Ο Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πρόσφατα ένα δήθεν νέο σχέδιο για το Λύκειο χωρίς καμία προωθητική πνοή και χωρίς τις μείζονες τομές που χρειάζεται σήμερα η εκπαίδευση στη χώρα μας.
Τόσα χρόνια συζητήσεις επί συζητήσεων, για να διαμορφωθεί επιτέλους ένα εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης της παιδείας, μια και στα λόγια όλοι αναγνωρίζουν ότι χρειάζονται ουσιαστικές αλλαγές, και το αποτέλεσμα μια ακόμα πρόχειρη, προεκλογική επί της ουσίας αλλαγή του συστήματος πανελλαδικών εξετάσεων.
Έτσι η μεταρρύθμιση Γαβρόγλου που ανακοινώθηκε όχι μόνο δεν δίνει λύσεις, όχι μόνο δεν δίνει νέα πνοή στο Λύκειο, αλλά στην πραγματικότητα το υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο.
Το τραγικό είναι ότι και για αυτές τις αλλαγές δεν προηγήθηκε κανένας συστηματικός διάλογος, τα πανεπιστήμια αγνοήθηκαν και πάλι ,για να πουλήσει ο κ. Γαβρόγλου ένα παραμύθι για ελεύθερη είσοδο σε σχολές χαμηλής ζήτησης, δηλαδή τμήματα που ουσιαστικά δεν ενδιαφέρουν παρά μόνο όσους θέλουν να παρουσιάζουν ένα χαρτί χωρίς αντίκρισμα.
Είναι επίσης αξιοπερίεργο, ότι ο σημερινός υπουργός αγνόησε πλήρως τα πορίσματα που μεγαλοπρεπώς είχε ανακοινώσει ο προηγούμενος υπουργός του Σύριζα. Οι προτάσεις που υποτίθεται ότι είχε καταλήξει η επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία υπό τον κ. Λιάκο κατέληξαν στα σκουπίδια του κ. Γαβρόγλου.
Τόση αναμονή, λοιπόν, για να βρεθούμε αντιμέτωποι με τη μεγαλειώδη κυβίστηση της Κυβέρνησης, και από την ολική κατάργηση των πανελλαδικών να επιστρέψουμε στις 4 δέσμες, σε ένα παλιό δηλαδή σύστημα. Ένα σχέδιο γεμάτο προβληματικά σημεία.Δε θα απαριθμήσω όλα αυτά τα προβληματικά σημεία. Από τη μια τα βλέπουμε όλοι και από την άλλη δεν έχουμε καμία βεβαιότητα αν θα εφαρμοστούν ή αν θα αλλάξουν.
Και σα να μην έφτανε αυτό, ο κ. Γαβρόγλου έσπευσε να προαναγγείλει άλλη μια μεταρρύθμιση !. Από την επόμενη χρονιά δήλωσε τα μαθήματα θα αρχίζουν στις 9 αντί τις 8 ,για να κοιμούνται τα παιδιά λίγο περισσότερο!
Κατά τον υπουργό Παιδείας,έχουμε λύσει όλα τα θέματα που απασχολούν την εκπαίδευση κι αυτό που μας έμενε ήταν να φροντίζει το υπουργείο το ωράριο του ύπνου των παιδιών. Χωρίς μελέτη, χωρίς καμιά έρευνα για το τι θέλουν – και τι βολεύει – τους γονείς, ιδιαίτερα τους εργαζόμενους, ο κ. Γαβρόγλου αποφάσισε να διεκδικήσει ρόλο παιδονόμου.
Για έναν υπουργό Παιδείας που σέβεται το ρόλο του και ενδιαφέρεται ουσιαστικά για τους μαθητές, το μείζον θέμα με το οποίο θα έπρεπε να ασχολείται δεν είναι το πότε θα ξεκινά το μάθημα, αλλά πώς θα γίνεται καλύτερο το μάθημα.
Για μια κυβέρνηση όμως που η έννοια της αριστείας αποτελεί αδίκημα είναι απολύτως φυσιολογικό να καλλιεργείται η αντίληψη της ξεκούρασης και του βολέματος. Με συνέπεια , όταν σε άλλες χώρες οι νέοι παλεύουν για περισσότερες γνώσεις καιεμπειρίες, εμείς αγωνιζόμαστε για περισσότερο… ύπνο!
Λίγη περισσότερη σοβαρότητα δε θα έβλαπτε.
‘Όνειρα γλυκά λοιπόν κ. Γαβρόγλου!
Γράφει ο Νίκος Γ. Καραγιάννης, Μαθηματικός- M.Sc Πληροφορικής, πρ. Αντιδήμαρχος Καρδίτσας, Μέλος του Μητρώου Στελεχών – Τομέας Παιδείας της ΝΔ