Κώστας Αγοραστός: «Με ενότητα συνεργασία, συνέργεια και πολλή δουλειά ανεβάσαμε την απορροφητικότητα στο 43% παρά τη βαθειά ύφεση»


Στο εντυπωσιακό ποσοστό του 43,4 %έφθασε η απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας σε ένα χρόνο-από τον περσινό Ιούλιο μέχρι και φέτος-στο διάστημα που την διαχείριση του ανέλαβε η αιρετή Περιφέρεια Θεσσαλίας, έναντι 24,5 % που ήταν, όταν παρέλαβε την σκυτάλη της διαχείρισης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας. Παράλληλα δε δημιουργήθηκαν και 1500 θέσεις εργασίας σχετικές μόνο με τα έργα του ΕΣΠΑ.

Την ικανοποίηση του για την πορεία αξιοποίησης του ΕΣΠΑ τον τελευταίο χρόνο, εξέφρασε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο οποίος στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησε,  προχώρησε σε απολογισμό των επιδόσεων της αιρετής Περιφέρειας στον χρόνο που πέρασε στο τομέα αυτό. Όπως σχολίασε, σε ένα εξαιρετικά αρνητικό οικονομικό περιβάλλον τα συγκεκριμένα αποτελέσματα αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα ενώ δικαιώνουν  και τη λειτουργία της αιρετής Περιφέρειας γενικότερα αλλά και ειδικότερα σε  σχέση με την ανάληψη της αρμοδιότητας του ΕΣΠΑ. Υπογράμμισε δε, ότι η Περιφέρεια συνεχίζει τον αγώνα παρά τις αντιξοότητες ευελπιστώντας σε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα για την Θεσσαλία και τους πολίτες της.

Ο Περιφερειάρχης  έχει και ένα επιπλέον λόγο να αισθάνεται ικανοποιημένος από την διαχείριση του ΕΣΠΑ, καθώς η μεγάλη απορροφητικότητα που παρουσίασε η Θεσσαλία, συνάδει με τον εθνικό στρατηγικό στόχο- ο οποίος μάλιστα είναι και πρώτης προτεραιότητας-για αξιοποίηση του εν λόγω προγράμματος, προκειμένου να επιτευχθεί ο  στόχος τη ανάπτυξης.

Προς την κατεύθυνση αυτή  η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει ήδη προηγηθεί συμβάλλοντας στο εν λόγω στόχο με την υψηλή απορρόφηση κονδυλίων, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι από τα προαναφερόμενο ποσοστό απορρόφησης, ένα 4% διατέθηκε στο ΕΠΠΕΡΑ  προκειμένου να βοηθηθεί ο εθνικός στόχος. Κάτι το οποίο δεν ήταν σε θέση να πράξουν όλες οι περιφέρειες.

Όπως «ομολογούν» και οι αριθμοί σχετικά με  την πρόοδο των έργων του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας που αφορούν στην Διαχειριστική Αρχή το σύνολο των ενταγμένων έργων είναι 227 , συνολικού προϋπολογισμού 466 εκ ευρώ, από τα οποία τα 84 εντάχθηκαν (ποσοστό 37%) στο διάστημα από 1η Ιουλίου 2011 έως 30 Ιουνίου 2012 από όταν ανέλαβε την διαχείριση η αιρετή Περιφέρεια (ενώ, τις προηγούμενες χρονιές ο αριθμός των έργων που εντασσόταν έφθανε τα 48). Στο ίδιο διάστημα επιτεύχθηκε και απορρόφηση 12,2% πλέον των δαπανών ύψους 15 εκ ευρώ (δηλαδή ποσοστό επιπλέον 4%), που «αφαιρέθηκαν», όπως προαναφέραμε και μεταφέρθηκαν στο Ε.Π «Περιβάλλον» του ΥΠΕΚΑ στο πλαίσιο μεταφοράς 17 έργων.

Παράλληλα το ποσοστό των συμβάσεων αυξήθηκε –πάντα για τη ίδια χρονική περίοδο του ενός έτους-από 123 εκ ευρώ σε 240 εκ ευρώ . Δηλαδή συμβασιοποιήθηκαν έργα ποσού 108 εκ ευρώ, ποσό που αντανακλά ένα 45%.

