Την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου στο χώρο του εργαστηρίου της πληροφορικής του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας, διεξήχθη δειγματική διδασκαλία στο πλαίσιο του μαθήματος της νεοελληνικής λογοτεχνίας με θέμα: «Το γεφύρι της Άρτας», μια διδακτική πρόταση στηριγμένη στη διαπολιτισμικότητα, τις βιωματικές τεχνικές και τις νέες τεχνολογίες.
Σκοπός της καινοτόμου αυτής διδασκαλίας ήταν να παρουσιαστεί στους μαθητές ένα εναλλακτικό μοντέλο μάθησης. Με διδακτικά εργαλεία την έρευνα, την παρατήρηση, τις προσομοιώσεις, τις ομάδες εργασίας, τη δραματοποίηση και τη μίμηση ρόλων, αλλά και τη χρήση των ΤΠΕ, οι μαθητές του 2ου τμήματος της Γ΄ Γυμνασίου εργάστηκαν με απώτερο σκοπό την κατανόηση και διευκόλυνση της διεργασίας της μάθησης.
Ενώ οι μαθητές άδραξαν τις ευκαιρίες να δράσουν, να αναλάβουν ρόλους, να ερευνήσουν στο διαδίκτυο, να δημιουργήσουν ομαδοσυνεργατικά και να παρουσιάσουν τη δουλειά τους στην ολομέλεια, οι παρευρισκόμενοι διδάσκοντες κράτησαν κυρίως εμψυχωτικό και συμβουλευτικό ρόλο.
Πιο συγκεκριμένα μέσα από τις ομάδες εργασίας έπαιξαν παντομίμα με στίχους του τραγουδιού δραματοποιώντας βουβά με πλαστικές κινήσεις και όρχηση, μελέτησαν την έννοια της «θυσίας» για την επίτευξη ενός στόχου, σύγκριναν θυσίες παρελθόντος, επιχειρηματολόγησαν για τα υπέρ και κατά της θυσίας, περιηγήθηκαν σε τουριστικές ιστοσελίδες δημιουργώντας το δικό τους τουριστικό οδηγό και αφού περπάτησαν και σε άλλες γέφυρες διαφόρων κρατών άφησαν τη φαντασία τους να καλπάσει και έδωσαν ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία του γιοφυριού.
Η διαφοροποιημένη διδασκαλία ικανοποίησε τόσο την ομάδα των διδασκόντων όσο και των συναδέλφων του σχολείου που την παρακολούθησαν. Εμψυχωτής και σχεδιαστής της ομάδας των μετεχόντων φιλολόγων υπήρξε ο Σύμβουλος των Φιλολόγων και Παιδαγωγικός Σύμβουλος του Μουσικού Σχολείου κ. Τσιάμαλος. Το όλο εγχείρημα χαιρέτησε ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Ριζάς ο οποίος και επιβράβευσε την προσπάθεια.
Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι το καινοτόμο αυτό μάθημα το οποίο σχεδιάστηκε και προβλήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus plus με Πολωνούς εταίρους και που έλαβε χρονικά ένα σχολικό δίωρο, υποβλήθηκε, εντάχθηκε και παρουσιάστηκε και στο διεθνές συνέδριο εκπαιδευτικής καινοτομίας στη Λάρισα, αποσπώντας το αντίστοιχο ενδιαφέρον από το κοινό του.
Τη διδακτική ομάδα πλαισίωσαν οι φιλόλογοι: Σκαμπαρδώνη Αγορίτσα, Γιαννακού Δήμητρα, Γιώτα Γεωργία, Κίσσα Σωτηρία, Κοντού Σοφία, Κουφογιάννης Ευθύμιος, Τσιανάκα Μελίνα και Φούφα Βασιλική.