Κινδυνεύει να κλείσει ο σιδηροδρομικός σταθμός Καρδίτσας


        Με την ελάττωση των δρομολογίων κινδυνεύει άμεσα με κλείσιμο ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Καρδίτσας.

     Με  έκδηλη ανησυχία παρακολουθεί ο ελληνικός λαός το νέο σχέδιο «εξυγίανσης» που υφίσταται ο Ο.Σ.Ε.

     Αγανάκτηση  προκαλεί  η  Κυβέρνηση  με   το  προτεινόμενο  σχέδιο  «εξυγίανσης» του Σιδηρόδρομου, που μεταξύ άλλων  προβλέπει την  υποχρεωτική  αποχώρηση  περίπου 1.500  εργαζομένων  ηλικίας  άνω  των  50  ετών και την  ένταξή  τους σε καθεστώς  «μισθωτής  εφεδρείας». Δηλαδή, θα ενταχθούν σε ταμείο  ανεργίας  μέχρι  τη  συνταξιοδότησή  τους , με  αποκλειστικό  διαχειριστή  τον  ΟΑΕΔ  και την καταβολή για το χρονικό διάστημα  ( από 1  έως  10  χρόνια )  του  70%  των 

« τακτικών » αποδοχών τους. Πρόκειται  για σημαντική μείωση των  αποδοχών και αντίστοιχα των συντάξεων  χωρίς να ληφθούν υπόψη οι  υποχρεώσεις , οι  ανάγκες και η οικογενειακή κατάσταση  των  υπαλλήλων.

     Η  μονομερής  αυτή  απόφαση  οδηγεί  στην  καταστροφή  πολλές  οικογένειες  σιδηροδρομικών και στον  πραγματικό  εξευτελισμό  των  εργαζομένων.

     Το  σκεπτικό του αντιλαϊκού αυτού σχεδίου, που  απαξιώνει  επίσημα  το  εργατικό  δυναμικό  άνω  των  50  ετών , είναι  ότι  το  προσωπικό  που  τίθεται  σε υποχρεωτική  διαθεσιμότητα είναι  «γερασμένο» όσον αφορά  τα  τυπικά  και  ουσιαστικά  του  προσόντα, και δεν έχει λέει τη  δυνατότητα να  εφαρμόσει  τη νέα τεχνολογία.

     Γνωρίζει  η  Κυβέρνηση  ότι  οι  σιδηροδρομικοί  διαχρονικά  εφάρμοσαν  τις  νέες  τεχνολογίες  από  την αντικατάσταση  των  ατμαμαξών  με  ντηζελομηχανές  και  στην  συνέχεια  από  την  εφαρμογή  της  ηλεκτροκίνησης,  χωρίς  ούτε ένα θύμα.

      Γνωρίζει  ακόμη  η  Κυβέρνηση  ότι  τα  στελέχη  του  Οργανισμού  άνω  των 50 ετών  διαθέτουν  25ετή  εμπειρία  και  γνώση  με  μοναδική  εξειδίκευση  στα θέματα  του  Σιδηρόδρομου.  Τα  προσόντα  αυτά  τα εμπλούτισαν  μέχρι  σήμερα  με  σεμινάρια  και  εκπαιδευτικά  προγράμματα. 

     Η  Κυβέρνηση  με την  ομαδική  απόλυσή  τους , εγκαταλείποντας  την  τεχνογνωσία  αυτή  που τους ανήκει, ουσιαστικά  δρομολογεί  την  διάλυση  του  ΟΣΕ , την  ανεξαρτοποίηση   της  ΤΡΑΙΝΟΣΕ , τη  μεταφορά  δραστηριοτήτων  του  ΟΣΕ  ( συντήρηση  υποδομής , συστημάτων  κ.λ.π. )  στην  ΕΡΓΟΣΕ  και από εκεί  σε  ιδιώτες  εργολάβους.

     Με  το   μέτρο  αυτό  που  παίρνει η Κυβέρνηση καθένας  μπορεί  να καταλήξει  σε  ασφαλή  συμπεράσματα  στο  τι  σκοπεύει.

     Με  το  προτεινόμενο  αυτό  σχέδιο  πλέον  του  50%  των  εργαζομένων  έρχεται   να  πληρώσει  ακριβά  την  κακοδιαχείριση  και  κακοδιοίκηση  του Οργανισμού  όλων  των  προηγούμενων  ετών.

     Στην  νέα  αυτή  κατάσταση  οφείλουμε   όλοι  οι  Έλληνες  να  σταθούμε  αλληλέγγυοι  στον  αγώνα  των  σιδηροδρομικών  για  ένα  δημόσιο  σιδηρόδρομο  στην  υπηρεσία  της  Κοινωνίας.  Και  αντί  να  ασχολείται  ο  Ο.Σ.Ε.  και  η  πολιτική  ηγεσία  με  την  επέκταση  του  σιδηροδρόμου έως την  Ηγουμενίτσα, ώστε  να  γίνει  επιτέλους  η  σιδηροδρομική σύνδεση  Ελλάδας – Ιταλίας,  δυστυχώς  ασχολείται  με  απολύσεις. 

*Ο  Νίκος  Ευθυμιάδης  είναι

συγκοινωνιολόγος  πολιτικός – μηχανικός, Μουσικός και ιδρυτής του Ωδείου Καρδίτσας – Κωνσταντίνος Ευθυμιάδης

 

Προηγούμενο άρθρο Δυο ύποπτα κρούσματα του ιού στο Νοσοκομείο Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο Αλήθειες γύρω από τη «νέα γρίπη»