Η δρομολόγησης  και υλοποίηση των σημαντικών αυρών έργων, συμβάλει στην βελτίωση των καθημερινών συνθηκών διαβίωσης των Θεσσαλών πολιτών και τους επιπέδου ζωής κατά επέκταση-καθώς η Περιφέρεια ακολούθησε μία πολιτική προσεκτικής ισομερούς κατανομής των ώριμων έργων στις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες. Ενώ παράλληλα εξυπηρέτησε και έναν ακόμη εθνικό και τοπικό στόχο, την δημιουργία θέσεων εργασία, καθώς μέσα σε ένα χρόνο μόνο δημιουργήθηκαν 1500 θέσεις εργασίας στην Θεσσαλία, μόνο για τα έργα του ΕΣΠΑ.

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι όταν παρέλαβε η αιρετή Περιφέρεια το ΕΣΠΑ, αυτό ήταν  υπερκορεσμένο, σε ότι αφορούσε ιδιαίτερα στον άξονα των οδικών έργων. Σημαντικό βήμα επίσης ήταν ότι μειώθηκε και ο χρόνος από την ένταξη έως την πρώτη εκταμίευση, από 616 μέρες σε 300,  εντείνοντας έτσι τους ρυθμούς  υλοποίησης.

 

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

 

Στις 30 Ιουνίου, συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την μεταβίβαση της αρμοδιότητας του Ε.Σ.Π.Α. Θεσσαλίας, και μέρους των Επενδύσεων, από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας στην Αιρετή Περιφέρεια Θεσσαλίας.

«Δικαιώνεται ο θεσμός και η λειτουργία της Αιρετής Περιφέρειας στην ανάληψη αρμοδιότητας του Ε.Σ.Π.Α., με τα αποτελέσματα που καταγράφονται μετά από 1 χρόνο», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ.Αγοραστός.

«Πρέπει να τονιστεί ότι η συγκεκριμένη χρονική περίοδος ήταν από τις πλέον δυσχερείς, λόγω του γενικότερου αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος.

Αυτό απεικονίζεται τόσο στη συμμετοχή των εργοληπτικών επιχειρήσεων στους Διαγωνισμούς Δημοσίων Έργων (υπήρξαν πολλοί «άγονοι» διαγωνισμοί, ενστάσεις – προσφυγές και ασφαλιστικά μέτρα, ποσοστά εκπτώσεων σε πολλές περιπτώσεις ιδιαιτέρως χαμηλά, απαλλοτριώσεις κ.α.), όσο και στη συμβασιοποίηση των έργων, όπου η προσκόμιση της απαιτούμενης από το Νόμο «εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης» ήταν έως και αδύνατον να αποκτηθεί με το καθεστώς που εφαρμόστηκε από τα χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα που τις χορηγούν και των απαιτήσεών τους έναντι των εργοληπτικών επιχειρήσεων. Παράλληλα, η απαίτηση της αγοράς για άμεσες πληρωμές υλικών που χρησιμοποιούνται στα έργα από τους εργολάβους, κατέστησε αναγκαία την άμεση εξασφάλιση χρηματοδότησης και πληρωμής λογαριασμών έργων – εν μέσω μάλιστα αλλαγής λειτουργίας του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και πλήρους στενότητας ευελιξίας στις πιστώσεις των έργων -, προκειμένου να μην υπάρξει μείωση ρυθμών εκτέλεσης έργων. Για το σκοπό αυτό στήθηκε ένας πλήρης μηχανισμός παρακολούθησης και επιτάχυνσης χρηματοδοτήσεων έργων, εξασφαλίζοντας στο πλείστον των περιπτώσεων ομαλή εξέλιξη των έργων. Ωστόσο, καταγράφηκαν αρκετές περιπτώσεις Αναδόχων, όπου παρόλες τις προσπάθειες, εμφάνισαν δυσκολίες στην ομαλή πρόοδο υλοποίησης έργων, όπως και πρωτοφανή –ακραία καιρικά φαινόμενα (μεγάλη διάρκεια χιονοπτώσεων κ υψηλές θερμοκρασίες τι καλοκαίρι)», δήλωσε ο κ. Αγοραστός.

