκατοντάδες αρμοδιότητες από την καταργούμενη Ν/Α μεταφέρονται στους Νέους Δήμους.
Απ’ αυτές και το μεγαλύτερο μέρος των Δ/νσεων Αγρ. Ανάπτυξης.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο Δήμος μας θα πρέπει να αποκτήσει γραφείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
- Το γραφείο αυτό πως το θέλουμε;
- Ως ένα γραφειοκρατικό μηχανισμό όπως έως σήμερα στην Ν.Α.;
- ΄Η αντίθετα ως ένα υποστηρικτικό μηχανισμό δίπλα στους αγρότες μας, που θα τους ενημερώνει και θα τους συνδέει με τα κέντρα λήψης αποφάσεων και τους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς;
Το ίδιο ισχύει και σε σχέση και με την μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων της κοινωνικής πρόνοιας και αλληλεγγύης.
- Πως θα μπορέσουμε την αρμοδιότητα αυτή να την υλοποιήσουμε στο Δήμο μας;
- Με ποιο τρόπο, κατά την εφαρμογή της, μπορούμε να την κάνουμε αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη, ιδιαίτερα στις σημερινές δύσκολες συνθήκες για μεγάλες μάζες του πληθυσμού της υπαίθρου;
Επίσης
Απαιτείται σύσταση Τεχνικής Υπηρεσίας, οικονομικής υπηρεσίας, γραφείο Τουριστικής Προβολής και ανάπτυξης, Δ/νση μηχανολογικού εξοπλισμού, σύσταση Δημοτικής Αστυνομίας κ.ο.κ.
Είναι φανερό φίλες και φίλοι, ότι για να πραγματοποιηθεί αυτή η μετεξέλιξη, να εφαρμοστούν αποτελεσματικά τα προβλεπόμενα από το νέο νόμο, άμεσα, χωρίς χάσιμο χρόνου, απαιτείται όραμα και θέληση.
Πάνω απ’ όλα όμως χρειάζεται πίστη στις προοπτικές του Νέου μας Δήμου, χρειάζεται εμπειρία και γνώση που θα πρέπει να ξεπερνούν τα όρια του Δήμου μας, ακόμη και της Περιφέρειας και αυτό εγγυάται η 12χρονη Δημοτική θητεία μου και η 8χρονη συμμετοχή μου στο Δ.Σ. της ΚΕΔΚΕ.
Θα μπορούσαν κάποιοι που δεν έχουν στοιχειώδη γνώση περί της Τ.Α. αλλά και πολύ περισσότερο γνώση των ιδιαιτεροτήτων και ιδιομορφιών του Δήμου μας να εφαρμόσουν με αμεσότητα και αποτελεσματικότητα, χωρίς χάσιμο χρόνου και χωρίς «σεμινάρια κατάρτισης» να αποτελέσουν μια κάποια λύση; Προφανώς όχι.
Την εγγύηση της επιτυχίας και της αποτελεσματικότητας τη διασφαλίζει όχι μόνο ο ομιλών αλλά και το ισχυρό επιτελείο των συνεργατών του, των συμμετεχόντων στο ψηφοδέλτιό μας.
Η ανθρωπογεωγραφία του ψηφοδελτίου μας είναι γνωστή σε όλα τα χωριά μας, σε όλο το Δήμο, σε όλο το νομό μας.
Είμαστε πανίσχυρο ψηφοδέλτιο, ποιοτικά ολοκληρωμένο, υπερεπαραταξιακό, πλήρες αριθμητικά. Συγκρίνετέ μας.
Επίσης επιμένω να θέτω το ερώτημα:
Ποιοι είναι αυτοί που διεκδίκησαν και πέτυχαν τη σύσταση του Νέου Δήμου; Και ποιοι είναι αυτοί που ήθελαν να μας πάνε στη Μητρόπολη, ποιοι στην Καρδίτσα; Ποιοι αρθρογραφούσαν εναντίον των θέσεών μας;
Εμείς κυρίες και κύριοι είμαστε στους πρώτους που διεκδικήσαμε και πετύχαμε και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο και το γνωρίζει η κοινωνία. Σ’ αυτή την κοινωνία και το ένστικτό της έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη.
Φίλες και φίλοι,
Ο Καλλικράτης είναι αλήθεια ότι δε δημιουργεί μόνο προοπτικές, αφήνει και ανοιχτά προβλήματα, που οι συνέπειες θα κριθούν στην πράξη και η κρίση αυτή θα οφείλετε πριν απ’ όλα στην πολιτική βούληση αλλά και στη δεξιότητα των νέων Τοπικών Αρχών.
