Νέα σχολική χρονιά, περσινή τσάντα – Παρά το πάγωμα τιμών από τους Καρδιτσιώτες εμπόρους


 Λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι, που θα σημάνει την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και λαμβάνοντας υπ ΄ όψιν τις διαθέσεις και τις οικονομικές δυσκολίες των καταναλωτών, οι βιβλιοχαρτοπώλες προχωρούν όχι μόνο σε “πάγωμα” τιμών, αλλά και σε “τονωτικές ενέσεις” προσφορών στα σχολικά είδη, προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Για τη φετινή χρονιά, το κόστος των σχολικών ειδών, που ζητούνται σε λίστες από τους μαθητές τις πρώτες ημέρες, και περιλαμβάνουν την αγορά τετραδίων, ειδών ζωγραφικής, γραφικής ύλης, κλπ, κυμαίνεται από 50 έως 70 ευρώ. Οι τιμές αυτές ισχύουν για μαθητές, κυρίως, δημοτικού και οι οποίοι φοιτούν σε δημόσιο σχολείο. Αντίθετα, το κόστος ανεβαίνει σε υψηλότερα επίπεδα για τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων και κυμαίνεται από 150 έως 200 ευρώ, αφού αυτοί είναι υποχρεωμένοι να αγοράζουν τα βιβλία του Οργανισμού, καθώς και τα ξενόγλωσσα.

   Προσφορές στα σχολικά είδη

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλά νοικοκυριά, σε συνδυασμό με τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων και βιβλιοπωλείων, έχουν ως αποτέλεσμα οι φετινές τιμές των σχολικών ειδών να “κρατούνται” στα περσινά επίπεδα, αλλά και να υπάρχουν πολλές προσφορές, που μπορούν να εκμεταλλευτούν οι καταναλωτές. Την αναγκαιότητα των προσφορών τονίζουν οι έμποροι εποχικών ειδών αλλά και βιβλιοπώλες της Καρδίτσας, οι οποίοι επισημαίνουν ότι υπάρχει συσσώρευση στοκ προϊόντων από το προηγούμενο χρονικό διάστημα και έτσι, αρκετά είδη άρχισαν να πωλούνται χαμηλότερα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αγοραστικές ευκαιρίες για τους μικρούς καταναλωτές και τους γονείς τους. Οι βιβλιοχαρτοπώλες προσπαθούν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, σε μια περίοδο όπου βρίσκονται αντιμέτωποι με πληθώρα προβλημάτων. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι για τους βιβλιοχαρτοπώλες το ποσοστό κέρδους έχει μειωθεί σημαντικά, αφού ο κλάδος τους έχει απορροφήσει και τις δύο φορές την αύξηση του ΦΠΑ.

“Στα ύψη” το κόστος των ξενόγλωσσων βιβλίων

Ωστόσο, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πέραν των απαραίτητων σχολικών ειδών, οι μαθητές καλούνται να αγοράσουν και ξενόγλωσσα βιβλία για τα φροντιστηριακά μαθήματα εκμάθησης ξένων γλωσσών.
Το κόστος ενός ξενόγλωσσου βιβλίου παραμένει στα “ύψη” αν αναλογιστεί κανείς ότι ένα σετ που περιλαμβάνει το βιβλίο ανάγνωσης, το βιβλίο εργασιών, τη γραμματική, ανάλογα με το επίπεδο, μπορεί να φτάσει τα 150 ευρώ. Κόστος αρκετά υψηλό για την τσέπη μιας οικογένειας, αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτά τα βιβλία μπορεί να καλύπτουν χρονικά το πρώτο εξάμηνο της σχολικής χρονιάς και ο μαθητής να χρειαστεί να αγοράσει και άλλα, κατά τη διάρκεια.

Στροφή στα “κινέζικα” σχολικά είδη…

Ανήσυχοι είναι οι βιβλιοχαρτοπώλες σχετικά με το θέμα των σχολικών ειδών που προέρχονται από τις Ασιατικές χώρες, τα λεγόμενα “κινέζικα”. Είναι συχνό το φαινόμενο οι γονείς να καταφεύγουν για τις αγορές των σχολικών ειδών των παιδιών τους στην πιο οικονομική λύση, που τους προσφέρεται με τα “κινέζικα” σχολικά είδη, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι το εν λόγω προϊόν θα αντέξει, καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Οι γονείς θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους, για να μην χρειαστεί να αγοράσουν το ίδιο σχολικό είδος δύο φορές, στο σχολικό έτος.

Συμβουλές για υπεύθυνες αγορές σχολικών ειδών

Είναι γεγονός πως πολλές φορές, οι γονείς ανάλογα πάντα με τις δυνατότητες τους, προσπαθούν κατά

κύριο λόγο να καλύψουν, παράλληλα με τις σχολικές ανάγκες των παιδιών τους, την όποια επιθυμία

αυτά μπορεί να έχουν. Η περίοδος έναρξης της σχολικής χρονιάς είναι ένα κομβικό σημείο, όπου γονείς και παιδιά διαπραγματεύονται τις αγορές αυτές. Για παράδειγμα, η ανάγκη των παιδιών μπορεί να περιορίζεται σε ένα τετράδιο αλλά η επιθυμία τους για ένα τετράδιο με χρώμα ή οσμή είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Η υπερπροστασία όμως που διέπει τους γονείς, δεν πρέπει να τους ωθεί σε απερίσκεπτη υλοποίηση όλων των επιθυμιών τους. Μία μέση λύση είναι, μέσω της πληροφόρησης, να οδηγήσουμε τα παιδιά στην κατανόηση και αποδοχή ενός υπεύθυνου καταναλωτικού προτύπου συμπεριφοράς και μίας ορθής στάσης ζωής.

