Σε πολύ κρίσιμη καμπή βρίσκεται το μέλλον του υπό κατασκευή οδικού άξονα, από τον οποίο εξαρτάται αναπτυξιακά η Καρδίτσα, ο Ε65.
Μπορεί οι εργασίες εδώ και περίπου δυο χρόνια να έχουν σταματήσει, όμως, αυτό το διάστημα ξεκινά ο διάλογος της Κυβέρνησης με τις Τράπεζες που χρηματοδοτεί το έργο, για την επανεκκίνησή του. Πρόκειται για τις πιο κρίσιμες διαπραγματεύσεις, που θα δείξουν ποια έργα έχουν μέλλον ή ποια πρόκειται να «κουρευτούν».
Τι μπορεί να περιμένει η Καρδίτσα από τις συζητήσεις Κυβέρνησης –τραπεζών; Η περιοχή μας ευελπιστεί, ότι θα βγει ωφελημένη από την ενδεχόμενη επανεκκίνηση του έργου, αφού στηρίζει πολλά στην δημιουργία του. Όχι μόνο γιατί θα αρθεί οριστικά η απομόνωση, αλλά κυρίως γιατί η κατασκευή και η ολοκλήρωσή του σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αποτελέσει τη βάση ανάπτυξής της.
Ειδική περίπτωση…
Βέβαια, τα πράγματα είναι δύσκολα σε ό, τι αφορά στον αυτοκινητόδρομο Ε65. Τα προβλήματα άρχισαν σχεδόν με την σχεδίασή του. Πλέον και αφού έχει υποστεί αλλεπάλληλες αλλαγές, ο άξονας αρχικού προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, περικόπτεται κατά 50% (από 174 χιλιόμετρα στα 85). Μέχρι στιγμής έχει κατασκευαστεί μόλις το 17% του έργου. Το μόνο τμήμα που κατασκευάζεται είναι το ενδιάμεσο, έως τα Τρίκαλα και αυτό πιθανότατα να μην ολοκληρωθεί και ποτέ για περιβαλλοντικούς λόγους!
Να πιέσουν…
Εδώ ακριβώς είναι που πρέπει να πιέσουν όσο περισσότερο μπορούν οι φορείς της Καρδίτσας, για να ολοκληρωθεί ο δρόμος και να σηματοδοτήσει την αναπτυξιακή πορεία της περιοχής μας. Είναι αλήθεια, ότι ο συγκεκριμένος δρόμος έχει περάσει, στην κυριολεξία, από «40 κύματα» και η βιωσιμότητά του έχει τεθεί εν αμφιβόλω πολλές φορές. Υπενθυμίζεται, ότι λίγους μήνες πριν, ο Γ. Περιστέρης, Διευθύνων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που μετέχει στην κατασκευαστική κοινοπραξία, είχε αποκαλύψει, ότι το υπουργείο Ανάπτυξης σκέπτεται να καταβάλει αποζημιώσεις της τάξεως του 1 δισ. ευρώ για να εγκαταλείψει το έργο όταν με τα ίδια χρήματα θα το ολοκλήρωνε!
Μάλιστα, η συγκεκριμένη εταιρία προτείνει το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί με 750 εκατ. ευρώ, εκτός των 140 εκ. ευρώ που έως τώρα έχουν απορροφηθεί.