Ένα απ’ τα μεγάλα προβλήματα είναι ότι μεγαλώνοντας οι Ο.Τ.Α., απομακρύνεται η τοπική αρχή από τον πολίτη.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό το θέμα το πρόγραμμα θεσπίζει μία σειρά μέτρα και δράσεις ενδοδημοτικής αποκέντρωσης, θεσμούς δημοκρατικής συμμετοχής και ελέγχου των πολιτών όπως:
- Επιτροπή διαβούλευσης
- Συνήγορο του Δημότη και της επιχείρησης (σε κάποιους Δήμους)
- Τα e- ΚΕΠ
- Τη διοικητική βοήθεια στο σπίτι
- Τον πολυδύναμο δημοτικό υπάλληλο
- Την επιτροπή ποιότητας ζωής
- Κάρτα Δημότη
Πρόσθετα εμείς προτείνουμε,
- Γραφείο τουριστικής προβολής και ανάπτυξης με υπεύθυνο αντιδήμαρχο
- Υποχρεωτική ανάρτηση των αποφάσεων του Δήμου στο διαδίκτυο
- Λογοδοσία
Για όλα τα παραπάνω όμως, επιμένω, χρειάζεται ισχυρή Πολιτική Βούληση. Βέβαια κανένας δεν μπορεί να αρνηθεί ότι η πολιτική Βούληση μπορεί να υπάρχει σε όλους τους υποψηφίους.
Όμως ποιος υποψήφιος, (και με ποιους συνεργάτες) είναι αυτός που με βάση την Αυτοδιοικητική και Πολιτική διαδρομή, την εμπειρία και το κύρος του, μπορεί να αποτελέσει εγγύηση για το αύριο, εγγύηση για το μέλλον του Δήμου;
Είναι προφανές φίλες και φίλοι το κριτήριο που οφείλει να έχει ο Δημότης για το ποιος απ’ όλους τους υποψηφίους έχει τη φερεγγυότητα, την αξιοπιστία και τους καταλληλότερους συνεργάτες να κάνει πράξη τα οράματά μας .
Και η υπερπαραταξιακή- υπερκομματική συστράτευση τόσων ικανών και έμπειρων στελεχών απ’ την αυτοδιοίκηση και τον επαγγελματικό στίβο στο συνδυασμό μας είναι άξια υποσημείωσης και αναφοράς, ισχυρή εγγύηση επιτυχίας.
Φίλες και φίλοι,
Ο συνδυασμός «Δύναμη Ανάπτυξης- Προοπτικής» έχει εκπονήσει ένα σχεδιασμό με στόχους άμεσους αλλά και μέσο- μακροπρόθεσμους.
Είναι αποτέλεσμα γνώσης, εμπειρίας, συλλογικής δουλειάς, οραματισμού.
Είναι ένα σχέδιο δράσης αξιόπιστο.
Το έργο μου και η έως τώρα προσφορά η δική μου και των συνεργατών μου στον τόπο μας, αποτελεί τη μεγαλύτερη εγγύηση υλοποίησης των δεσμεύσεων μας, την προτεραιότητά μας, την επιλογή μας.
Σας καλώ να μελετήσετε ιδιαίτερα το πρόγραμμά μας. Να με κρίνετε και με βάση τη λειτουργία μου στο Δήμο Πλαστήρα και στην ΚΕΔΚΕ. Να μας συγκρίνετε με τους συνυποψηφίους μας σε σχέση με τις προτάσεις των άλλων συνδυασμών και τη δική τους προσφορά στον τόπο μας.
Είμαι σίγουρος αγαπητοί συνδημότες ότι θα εμπιστευθείτε τον ενωτικό συνδυασμό μας.
Θέλουμε, ζητούμε την εμπιστοσύνη σας μέσω των εκλογών της 7ης Νοεμβρίου.
Να ‘στε σίγουροι ότι ούτε τώρα θα διαψεύσουμε τις προσδοκίες
Και ξέρουμε και μπορούμε
Όλοι μαζί για τη Νίκη
Ώστε ο Δήμος Λίμνης Πλαστήρα να αποτελέσει
Πρότυπο ανάπτυξης και πρότυπο
Ορεινού Δήμου για όλη την Ελλάδα