Με συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί στις 8 το βράδυ της Τετάρτης θα απαντήσει η ΕΛΜΕ Καρδίτσας στην επιστράτευση καθηγητών που υπέγραψε χθες το Υπουργείο Παιδείας, εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων. Συγκεκριμένα, η ΕΛΜΕ Καρδίτσας χθες το βράδυ συγκάλεσε σύσκεψη φορέων στο Εργατικό Κέντρο Καρδίτσας προκειμένου να ζητήσει τη συμπαράσταση όλων στον αγώνα τους, σήμερα στις 7 το απόγευμα πραγματοποιεί Γενική Συνέλευση στο 1ο Λύκειο Καρδίτσας, ενώ αύριο Τετάρτη -όπως προαναφέραμε- θα γίνει το συλλαλητήριο στην κεντρική πλατεία της πόλης.
1.105 Καρδιτσιώτες μαθητές στη μάχη των πανελληνίων
Παρ’ ότι υπάρχει αυτή η αναστάτωση από την πλευρά των καθηγητών, οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, με εντολή του Υπουργείου Παιδείας έχουν ήδη ορίσει τα εξεταστικά κέντρα και τους επιτηρητές των πανελλαδικών εξετάσεων. Για το Νομό Καρδίτσας τα εξεταστικά κέντρα είναι τα εξής: 1ο, 2ο, 3ο, 4ο ΓΕΛ Καρδίτσας, ΓΕΛ Παλαμά, ΓΕΛ Μουζακίου, ΓΕΛ Προαστίου, ΓΕΛ Σοφάδων, ΓΕΛ Λεονταρίου, Λυκειακές Τάξεις Μητρόπολης (συνολικά 764 μαθητές). Όσον αφορά στα ΕΠΑΛ, ως εξεταστικά κέντρα έχουν οριστεί το 1ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας και το ΕΠΑΛ Σοφάδων (341 μαθητές συνολικά).
Η ΕΛΜΕ Καρδίτσας
Στην προ ημερών συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας, ειπώθηκαν τα εξής: «Ο κλάδος μας δέχεται σφοδρότατη επίθεση από την κυβερνητική πολιτική, με ολέθριες συνέπειες για όλους (καθηγητές, μαθητές, γονείς). Κανένας από εμάς δεν βρίσκεται στο απυρόβλητο. Ας μην γελιόμαστε και ας μην επαναπαυόμαστε. Δεν είναι η ώρα για λόγια, είναι η ώρα για πράξεις. Κατακτήσεις και θεμελιώδη δικαιώματα του κλάδου ξεριζώνονται αφήνοντας μετέωρους χιλιάδες συναδέλφους εντείνοντας το άγχος, την αγωνία και την ανασφάλεια των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Σε σχέση με την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στην ΟΛΜΕ επισημαίνουμε τα εξής:
1.Αξιολόγηση: Υπενθυμίζουμε την κατηγορηματική αντίθεσή μας στη σύνδεση της Αξιολόγησης με το Ενιαίο Μισθολόγιο-Βαθμολόγιο του Ν. 4024/2011, ο οποίος προβλέπει ότι μόλις το 15% των συναδέλφων θα φτάσει στο βαθμό Α’, ανεξαρτήτως των “επιδόσεων” του καθενός στην αξιολόγηση. Δεδομένου ότι στο βαθμό Α” βρίσκονται ήδη οι: Περιφερειακοί Δ/ντές, οι Δ/ντές Εκπαίδευσης, οι Σχολ. Σύμβουλοι και ενδεχομένως στο μέλλον Δ/ντές & Υπ/δντές σχολ. Μονάδων, ο βαθμός αυτός καθίσταται άβατο για τον μάχιμο εκπαιδευτικό. Ειδικά η μετάβαση από το βαθμό Γ στο Β είναι Γολγοθάς, αφού το 30% δε θα προαχθεί, ανεξάρτητα από την επίδοσή τους. Είναι προφανές, ότι όλα αυτά γίνονται για οικονομικούς λόγους και μόνον.
2.Συγχωνεύσεις – Καταργήσεις: Ο Νομός μας υπήρξε “πρωταθλητής” στις καταργήσεις/συγχωνεύσεις Σχολ. Μονάδων, με αμφίβολο κατά τη γνώμη μας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο, αφού οι καθημερινές μετακινήσεις των μαθητών του Νομού, κοστίζουν 22.500 Ευρώ!To 2011 καταργήθηκαν 800 σχολικές μονάδες το2012 περίπου 120 και το 2013 το ΥΠΑΙΘΠΑ προχωρά στην κατάργηση 60 σχολικών μονάδων.
3.Υποχρεωτικές Μεταθέσεις: Ο διορισμός των εκπαιδευτικών επιβάλλει να υπηρετούν επί σειρά ετών σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές χωρίς μάλιστα να έχουν δικαίωμα συνυπηρέτησης, ώσπου να καταφέρουν να συγκεντρώσουν τον απαραίτητο αριθμό μορίων που θα τους επιτρέψει να επιστρέψουν στην έδρα τους και την οικογένειά τους. Σε συνδυασμό με τους άθλιους μισθούς προφανώς διαλύονται οικογένειες με την έναρξη ισχύος του Π.Δ.
4. Πειθαρχικό Δίκαιο: Αυστηροποιήθηκε το Πειθαρχικό Δίκαιο με αποτέλεσμα να παραπέμπεται ο εκπαιδευτικός για το παραμικρό στα Πειθαρχικά Συμβούλια και με την παραπομπή του αυτή, πριν ακόμα κριθεί η υπόθεση, να τίθεται αυτόματα σε αργία! Είναι χαρακτηριστικό ότι, αν παραπεμφθεί εκπαιδευτικός στο πειθαρχικό Συμβούλιο ακόμα και για το «αδίκημα» της «ανάξιας ή αναξιοπρεπούς για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας», στο οποίο χωρούν τα πάντα, τίθεται σε αργία.
Την ύστατη αυτή στιγμή πρέπει ενωμένοι να ορθώσουμε το ανάστημά μας, να διαφυλάξουμε το κύρος και την αξιοπρέπειά μας και να αγωνιστούμε για την ουσιαστική βελτίωση της εκπαίδευσης. Είναι η πιο κρίσιμη περίοδος για τους εκπαιδευτικούς. Εάν τώρα δεν αντιδράσουμε, δεν υπάρχει αύριο»