 

«Η μεγάλη προσπάθεια που καταβάλαμε, με προσήλωση στο στόχο μας, τόσο εμείς όσο και οι δικαιούχοι φορείς του Προγράμματος, η συντονισμένη και στοχευμένη εργασία, η πλήρης συνεργασία μεταξύ μας καθώς και με κάθε εμπλεκόμενο φορέα -τοπικό ή κεντρικό- με κάθε υπάλληλο αλλά και κάθε Ανάδοχο έργου, δίνει ιδιαίτερα σημαντικά αποτελέσματα για την δυσχερή οικονομικά περίοδο που διανύουμε. Αυτό, αποτελεί ταυτόχρονα και μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας για τον τόπο μας, την κοινωνία και την οικονομία. Η Περιφέρεια της Θεσσαλίας με τις Υπηρεσίες της υποστηρίζουν συνεχώς κάθε έργο και Φορέα του Ε.Σ.Π.Α. Αυτός είναι και ο στόχος που τέθηκε από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε το Ε.Σ.Π.Α. στη 1  Ιουλίου του 2011, και τον επιτύχαμε. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας, ευελπιστώντας σε ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα για τη Θεσσαλία και τους πολίτες της», δήλωσε ο κ.Αγοραστός.

 

Καταγράψαμε τις ανάγκες όλων των περιοχών της Θεσσαλίας για υλοποίηση έργων, υποστηρίξαμε την επιτάχυνση ωρίμανσής τους, εξασφαλίσαμε πόρους για τη χρηματοδότησή τους από το Ε.Σ.Π.Α. Θεσσαλίας με ταυτόχρονη υποστήριξη ένταξης έργων σε Τομεακά Προγράμματα του Ε.Σ.Π.Α. όπως το ΕΠΠΕΡΑΑ, η Ψηφιακή Σύγκλιση, το Ε.Π.ΑΝ. και το ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ. Και στόχος πάντοτε ήταν και είναι η χρηματοδότηση των κατάλληλων έργων μικρών ή μεγάλων, που, λειτουργώντας συνδυαστικά, οδηγούν την κάθε επιμέρους περιοχή, αλλά και τη Θεσσαλία συνολικά, σε βελτίωση της ποιότητας ζωής και σε ανάπτυξη.

Η αναπροσαρμογή του Προγράμματος που υλοποιείται απαγκιστρώνει από τη στατικότητα και τις στρεβλές για τη σημερινή εποχή δεσμεύσεις, δίνοντας δυναμική ώθηση σε έργα και δράσεις που εναρμονίζονται με στις σύγχρονες ανάγκες.

Στηρίξαμε έργα Υγείας, Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Τουρισμού, εξασφάλισης ποιότητας και ποσότητας πόσιμου νερού, Περιβαλλοντικά, έργα ασφάλειας μεταφορών.

Ελλείψει εθνικών πόρων για χρηματοδότηση έργων, το Ε.Σ.Π.Α. ως μοναδική πηγή χρηματοδότησης πλέον, στηρίζει την τοπική οικονομία με μεγάλο εισοδηματικό πολλαπλασιαστή. Σε όλη τη Θεσσαλία έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια κατασκευής έργων ή εγκαθίστανται σύντομα, προσφέροντας άμεση εργασία σε εργαζόμενους και έμμεση στην αγορά προμήθειας των υλικών τους, πετρελαίου κ.α. και γενικότερα στήριξη στο εισόδημα της Θεσσαλίας.

Σημειώνουμε ότι, ο προϋπολογισμός των έργων που εκτελούνται από το Ε.Σ.Π.Α. στη Θεσσαλία (περιφερειακό και τομεακών προγραμμάτων) αποτελεί τη βάση υπολογισμού των πόρων που θα διατεθούν στη Θεσσαλία κατά την επόμενη Προγραμματική Περίοδο. Στόχος λοιπόν είναι η εισροή όσων των δυνατόν περισσότερων έργων και προϋπολογισμού, ώστε να παραμείνει μεγάλο το ποσό που θα διατεθεί και στην επόμενη περίοδο συγχρηματοδότησης.

Το Ε.Σ.Π.Α. Θεσσαλίας είναι ένα υγιές Πρόγραμμα και η πρόοδός του αντανακλά στην πραγματική οικονομία.

Δεν υπάρχουν «νεκρά» έργα και έχουν ξεμπλοκαριστεί όλα όσα ήταν στάσιμα. Τα ποσοστά επίτευξης προόδου δεν θα πρέπει να συγκρίνονται με αυτά άλλων Προγραμμάτων του Ε.Σ.Π.Α., αλλά ούτε και με τα ποσοστά προηγούμενης περιόδου, παρά μόνο όταν αναφέρονται σε κοινή βάση (γιατί δεν αναφέρονται σε κοινή βάση).

