Μ. Θεοχάρη: Με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις να απελευθερωθεί ο κλάδος των ταξί


 Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Ραγκούση κατέθεσε η Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Καρδίτσας κα. Μαρία Θεοχάρη, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα την ανάγκη να απελευθερωθεί ο κλάδος των ταξί με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις.

 Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 «Στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των λεγόμενων «κλειστών» επαγγελμάτων, ο προκάτοχός σας στο Υπουργείο, κατόπιν συνομιλιών με εκπροσώπους των ιδιοκτητών και οδηγών Ε.Δ.Χ. (ταξί και αγοραίων), είχε ανακοινώσει Προεδρικό Διάταγμα που θα περιλάμβανε τις απαιτούμενες ρυθμίσεις. Το εν λόγω Π.Δ., που είχε πάρει την έγκριση της Τρόικας και είχε περάσει από την Κυβερνητική Επιτροπή, θα αποτελούσε τη βάση για τη συζήτηση και διαπραγμάτευση της απελευθέρωσης του επαγγέλματος, αλλά με σαφείς κανόνες και πληθυσμιακά κριτήρια, σε συνάρτηση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, και πάντα στα πλαίσια ενός αντικειμενικού και διαφανούς συστήματος για τον προσδιορισμό του αριθμού αδειών.

Σε ό,τι αφορά στα πληθυσμιακά κριτήρια σε σύγκριση με την Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία από άλλες χώρες της Ε.Ε., είναι προφανές ότι στην Ελλάδα έχει επιλεγεί δείκτης μεγαλύτερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος κυμαίνεται μεταξύ 1,3  έως 2 ταξί ανά 1000 κατοίκους, καθώς στη χώρα μας κυκλοφορούν 29.500 ταξί, εκ των οποίων 13.500 στην Αθήνα και 16.000 στην υπόλοιπη Ελλάδα. Ιδιαίτερα στον Νομό μου, υπάρχουν 81 ταξί στην πόλη της Καρδίτσας, δηλ. 2,3 / 1000 κατοίκους, πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ενώ συνολικά στον Νομό κυκλοφορούν 151 ταξί (δηλ. 1,3 / 1000 κατοίκους).

Η ανακοίνωσή σας ότι θα προχωρήσετε σε πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ταξί έχει προκαλέσει εύλογη αναστάτωση σε ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί, που ήδη αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες εξαιτίας της γενικότερης ύφεσης. Μεγάλη ανησυχία έχουν όσον αφορά τις τιμές των αδειών, οι οποίες είχαν εκτοξευθεί στα ύψη τα προηγούμενα χρόνια, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ταξί να είναι σήμερα υπερχρεωμένοι, και να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, καθώς η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει ιδιαιτέρως το επάγγελμα του οδηγού ταξί και, όπως λένε και οι ίδιοι, «μεροκάματο δεν υπάρχει». Είναι προφανές ότι πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος, χωρίς τους όρους που περιλάμβανε το ανακοινωθέν Προεδρικό Διάταγμα, θα οδηγήσει τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί στην καταστροφή.

Επιπλέον, πολλαπλές είναι την τελευταία εβδομάδα οι καταγγελίες πολιτών για κυκλώματα επιτηδείων  που, μετά την ανακοίνωσή σας για απελευθέρωση του κλάδου, έχουν στήσει παράνομα «γραφεία» που πωλούν αριθμούς πρωτοκόλλου έναντι αμοιβής (η οποία σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει και τα 1.000 ευρώ), εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι οι αρμόδιες διευθύνσεις του Υπουργείου σας δεν ήταν προετοιμασμένες να δεχθούν τα εκατοντάδες αιτήματα για χορήγηση αδειών ταξί.

Την αναστάτωση του κλάδου ενισχύει το γεγονός ότι ανακοινώθηκε μεν η πρόθεσή σας για πλήρη απελευθέρωση του κλάδου, χωρίς όμως να έχει γίνει συγκεκριμένη αναφορά στους επιμέρους όρους και προϋποθέσεις. Οι επαγγελματίες του κλάδου θεωρούν ότι η απελευθέρωση χωρίς τις παραμέτρους που περιλάμβανε το Π.Δ., χωρίς δηλαδή την δημιουργία ενός μοντέλου ταξί βιώσιμου και προσαρμοσμένου στις πραγματικές ανάγκες τόσο των πολιτών, όσο και των επαγγελματιών, θα οδηγήσει στη δημιουργία ολιγοπωλίων και καρτέλ στον χώρο.

Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεστε να επανεξετάσετε τη θέση σας και να υπογράψετε το Π.Δ. που είχε ανακοινώσει ο προκάτοχός σας Υπουργός;»

Προηγούμενο άρθρο Πρόσκληση για κατάθεση προσφορών προμήθειας ελαστικών επισώτρων ύψους 20.000 ευρώ
Επόμενο άρθρο 3.6 εκ. ευρώ για απαλλοτριώσεις και «Βοήθεια στο Σπίτι» με απόφαση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας