Να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ο δρόμος Καρδίτσα – Άρτα ζητά η Ασημίνα Σκόνδρα από τον Κωστή Χατζηδάκη


Η Βουλευτής του Νομού μας κ. Ασημίνα Σκόνδρα μέσω της Βουλής ζητά από τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Χατζηδάκη να ενταχθεί στο τομεακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ η κατασκευή της επαρχιακής οδού Καρδίτσας – Άρτας. Πολυσυζητημένο έργο και πάγιο αίτημα, τόσο των Αργιθεατών όσο και όλης της περιοχής, που τώρα είναι η στιγμή, με την ένταξη του στο ΕΣΠΑ να πάρει σάρκα και οστά.
Ένα έργο, το οποίο, εκτός του ότι εξυπηρετεί τα μέγιστα την Αργιθέα, είναι εκείνη η οδός, η οποία συνδέει δύο Περιφέρειες, την Θεσσαλία και την Ήπειρο, δηλαδή τις ανατολικές με τις δυτικές ακτές της Χώρας.
Θα συντελέσει στην αναπτυξη του εμπορίου της περιοχής αλλά και στον τουρισμό, αφού θα γίνουν προσβάσιμοι ιστορικοί και αρχαιολογικοί τόποι, που σήμερα είναι σχεδόν άγνωστοι στο ευρύ κοινό.
Η ερώτηση προς το Υπουργείο Ανάπτυξης  έχει ως εξής:
“Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Όπως γνωρίζετε, η κατασκευή της επαρχιακής οδού Καρδίτσας-Άρτας, που συνδέει την περιοχή του θεσσαλικού κάμπου και των ανατολικών ακτών της με τις δυτικές ακτές της χώρας στο Ιόνιο αποτελεί κρίσιμο οδικό δίκτυο ολόκληρης της Κεντρικής Ελλάδος. Η εν λόγω οδός επιτρέπει την επικοινωνία μέσω του ορεινού όγκου της Νότιας Πίνδου όλων των σημαντικών γεωργικών και κτηνοτροφικών μονάδων με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της Χώρας. Συν τοις άλλοις, οφείλω να τονίσω ότι προσφέρει πρόσβαση σε σημαντικές ιστορικές και αρχαιολογικές τοποθεσίες, όπως επίσης σε βασικούς τουριστικούς προορισμούς στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας. Συνδέει δε δύο Περιφέρειες, την Θεσσαλία με την Ήπειρο.
Λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών και των συχνών φαινομένων κατολισθήσεων κατά μήκος της οδού, η Περιφέρεια Θεσσαλίας ανέθεσε μελέτες βελτίωσης τμημάτων της  συνολικού μήκους 11,2 χλμ. Δηλαδή,
1. Τμήμα γέφυρα Τρυγόνας – Διασταύρωση Δρακότρυπας
2. Σήραγγα και Προσβάσεις σε αυτή, που περιλαμβάνεται η κατασκευή Σήραγγας Τυμπάνου και η κατασκευή οδικού τμήματος για πρόσβαση στη Σήραγγα Τυμπάνου.
Υπάρχει εγκεκριμένη οριστική μελέτη με προϋπολογισμό κατασκευής του έργου ύψους 43 εκ. ευρώ, καθώς επίσης μελέτη παράκαμψης του αρχαιολογικού χώρου στην Αργιθέα με προϋπολογισμό ύψους 2 εκ. ευρώ.
Λαμβάνοντας υπόψη την υποχρέωση της πολιτείας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας του επαρχιακού δικτύου, καθώς και την καλύτερη εξυπηρέτηση των εμπορικών μεταφορών στη Δυτική Θεσσαλία, ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:
1. Θα ενταχθεί το εν λόγω έργο κατασκευής της επαρχιακής οδού Καρδίτσας-Άρτας στο τομεακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, και αν ναι, πότε;
2. Τι σχεδιασμούς κάνει το Υπουργείο σας για την εν γένει βελτίωση του οδικού δικτύου στην Περιφέρεια Θεσσαλίας; Ποια έργα βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης και ποια έργα προγραμματίζονται να υλοποιηθούν την προσεχή πενταετία στην περιοχή;”
Προηγούμενο άρθρο Καρδίτσα: Εκδήλωση συζήτηση της κοινής δράσης εκπαιδευτικών
Επόμενο άρθρο Επιστολή Δ. Σιούφα στον Κ. Χατζηδάκη ενόψει του υπό κατάθεση νέου αναπτυξιακού νόμου