Ειδικότερα, στο Ε.Σ.Π.Α. Θεσσαλίας εντάχθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, δημόσια έργα που αφαιρέθηκαν από το Γ΄Π.Ε.Π. Θεσσαλίας, ύψους 51 εκ.ευρώ, που αντιστοιχεί  σε μικρό ποσοστό έναντι του συνολικού προϋπολογισμού του Προγράμματος που διαχειρίζεται η Διαχειριστική Αρχή (13,4% στα 381 εκ.ευρώ σήμερα της ΕΔΑ). Τα αντίστοιχα ποσά στα άλλα Προγράμματα του ΕΣΠΑ δεν μας είναι γνωστά και δεν μπορούν να είναι συγκρίσιμα. Επίσης, η πρόοδος κάθε Προγράμματος, βασίζεται πάντοτε και στα ίδια τα έργα που εντάσσονται σε αυτά. Αναφέρουμε λοιπόν ότι το πλέον εύκολο για επίτευξη πολύ υψηλών ποσοστών απορρόφησης στη Θεσσαλία, θα ήταν να εντάσσουμε επενδύσεις και έργα ήδη συμβασιοποιημένα και με δαπάνες . Ωστόσο αυτό θα απομείωνε πόρους από την πραγματική οικονομία. Καταφέραμε λοιπόν, παρόλες τις δυσκολίες, να επιτύχουμε τους στόχους μας με νέα έργα στη Θεσσαλία και στόχος μας είναι να συνεχίσουμε με την ίδια φιλοσοφία.

Στο τέλος του 2011 επιτεύχθηκε ως γνωστόν, ο στόχος απορρόφησης που είχε τεθεί για το Ε.Σ.Π.Α. Θεσσαλίας. Σήμερα επιτεύχθηκε, αφενός ο στόχος απορρόφησης του Ε.Σ.Π.Α. για το Α΄εξάμηνο του 2012 για δαπάνες ύψους 20 εκ.ευρώ για τη Διαχειριστική Αρχή Θεσσαλίας, αφετέρου δε η αύξηση των δεικτών προόδου του Προγράμματος.

Τέλος, η πρόοδος των Προγραμμάτων του Ε.Σ.Π.Α. σχετίζεται πάντοτε με τις δεσμεύσεις για καθένα από αυτά, δηλαδή με το τί ποσό πρέπει να απορροφηθεί κατ΄ελάχιστον κάθε χρόνο σύμφωνα με το χρηματοδοτικό σχέδιο που εγκρίθηκε για κάθε Πρόγραμμα. Υπάρχουν παραδείγματος χάριν, Περιφέρειες που εντάσσονται στο «στόχο 2» του ΕΣΠΑ (Στερεάς Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου) και ως εκ τούτου τα Προγράμματά τους είναι «εμπροσθοβαρή», δηλαδή απαιτούν μεγάλες δαπάνες στα πρώτα χρόνια ώστε να μην απολέσουν πόρους. Η Θεσσαλία εντάσσεται στο «στόχο 1» και η απαίτηση απορρόφησης μεγάλων ποσών είναι αυξανόμενη με τα έτη.

Σε ότι αφορά στη μη δυνατότητα σύγκρισης με τα ποσοστά προόδου Προγράμματος προηγούμενων περιόδων, και στο γιατί δεν αναφέρονται σε κοινή βάση με το σήμερα, αναφέρουμε ότι μεταξύ 1ης Ιουλίου 2011 και 30ης Ιουνίου 2012, επήλθαν σημαντικές αλλαγές που αφορούν :

–         στην «αφαίρεση» 17 έργων προϋπολογισμού 26 εκ.ευρώ με δαπάνες 15 εκ.ευρώ και μεταφορά τους στο ΕΠΠΕΡΑΑ,

–         αφαίρεση του έργου JESSICA προϋπολογισμού και δαπάνης 20 εκ.ευρώ από το ποσό διαχείρισης της  Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Θεσσαλίας (πλέον προσμετράται διαχειριστικά στο Υπουργείο),

–         στην αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης του Προγράμματος από 80% σε 85% που επέφερε μείωση του συνολικού ποσού δημόσιας δαπάνης του Προγράμματος και

–         στην μείωση ποσού διαχείρισης της Διαχειριστικής Αρχής στον Άξονα Τεχνικής Βοήθειας.

