Με αργούς ρυθμούς ο Ε65


 Στα 11 χλμ έχει φτάσει έως τώρα η διάνοιξη από το Προάστιο μέχρι τα Τρίκαλα, όμως οι εργασίες δεν βρίσκονται στο επιθυμητό επίπεδο, σύμφωνα με το Νομάρχη Καρδίτσας κ. Αλεξάκο

Παρ’ ότι η διάνοιξη του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) από την πλευρά της Καρδίτσας (Προάστιο μέχρι Τρίκαλα) έχει φτάσει αισίως τα 11 χιλιόμετρα από τα 47 που είναι συνολικά και από την άλλη πλευρά -προς Φθιώτιδα- τα 6 χιλιόμετρα, ωστόσο ο ρυθμός των εργασιών δεν είναι καθόλου ικανοποιητικός σύμφωνα με το Νομάρχη Καρδίτσας κ. Αλεξάκο. «Περιμένουμε και εμείς να δούμε την εξέλιξη των εργασιών και έτσι το σημαντικό αυτό έργο να αρχίσει να παίρνει «σάρκα και οστά», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Χαρακτηριστικά

του έργου

Ο οδικός άξονας Κεντρικής Ελλάδος Ε-65, μήκους 175 km, θα ενώσει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα, καθώς συνδέει τον ΠΑΘΕ -στο ύψος της Λαμίας- με την Εγνατία Οδό. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,6 δις ευρώ, κόστος διπλάσιο από τη γέφυρα Ρίου-Αντίρριου και κατασκευάζεται από δυο διαφορετικές εταιρίες με σύμβαση παραχώρησης. Όπως αναφέρεται στη σύμβαση παραχώρησης, ο οδικός άξονας θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με έξι λωρίδες κυκλοφορίας (τρεις ανά κατεύθυνση) και διαχωριστική νησίδα στη μέση. Η κατασκευή θα διαρκέσει 5,5 χρόνια, αλλά σε 45 μήνες από την έναρξη των εργασιών πρέπει να έχει παραδοθεί το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία. Τα διόδια του δρόμου θα υπολογίζονται ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα. Η σύμβαση δίνει επίσης τη δυνατότητα στο παραχωρησιούχο να εγκαταστήσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων (Free Flow System), που συνδυάζεται με σύστημα ηλεκτρονικής αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας. Ακόμη όμως κι αν εγκατασταθεί ένα τέτοιο σύστημα, προβλέπεται να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός χειροκίνητης είσπραξης ανά κατεύθυνση. Στους πλευρικούς ωστόσο σταθμούς διοδίων δίδεται η δυνατότητα εγκατάστασης συσκευών που θα δέχονται κέρματα. Το δε ανώτατο αντίτιμο καθορίζεται σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο με τιμές 2003. Πολύ σημαντικά για την αξία του έργου είναι δύο ακόμη στοιχεία: Πρώτο, το χρονικό κέρδος στο ταξίδι που εκτιμάται σε περισσότερο από μία ώρα και δεύτερο, η εκπληκτική μείωση των τροχαίων κατά 2.500 σε διάστημα 28 ετών (κατ’ εκτίμηση). Σύμφωνα άλλωστε με σχετικές μελέτες, τα θανατηφόρα τροχαία στους αυτοκινητόδρομους δε ξεπερνούν το 5% του συνόλου, γι’ αυτό και θεωρούνται οι ασφαλέστεροι δρόμοι.

Προηγούμενο άρθρο Ξέχασε τις προτεραιότητες για τις οποίες ... δεσμεύτηκε!!
Επόμενο άρθρο Προς αντικατάσταση οι στέγες αμιάντου στις Εργατικές Κατοικίες Καμινάδων