Κ. Αντωνίου: Έχει βαλτώσει η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας


Διαβάσαμε στα Μ.Μ.Ε της Θεσσαλίας ότι υπογράφηκε η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, μήκους 61 ,2 χλμ. Μετά λύπης βλέπουμε ότι το αντίστοιχο έργο για την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, να έχει «βαλτώσει», παρά τις υποσχέσεις των αρμόδιων παραγόντων ( Υπ. Μεταφορών, ΕΡΓΟΣΕ) προς τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμων Καρδίτσας (Σ.Φ.Σ.Κ), ότι στο τέλος Μαρτίου 2014 θα ολοκληρωνόταν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου.
Σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοϊδη η ολοκλήρωσης των τευχών δημοπράτησης του έργου προγραμματίζεται για τα μέσα του 2014, η έγκρισή τους τον Οκτώβριο του 2014 και η δημοπράτηση τον Δεκέμβριο του 2014, με την προϋπόθεση ότι το έργο θα έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα ώστε να εξασφαλισθεί η αναγκαία χρηματοδότηση και να έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι. Εκτιμάται δε ότι η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται στο 3ο τρίμηνο του 2017.
Από τεχνικής απόψεως το έργο είναι πιο ‘’ώριμο’’ από ότι της γραμμής Λάρισας – Βόλου, διότι δεν υπάρχουν μεγάλα τεχνικά έργα να κατασκευαστούν ( βύθιση γραμμών σε τούνελ, ανακατασκευή γραμμών και σταθμών, κ.λ.π) και η σιδηροδρομική γραμμή της Δυτ. Θεσσαλίας μήκους 81 χλμ , είναι από τις πιο σύγχρονες του Ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο προϋπολογισμός για το έργο της ηλεκτροκίνησης ανέρχεται στα 25 εκ. €.
Στην παρούσα φάση και λόγο της δύσκολής οικονομικής κατάστασης που βιώνει η χώρα μας, ο Σ.Φ.Σ.Κ. πιστεύει ότι δεν είναι απαραίτητη η ταυτόχρονη κατασκευή της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης , καθώς τα δρομολόγια που εκτελούνται είναι πάρα πολύ λίγα για την τοποθέτηση των παραπάνω συστημάτων ασφαλείας.
Ο Σ.Φ.Σ.Κ. , κρούει τον κώδονα του κινδύνου προς τις αρχές της Δυτ. Θεσσαλίας, καθώς και προς τους υποψηφίους Αντιπερειφεριάρχες και Δημάρχους, ότι με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του κυρίου σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών – Θες/νικης σε 3 χρόνια περίπου, η γραμμή πιθανών να καταργηθεί εφ΄όσον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή η όποια εταιρεία θα ‘’τρέχει’’ στις ράγες του ΟΣΕ, δεν θα τη συμφέρει οικονομικά να κυκλοφορεί συρμό ντίζελ στη γραμμή Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας.
Με λίγα λόγια θα καταργηθούν τα πολύ επιτυχημένα δρομολόγια Καλαμπάκας Αθήνας – Θες/νικης, ενώ είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιούνται και οι ανταποκρίσεις.
Είναι ανάγκη λοιπόν , όλοι οι φορείς της Δυτ. Θεσσαλίας να πιέσουν περισσότερο την κεντρική εξουσία για την επίσπευση ολοκλήρωσης των τεχών δημοπρασίας και την ένταξη του έργου στην 5η Προγραμματική Περίοδο. Δεν πρέπει πάλι η Δυτ. Θεσσαλία να χάσει το «τρένο».
• .

Με εκτίμηση

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Τ. ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΟΣΕ

 

 

 

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο Η διαιτησία υποχρέωσε σε ήττα τον Α.Σ.Κ. που έχασε με 68-66 στο Βόλο
Επόμενο άρθρο Ο Αντιπρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Βαγγ. Αγγελάκης στο πλευρό του υπ. Δημάρχου Καρδίτσας Ε. Λέμα