Ειδικότερα, η μεταφορά έργων στο ΕΠΠΕΡΑΑ που αποφασίσαμε στη Θεσσαλία, ανεξάρτητα με τη μείωση που επέφερε στους δείκτες προόδου του Προγράμματος, λειτούργησε θετικά για την Περιφέρεια, καθόσον απελευθερώθηκαν πόροι στο πρόγραμμα για ένταξη Νέων έργων αλλά και εισήλθαν πρόσθετοι πόροι για Νέα Έργα ΕΠΠΕΡΑΑ με διαχείριση σε επίπεδο Περιφέρειας. Σημειώνουμε ότι η ενέργεια αυτή, δεν έγινε από όλες τις Περιφέρειες.

 

Τα στοιχεία όλου του Προγράμματος Ε.Σ.Π.Α. Θεσσαλίας, προϋπολογισμού 498 εκ.ευρώ, που διαχειρίζεται τόσο από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή, όσο και από λοιπούς Φορείς (Τράπεζες, Διεύθυνση Ανάπτυξης Περιφέρειας και Υπ.Ανάπτυξης, κ.α.), από την έναρξη έως 30 Ιουνίου 2012, είναι :

Προσκλήσεις: 684 εκ.ευρώ, ποσοστό 137% (έναντι ποσοστού 105,85% στις 30-6-2011 μετά από αναγωγή σε «κοινή» βάση σημερινών δεδομένων)

Εντάξεις : 613 εκ.ευρώ, ποσοστό 123%(έναντι ποσοστού 103,47% στις 30-6-2011 μετά από αναγωγή σε «κοινή» βάση σημερινών δεδομένων)

Συμβάσεις : 383 εκ.ευρώ, ποσοστό 77%(έναντι ποσοστού 54,59% στις 30-6-2011 μετά από αναγωγή σε «κοινή» βάση σημερινών δεδομένων)

Δαπάνες : 196 εκ.ευρώ, ποσοστό 39,4%(έναντι ποσοστού 24,56% στις 30-6-2011 μετά από αναγωγή σε «κοινή» βάση σημερινών δεδομένων)

 

Για το μέρος που διαχειρίζεται η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή, προϋπολογισμού 381 εκ.ευρώ, η πορεία του προγράμματος από την έναρξη έως 30 Ιουνίου 2012, είναι:

Προσκλήσεις: 472 εκ.ευρώ, ποσοστό 124%  (έναντι ποσοστού 101,52% στις 30-6-2011 μετά από αναγωγή σε «κοινή» βάση σημερινών δεδομένων)

Εντάξεις: 466 εκ.ευρώ, ποσοστό 122% (έναντι ποσοστού 98,4% στις 30-6-2011 μετά από αναγωγή σε «κοινή» βάση σημερινών δεδομένων)

Συμβάσεις: 240 εκ.ευρώ, ποσοστό 63% (έναντι ποσοστού 34,69% στις 30-6-2011 μετά από αναγωγή σε «κοινή» βάση σημερινών δεδομένων)

Δαπάνες: 99,2 εκ.ευρώ, ποσοστό 26% (έναντι ποσοστού 13,54% στις 30-6-2011 μετά από αναγωγή σε «κοινή» βάση σημερινών δεδομένων)

 

Ειδικότερα, η πρόοδος του Ε.Σ.Π.Α. Θεσσαλίας που αφορά στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή έχει ως εξής :

1. Από 1 Ιουλίου 2011 έως 30 Ιουνίου 2012 επιτεύχθηκε ποσοστό απορρόφησης 12,2%, πλέον των δαπανών ύψους 15 εκ.ευρώ (επιπλέον ποσοστό 4%) που «αφαιρέθηκαν» και μεταφέρθηκαν στο Ε.Π. «Περιβάλλον» του Υ.ΠΕ.Κ.Α. στο πλαίσιο της απόφασης μεταφοράς 17 έργων.

2. Το σύνολο των ενταγμένων έργων είναι 227 προϋπολογισμού 466 εκ.ευρώ, εκ των οποίων τα 84 έργα προϋπολογισμού 89 εκ.ευρώ εντάχθηκαν στο διάστημα από 1 Ιουλίου 2011 έως 30 Ιουνίου 2012. Δηλαδή ποσοστό 37% εντάχθηκαν σε διάστημα 1 έτους.