Συζητώντας με τα παιδιά..

  • – Επισημαίνουμε στα παιδιά την ουσία των υλικών αγαθών. Για το λόγο αυτό, πρέπει να τους

υποδείξουμε πως τα σχολικά είδη δεν πρέπει να είναι πολυτέλεια και πως η πραγματική ανάγκη

από την επιθυμία για μια αγορά, είναι διαφορετική.

  • – Ο ρόλος των διαφημίσεων πρέπει να γίνει αντιληπτός και κατανοητός στους μικρούς φίλους

παράλληλα με τις παγίδες που αυτές μπορεί να κρύβουν.

  • – Τα παιδιά θα μπορούσαν να αποκτήσουν αίσθηση των οικονομικών δυνατοτήτων μας και

παράλληλα να παρακινούνται από εμάς να χρησιμοποιούν περσινά είδη αν αυτά διατηρούνται

σε καλή κατάσταση

  • – Στην ίδια κατεύθυνση, καλό θα ήταν, να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να συμμετέχουν στη λίστα

αγορών μας και στις τελικές μας αποφάσεις, δίνοντας τους με τον τρόπο αυτό, την ευκαιρία να

κατανοήσουν εμπράκτως όλα όσα τους έχουμε προαναφέρει

  • – Είναι σημαντικό να αναπτύσσουμε στα παιδιά μας σωστά καταναλωτικά πρότυπα και μία ορθή

στάση ζωής

Ο κύριος ρόλος όμως των γονέων είναι να εφιστούν την προσοχή τους στην ασφάλεια των παιδιών

τους, όταν τα ίδια δεν είναι σε θέση να την κατανοήσουν. Οι κίνδυνοι που παραμονεύουν σε τέτοιου

είδους προϊόντα είναι καλά κρυμμένοι και απαιτείται ειδική προσοχή και έρευνα σε αντικείμενα που λόγω μορφής, χρώματος, μυρωδιάς ή διακόσμησης μπορεί να παραπλανήσουν ακόμα και τους μεγάλους. Ένα τετράδιο που μυρίζει είναι πρωτότυπο αλλά οι ουσίες που περιέχει μπορεί να είναι χημικές και βλαβερές. Ένα στυλό το οποίο περιέχει υγρό και μικρά αντικείμενα που μετακινούνται μέσα σε αυτό είναι εντυπωσιακό αλλά μπορεί να είναι και επικίνδυνο. Η χώρα προέλευσης ενός προϊόντος είναι επίσης ένα στοιχείο που πρέπει να ελέγχεται αφού πολλά προϊόντα εισάγονται από χώρες που δεν πληρούν τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Σημασία έχει, λοιπόν, οι γονείς να είναι πολύ προσεκτικοί σε οποιαδήποτε αγορά και να αντιστέκονται στις υπερβολικές, πολλές φορές, απαιτήσεις των μικρών μας φίλων. Πιο συγκεκριμένα:

Στις αγορές σχολικών ειδών…

  • – Φροντίζουμε να τηρούμε τη λίστα που μας έχει δοθεί από το σχολείο
  • – Ζητάμε οδηγίες από τους εκπαιδευτικούς για τις αγορές μας
  • – Κάνουμε έρευνα αγοράς και συγκρίνουμε τιμές προϊόντων μαζί με το παιδί μας για να του

διδάξουμε να επιλέγει και να καταναλώνει υπεύθυνα

  • – Δεν αγοράζουμε προϊόντα με μυρωδιές και γεύσεις εάν δεν ελέγξουμε τις χημικές ουσίες από τις

οποίες έχουν κατασκευαστεί

  • – Επιβεβαιώνουμε, ότι τα σχολικά είδη φέρουν τη σήμανση CE και ότι αναγράφεται η χώρα

προέλευσης τους

  • – Ελέγχουμε αν το προϊόν είναι κατάλληλο για την ηλικία του παιδιού
  • – Ελέγχουμε να αναγράφονται στα προϊόντα, τα πλήρη στοιχεία του κατασκευαστή και τα υλικά

σύστασης τους

  • – Τέλος, η επιλογή της τσάντας πρέπει να γίνεται με κριτήρια βάρους και κατασκευής. Η τσάντα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριά και να διαθέτει ρόδες για την εύκολη μεταφορά της.

Επισημαίνουμε στα παιδιά πως για λόγους υγείας, η τσάντα τους πρέπει να περιέχει τα

απολύτως αναγκαία ώστε να μην κουβαλούν περιττό βάρος.

Προηγούμενο άρθρο Έκανε τέσσερις διαρρήξεις την ημέρα!
Επόμενο άρθρο Προχωρά με γρήγορους ρυθμούς ο Κόμβος εισόδου του Μουζακίου από Αργιθέα