«Νέο» σχολείο με παλιά συνταγή….


  Στη συνέντευξή τύπου που δόθηκε στα γραφεία της ΕΛΜΕ Καρδίτσας παρουσία του Σωκράτη Παππά προέδρου ΕΛΜΕ Καρδίτσας και του Κουτσιφάκη Θέμη μέλος Δ.Σ. ΟΛΜΕ συζητήθηκαν τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς και τις προσεχείς απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου. Ο κ. Κουτσιφάκης τόνισε ότι φέτος τη «χειρότερη χρονιά μετά τη μεταπολίτευση» κατά την Υπουργό Παιδείας, η ηγεσία του Υπουργείου καμαρώνει πώς όλα είναι εντάξει. Είναι όμως έτσι;

Δυστυχώς κάτω από τις επιταγές του μνημονίου το δημόσιο σχολείο θα γνωρίσει δραματικές δυσκολίες.

Οι περικοπές στα κονδύλια των λειτουργικών δαπανών θα δημιουργήσουν προβλήματα στις καθημερινές ανάγκες των σχολείων με συνέπεια (ακόμη μεγαλύτερο από το σημερινό) μέρος του κόστους τους να μεταφερθεί στις οικογένειες.

Η δραματική μείωση των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, σε συνδυασμό με τον τριπλασιασμό του αριθμού των εκπαιδευτικών που υποχρεώθηκαν σε πρόωρη συνταξιοδότηση, έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη σοβαρών κενών στο διδακτικό προσωπικό.

Το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει πως αντιμετώπισε όλα τα κενά. Η πραγματικότητα όμως είναι πως προσπαθεί να το κάνει αυτό διαλύοντας ή υποβαθμίζοντας εκπαιδευτικούς θεσμούς.

  • Δεν θα λειτουργήσει τους θεσμούς αντισταθμιστικής εκπαίδευσης δηλ. την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και την Ενισχυτική Διδασκαλία.
  • Υποβαθμίζει σημαντικούς θεσμούς όπως τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
  • Αναστέλλει τη λειτουργία των ΓΡΑΣΥ στα ΕΠΑΛ, αντί να τα αναβαθμίσει σε Γραφεία ΣΕΠ.
  • Παρά τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας στη Βουλή για 25 μαθητές/τμήμα ως ανώτατο όριο και 27 όταν υπάρχουν ανυπέρβλητα κτιριακά προβλήματα, δημιουργούνται εκατοντάδες τμήματα με 28-30 μαθητές. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις και πάνω από 30! Μια πρώτη έρευνα σε τυχαίο δείγμα 265 σχολείων δείχνει 368 τμήματα με 28-30 μαθητές και 20 πάνω από 30.
  • Από την άλλη στα μουσικά, στα καλλιτεχνικά, στα ειδικά σχολεία κ.λπ. περιμένουν ακόμα τους καθηγητές ειδικότητας για να διδάξουν τα παιδιά.
  • Εν τω μεταξύ χιλιάδες καθηγητές θα συνταξιοδοτηθούν μέχρι τις 10 Οκτώβρη αναπληρώνοντας τους με συμβασιούχους.
  • Με παράτυπες διαδικασίες επιχειρείται η «διάθεση» καθηγητών/-τριών στην Α/θμια εκπαίδευση, καταπατώντας τις διαδικασίες που προβλέπονται και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Επιπλέον το Υπ.Παιδείας δεν απαντά στο μεγάλο παιδαγωγικό ερώτημα πώς είναι δυνατόν ένας εκπαιδευτικός που δίδασκε πέρσι για παράδειγμα στην Γ΄ Λυκείου, φέτος να διδάσκει στην Α΄ Δημοτικού! Χωρίς καμία σχετική επιμόρφωση και παιδαγωγική στήριξη. Το μόνο που ενδιαφέρει το Υπουργείο, είναι η αριθμητική κάλυψη των κενών.
  • Στα εργαστήρια πληροφορικής συνωστίζονται ακόμα και 22 μαθητές με ένα καθηγητή και από την άλλη οι καθηγητές πληροφορικής βγαίνουν υπεράριθμοι!

Με τέτοιους όρους μιλάει το Υπ.Παιδείας για ποιοτική εκπαίδευση; Αυτό είναι το πρόπλασμα του νέου σχολείου που διακηρύσσει η κα Διαμαντοπούλου;

           

Προηγούμενο άρθρο Εγκρίθηκαν έργα συνολικού προϋπολογισμού 9,150,000 αποφάσεις της Ν.Ε.
Επόμενο άρθρο «ΣΥΜΦΩΝΟ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