3. Το ποσοστό των Συμβάσεων αυξήθηκε το διάστημα από 1 Ιουλίου 2011 έως 30 Ιουνίου 2012, από 132 εκ.ευρώ σε 240 εκ.ευρώ, δηλαδή συμβασιοποιήθηκαν έργα ποσού 108 εκ.ευρώ στο διάστημα από 1 Ιουλίου 2011 έως 30 Ιουνίου 2012, ποσοστό 45%.

 

Οι εντάξεις το τελευταίο έτος έχουν ως εξής :

–           στον Άξονα 1 (προσπελασιμότητα) : 3 έργα Π/Υ 9,4 εκ.ευρώ. Αφορούν σε εξοπλισμό τροχαίας, έργο σιδηροδρομικής υποδομής και οδικό-γέφυρα επαρχιακής οδοποιίας.

–           στον Άξονα 10 (τεχνική βοήθεια) : 9 έργα Π/Υ 0,5 εκ.ευρώ. Αφορούν σε επιχειρησιακά σχέδια (καταδυτικών πάρκων και υποβρύχιων μουσείων, έρευνας υγείας, επεξεργασίας βιοαποδομίσιμων κ.α.) και υποστηρικτικές δράσεις του προγράμματος.

–           στον Άξονα 4 (αειφόρος ανάπτυξη): 72 έργα. Αφορούν σε: Οδούς πρόσβασης σε ΧΥΤΑ – ΣΜΑ (4 έργα), ύδρευση (3 έργα), αντιπλημμυρικά (5 έργα), περιβαλλοντική αναβάθμιση οικισμών (17 έργα σε 14 οικισμούς έως και 3ου επιπέδου και 5 έργα σε 4 οικισμούς ΡΟΜΑ), κοινωνική πρόνοια (2 έργα: Θεραπευτήριο Τρικάλων και ΚΕΘΕΑ Λάρισας), τουριστικά (5 σε 4 οικισμούς), υγεία (6 έργα κτιριακά και εξοπλισμών), τουριστική προβολή περιφέρειας, (1 έργο), αρχαιολογικά (4 έργα), πολιτιστικά (2 έργα), υποδομές εκπαίδευσης (18 έργα: νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια – λύκεια, εξοπλισμοί ειδικών σχολείων και έργα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης).

 

Επιπρόσθετα, η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Θεσσαλίας διαχειρίζεται προϋπολογισμό ύψους 43 εκ.ευρώ του Προγράμματος ΕΠΠΕΡΑΑ. Ήδη έχουν ενταχθεί έργα με ύψος συμβάσεων 26 εκ.ευρώ και δαπάνες 22 εκ.ευρώ, ενώ σήμερα συνεχίζεται η πορεία προγράμμτος με την δημοσιοποίηση 2 νέων Προσκλήσεων που αφορούν σε έργα ύδρευσης (επάρκεια ύδατος – εξωτερικό δίκτυο) και έργα επέκτασης Χ.Υ.Τ.Α., στο πλαίσιο των οποίων ήδη υποβλήθηκαν προτάσεις έργων και αξιολογούνται.

Επίσης, διαχειρίζεται πόρους του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (Ε.Κ.Τ.) που αφορούν στα ΤΟΠΣΑ, προϋπολογισμού 8,5 εκ.ευρώ. Σήμερα βρισκόμαστε σε φάση αξιολόγησης των προτάσεων που υποβλήθηκαν, ώστε να υπάρξουν εντάξεις έργων το συντομότερο δυνατόν.

 

Τέλος, ανοικτές παραμένουν Προσκλήσεις για το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας, ενώ προγραμματίζεται η δημοσιοποίηση και νέων για την πλήρη και έγκαιρη αξιοποίηση όλων των πόρων του Προγράμματος.

