Κοινή δράση εκπαιδευτικών: 2011- 2012 «Η δυσκολότερη σχολική χρονιά μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο»


 Ο τίτλος αποτελεί τμήμα δήλωσης του  Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας. Ένα χρόνο πριν η υπουργός Παιδείας Διαμαντοπούλου δήλωνε ότι η περσινή σχολική χρονιά θα ήταν η δυσκολότερη  μετά την μεταπολίτευση. 

Και μόνο από τις δηλώσεις των παραγόντων του υπουργείου γίνεται φανερό ότι για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο, το  Λύκειο και το ΕΠΑΛ το ρολόι γυρίζει  πίσω δεκαετίες.

Μια σειρά από γεγονότα επιβεβαιώνει τις θλιβερές αλλαγές στο Δημόσιο Σχολείο.

  • Ø Για πρώτη φορά μετά το 1946 οι μαθητές των περισσότερων σχολείων ξεκίνησαν τη νέα σχολική χρονιά χωρίς βιβλία. Η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά την Υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση, οι οποίοι αποφάσισαν, στα πλαίσια του μνημονίου, την κατάργηση του Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων (Ο.Ε.Δ.Β.).
  • Ø Οι καταργήσεις συγχωνεύσεις σχεδόν 2000 (1993 για την ακρίβεια) σχολείων την προηγούμενη χρονιά, αναγκάζει χιλιάδες μαθητές όλων των βαθμίδων σε όλη τη χώρα, να μετακινούνται από τον τόπο διαμονής τους μέχρι το σχολείο τους, χωρίς να είναι εξασφαλισμένα τα έξοδα της μετακίνησής τους. Για τη φετινή χρονιά δε, «υπόσχονται» νέες συγχωνεύσεις. Στο Νομό μας είχαμε τη θλιβερή πρωτιά στις συγχωνεύσεις σχολείων και φέτος μεθοδεύεται η εκβιαστική σχεδόν μεταστέγαση του Εσπερινού Γυμνασίου, ενός σχολείου που απευθύνεται στις πιο αδύναμες κοινωνικές ομάδες. Επιχειρείται ένα σχολικό κτήριο να «αποχαρακτηριστεί» και να χρησιμοποιηθεί από το Δήμο, σε αντίθεση με όσα προβλέπονται απ’ το νόμο και όσα επιβάλλει το αίσθημα δικαίου και αλληλεγγύης προς τους εργαζόμενους μαθητές.
  • Ø Η μείωση κατά 60% των λειτουργικών δαπανών και η συγκρότηση δύο σχολικών επιτροπών (Α/θμια-Β/θμια) σε κάθε Καλλικρατικό δήμο, καθιστά ασφυκτική τη λειτουργία των σχολείων. Οι ελλείψεις σε αναλώσιμα και τα προβλήματα με την θέρμανση που εμφανίστηκαν πέρσι, φέτος αναμένεται να οξυνθούν.
  • Ø Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας πλήττονται βάναυσα με τον περιορισμό των επιλογών στη δεύτερη ξένη γλώσσα, το συνωστισμό σε τμήματα που πολλές φορές υπερβαίνουν τα 25 παιδιά, την απειλούμενη κατάργηση: 1) περιφερειακών κυρίως ολοήμερων δημοτικών σχολείων 2) τμημάτων κατευθύνσεων στα ΓΕΛ. 3) τμημάτων ειδικοτήτων κυρίως στα περιφερειακά ΕΠΑΛ., πράγμα που ενδέχεται να εντείνει το φαινόμενο της σχολικής διαρροής.
  • Ø Ενώ όλα τα παραπάνω συμβαίνουν στο Δημόσιο Σχολείο και απογυμνώνουν το σύνθημα του Υπουργείου «πρώτα ο μαθητής», παράλληλα συνεχίζεται με καταιγιστικούς ρυθμούς η κατεδάφιση εργασιακών δικαιωμάτων, ο ανελέητος περιορισμός παροχών στην υγεία και η διαρκής οικονομική αιμορραγία τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για το σύνολο των εργαζομένων. Αιωρείται διαρκώς η απειλή της μετακίνησης και ο νέος εκβιασμός της «εργασιακής εφεδρείας».

      Μέσα σ’ ένα τοπίο  διαρκώς διευρυνόμενης κοινωνικής ερήμωσης, γεννιέται η ανάγκη της  αναχαίτισης αυτής της πολιτικής, για να ανακοπεί η καταστροφική της πορεία.

     Σε συνθήκες συνδικαλιστικής παράλυσης γίνεται καθήκον το χτίσιμο απ’ την αρχή ενός συνδικάτου που θα υπερασπίζεται το κοινωνικό αγαθό της μόρφωσης και την αξιοπρέπεια στην εργασία.

     Σε συνθήκες κοινωνικού κανιβαλισμού, ο οποίος με περισσή σπουδή καλλιεργείται από τα Μ.Μ.Ε. και ο οποίος βαφτίζεται κοινωνικός αυτοματισμός, για να χρησιμοποιείται υπονομευτικά σε κάθε προσπάθεια που εναντιώνεται στην πολιτική της κοινωνικής καταστροφής, αναδεικνύεται η αξία των σχέσεων αλληλεγγύης που οικοδομούνται σταδιακά και που πρέπει να δυναμώσουν. Διαλύονται γρήγορα οι αυταπάτες των ατομικών λύσεων. Η αίσθηση ότι κανείς δεν πρέπει να μείνει μόνος του σ’ αυτή την κρίση γίνεται ισχυρή πεποίθηση.

     Σε συνθήκες κοινωνικού σοκ ανάγκη αδήριτη είναι, να συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας, να συμπορευθούμε με όλους τους γονείς, τους εργαζομένους, τους ανέργους, τη νεολαία, γιατί έχουμε χάσει ήδη πάρα πολλά, ενόσω τα σχέδια της κυβέρνησης προχωρούν ανεμπόδιστα, παράγοντας φτώχεια και εξαθλίωση.

Για όλα αυτά σε καλούμε στη συνάντηση της ΚΟΙΝΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ την Τρίτη  4-10-11 στις 6μ.μ. στο Παυσίλυπο, για να ανταλλάξουμε σκέψεις, να θέσουμε προβληματισμούς και να πάρουμε αποφάσεις για τον τρόπο παρέμβασης.

ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ   

www.kdek.tk

 

 

Προηγούμενο άρθρο Παραλαβή – εκκόκκιση σύσπορου βαμβακιού περιόδου 2011
Επόμενο άρθρο Σπ. Ταλιαδούρος: «Να ληφθούν μέτρα και να εξεταστεί η τροποποίηση του αναπτυξιακού νόμου, προκειμένου να μην οδηγηθούμε σε απορρίψεις επενδύσεων»