Το… δόγμα «κάλλιο πέντε και στο χέρι» εφαρμόζουν στην ΓΑΙΑΟΣΕ, τη θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ, που αναπτύσσει και διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία των ελληνικών σιδηροδρόμων. Τους τελευταίους μήνες, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε μισθώσεις ακινήτων έναντι ιδιαίτερα χαμηλού τιμήματος, που, σε πολλές περιπτώσεις, είναι της τάξης του 1 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο! Για πρώτη φορά, από την έναρξη της κρίσης, καταγράφονται τέτοιου είδους τιμήματα μίσθωσης ακινήτων.
Αποφάσεις
Στις 7 Νοεμβρίου, η ΓΑΙΑΟΣΕ προχώρησε, ύστερα από διαγωνισμό, στη διετή μίσθωση έκτασης 1.250 τ.μ. στο σιδηροδρομικό σταθμό Πειραιά, προς 1.200 ευρώ το μήνα. Ο μισθωτής, που είναι εταιρεία, θα αξιοποιεί την έκταση ως χώρο στάθμευσης οχημάτων. Στις 5 Δεκεμβρίου, η θυγατρική του ΟΣΕ αποφάσισε τη μίσθωση διώροφης κατοικίας, με εμβαδό 1ου και 2ου ορόφου 67,50 τ.μ. και 35 τ.μ.μ αντίστοιχα, όπως και οικοπέδου 788 τ.μ. στον Πλαταμώνα.Το μηνιαίο τίμημα της μίσθωσης που είναι διάρκειας ενός έτους ανέρχεται στα 255 ευρώ. Ένα ακόμη “asset” της ΓΑΙΑΟΣΕ αφορά κτήριο 133 τ.μ. στο σιδηροδρομικό σταθμό Αγίου Στεφάνου, το οποίο μισθώθηκε (29/11), για ένα χρόνο, προς 500 ευρώ το μήνα. Το κτήριο «συνοδεύεται» από τέσσερις θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, διαστάσεων 2,5 μέτρα επί 5 μ. Προς… 263 ευρώ το μήνα και για διάστημα ενός χρόνου, μίσθωσε η ΓΑΙΑΟΣΕ διώροφο σπίτι με εμβαδό ισογείου και ορόφου 62,55 τ.μ., με βεράντα 180 τ.μ., ημιυπαίθριο χώρο 36τ.μ. και περιβάλλοντα χώρο 5.500 τ.μ. στον Πλαταμώνα.
Τι αναφέρει η ΓΑΙΑΟΣΕ
Τα ιδιαίτερα χαμηλά μισθώματα προκαλούν εύλογες απορίες. Όπως αναφέρουν, οι μισθώσεις των παραπάνω ακινήτων αποφασίστηκαν, ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό και είναι περιορισμένης χρονικής διάρκειας. Εξάλλου, το μεγαλύτερο μέρος του χαρτοφυλακίου ακινήτων του ΟΣΕ, όπως αυτών που μισθώθηκαν είναι προβληματικά, χρήζουν ανακαίνισης ή δεν διαθέτουν πολεοδομικούς όρους. Και είναι προτιμότερο να εισπράττουμε λίγα, παρά μηδενικά έσοδα» σημειώνουν πηγές του οργανισμού. Σε κάθε περίπτωση, οι συγκεκριμένες περιπτώσεις μίσθωσης των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελούν μικρογραφία του πολυδιαφημισμένου εγχειρήματος αξιοποίησης των «ασημικών»…
Στην Καρδίτσα
Κανένα ενδιαφέρον ωστόσο δεν προκαλούν τα ακίνητα του ΟΣΕ που βρίσκονται στο Νομό με σε Καρδιτσιώτες πολίτες ή σε φορείς του Νομού, σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της ΓΑΙΟΣΕ κ. Χρήστο Καρέτσο και τον Πρόεδρο του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Καρδίτσας κ. Κώστα Αντωνίου. Παρ’ ότι και οι δύο επιθυμούν τουλάχιστον την αξιοποίηση των παλιών σιδηροδρομικών σταθμών Φαναρίου και Ορφανών που διαθέτουν μεγάλα κτίρια εξαιρετικής αρχιτεκτονικής, εν τούτοις κανείς εδώ και χρόνια δεν δείχνει διατεθειμένος να ασχοληθεί με αυτά. «Οι πρώην σιδηροδρομικοί σταθμοί Φαναρίου και Ορφανών που εδώ και αρκετά χρόνια δεν αξιοποιούνται αποτελούν τους πρώτους στόχους της ΓΑΙΟΣΕ. Τα υπάρχοντα κτίρια των δύο αυτών σταθμών αποτελούν ορόσημα αρχιτεκτονικής δομής. Στόχος για το σταθμό στο Φανάρι είναι να μετατραπεί είτε σε χώρο εστίασης και αναψυχής είτε σε εκθεσιακό κέντρο προβολής τοπικών προϊόντων. Ο σταθμός Φαναρίου είναι δίπλα στον κεντρικό δρόμο προς Μουζάκι και αν υπάρξει μισθωτής θα μπορέσει να συμψηφίσει τα ενοίκια με την ανακατασκευή, έπειτα από συνεννόηση. Ο χώρος προσφέρεται για τέτοιες εκμεταλλεύσεις και ευελπιστούμε να υπάρξουν επενδυτικές προτάσεις», τόνισε ο κ. Αντωνίου, ενώ για τον σταθμό των Ορφανών είπε ότι υπάρχουν πολλές κτιριακές εγκαταστάσεις σε πολύ καλή κατάσταση που προσφέρονται για ακόμη μεγαλύτερες δραστηριότητες. Ο κ. Καρέτσος δήλωσε φοβερά απογοητευμένος από τους Καρδιτσιώτες και τους ντόπιους φορείς και τόνισε ότι θα πρέπει από πλευράς Ν. Καρδίτσας να υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των δύο παραπάνω σταθμών. «Οι Πελοποννήσιοι και οι Θρακιώτες έχουν δείξει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον» υπογράμμισε και κατέληξε λέγοντας πω ς η ΓΑΙΟΣΕ είναι ανοιχτή σε κάθε πρόταση είτε από ιδιώτη, είτε από φορέα (δήμο, περιφερειακή ενότητα κλπ).