Καθ΄όλη την περίοδο αυτή, καταθέσαμε τεκμηριωμένες προτάσεις απλούστευσης των διαδικασιών υλοποίησης του Ε.Σ.Π.Α. αλλά και υλοποίησης των έργων προς κάθε αρμόδιο υπουργείο. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις προτάσεις που κατατέθηκαν για απλούστερη συστήματος απαλλοτριώσεων και παράλληλου εξορθολογισμού χρόνου ολοκλήρωσης και κόστους τους, προτάσεις αλλαγής νομοθετικού πλαισίου υλοποίησης δημοσίων έργων (μείωση τιμολογίων ΥΠΟΜΕΔΙ όπου επιδέχεται που θα οδηγήσει σε πραγματικές εκπτώσεις στους διαγωνισμούς των έργων και επιπλέον πόρους στο ΕΣΠΑ, μείωση ποσοστού εγγυήσεων για ανάληψη δημοσίων έργων κ.α.). Επίσης, προτάσεις για αδειοδοτήσεις έργων υγείας και περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Προτάσεις για χρηματοδοτικές ροές επιτάχυνσης διαδικασιών πληρωμής έργων. Όπως και άλλα θέματα σημαντικά για την ταχύτητα και ορθότητα υλοποίησης έργων.

Προχωρήσαμε στην εξεύρεση λύσεων για διαχείριση των βιοαποδομίσιμων αποβλήτων της Θεσσαλίας, στο πλαίσιο του Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων που επικαιροποιείται. Καταλήξαμε σε κοινά αποδεκτές λύσεις, καθόσον οι Θεσσαλοί θέλουν και μπορούν να διαχειριστούν μόνοι τους τα σκουπίδια που παράγουν με λύσεις που οι ίδιοι επιλέγουν. Προχωράμε άμεσα σε χρηματοικονομικές μελέτες και εξεύρεση πόρων για την υλοποίηση των έργων που προκύπτουν.

Υλοποιούμε πρότυπα και καινοτόμα έργα , όπως το «ThessAgro» και το έργο του Καταδυτικού Τουρισμού και Υποβρυχίων Μουσείων, που θα δώσουν ώθηση στην τοπική οικονομία.

Ενεργούμε στοχευμένα στον τουρισμό και τον πολιτισμό, με πλήρη σύνδεση και ανάδειξη της Θεσσαλίας.

Παρακολουθούμε στενά τα ενταγμένα έργα και την πρόοδό τους, επιλύοντας με τον καλύτερο τρόπο τα όποια ζητήματα προκύπτουν, άμεσα και σε συνεργασία με τους φορείς.

Παρακολουθούμε τα «Έργα Προτεραιότητας» της Θεσσαλίας στο ΕΣΠΑ, που κινούνται με γοργούς ρυθμούς και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Υποστηρίζουμε το έργο του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου, ξεκινώντας με τη χρηματοδότηση από το εθνικό Π.Δ.Ε. της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισας – Βόλου με 22 εκ.ευρώ.

Υποστηρίξαμε την ένταξη μεγάλων έργων σε Τομεακά Προγράμματα, όπως η Ύδρευση από το Φράγμα Σμοκόβου, το Αεροδρόμιο της Σκιάθου, η Λιμνοδεξαμενή του Ξηριά στον Αλμυρό, η Μονή Ξενιάς στη Μαγνησία, υποστήριξη των πρανών στη Ι.Μ. Παναγίας Πελεκητής, τον Περιφερειακό του Βόλου κ.α., Γεωλογικοό Μουσείο Καστρακίου Καλαμπάκας, Ψηφιακή σύγκλιση: α) Ψηφιακή Απεικόνιση Μετεώρων –Ολύμπου β) Σύστημα Διοικητικής Πληροφόρησης και Υποστήριξης Λήψης Αποφάσεων

Στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο περιφερειάρχης πλαισιωνόταν από τους αντιπεριφερειάρχες Λάρισας κα Ρένα Καραλαριώτου, Καρδίτσας κ. Βασίλη Τσιάκο, Μαγνησίας-Βορείων Σποράδων, Περιβάλλοντος, Αγροτικής Οικονομίας, Προστασίας Καταναλωτή κ. Αργύριο Κοπάνα, Κοινωνικής Συνοχής (Αθλητισμού, Πολιτισμού, Παιδείας κ δια βίου Μάθησης, Νεολαίας) κ. Ρεντζιά Ευθύμιο, Αναπτ. Προγ/σμού, Υποδομών κ Απασχόλησης κ. Ζήση Γρηγορίου

 

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο Απολογισμός Δημάρχου Δήμου Μουζακίου
Επόμενο άρθρο Συνάντηση του Δημάρχου Καρδίτσας κ. Κ. Παπαλού με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ κ. Ν. Μιχαλάκη