Απάντηση του Υφυπουργού Γ. Μαγκριώτη στις ερωτήσεις του Σ. Ταλιαδούρου
Ο Βουλευτής Καρδίτσας και τ. Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με ερωτήσεις του στη Βουλή είχε φέρει το θέμα της ομαλής εξέλιξης του έργου του Ε 65, μετά την αποχώρηση της μιας εκ των τριών κατασκευαστριών εταιρειών της κοινοπραξίας καθώς και της υλοποίησης των παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο Δομοκού – Ν. Μοναστηρίου, όπως επίσης και της στασιμότητας των έργων που παρατηρούνται στο οδικό τμήμα Ν. Μοναστήρι – Σοφάδες.
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γ. Μαγκριώτης στις απαντήσεις του μεταξύ των άλλων αναφέρει ότι για τον μεν Ε65 υπάρχει όντως καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου ενώ ότι για την οδική σύνδεση Ν. Μοναστηρίου με τους Σοφάδες ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος.
Ειδικότερα, στις απαντήσεις του Υφυπουργού μεταξύ των άλλων αναφέρονται ως εξής:
Α. Για τη συνέχιση του έργου του Αυτοκινητόδρομού Κεντρικής Ελλάδας Ε65:
« Eίναι γεγονός ότι έχει υπάρξει καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου, οφειλόμενη είτε στις απαλλοτριώσεις, είτε σε προσφυγές στο ΣτΕ και στην Ε.Ε. για περιβαλλοντικά θέματα (αμφισβητείται η επιλεγείσα χάραξη σε αρκετά σημεία του αυτοκινητόδρομου για λόγους προστασίας της αρκούδας ή του λύκου), είτε σε ανετοιμότητα του ίδιου του Αναδόχου. Η καθυστέρηση αυτή δημιούργησε προβλήματα στη χρηματοδότηση του έργου. Συγκεκριμένα, η χρηματοδότηση του έργου (του παραχωρησιούχου) γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της σύμβασης παραχώρησης. Μέχρι σήμερα έχει εξοφληθεί η πρώτη δόση της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου, όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης. Η δεύτερη δόση της Χρηματοδοτικής Συμβολής, η οποία κατά τη Σύμβαση έπρεπε να καταβληθεί εφ’ όσον είχαν ολοκληρωθεί οι συγκεκριμένες εργασίες της δεύτερης αποκλειστικής τμηματικής προθεσμίας, δεν έχει ακόμη καταβληθεί εξ αιτίας της μη ολοκλήρωσης τους.
Η Εταιρία και το Ελληνικό Δημόσιο καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για την επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων καΙ των αρχαιολογικών ερευνών. Η Εταιρία βρίσκεται σε συνεργασία με την ΕΕ, ώστε να απαντήσει σε όλα τα περιβαλλοντικά θέματα που οι Υπηρεσίες της ΕΕ έχουν θέσει, αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να επιταχυνθεί η επίλυση των θεμάτων της χάραξης από το ΣτΕ.
Είναι προφανές ότι το έργο δεν μπορεί να επιτύχει τους αναμενόμενους ρυθμούς αν δεν εξαλειφθούν όλες οι προσφυγές και οι καταγγελίες.
Β. Για το οδικό δίκτυο Δομοκού – Ν. Μοναστηρίου:
«Ο οδικός άξονας Δομοκός – Ν. Μοναστήρι, είναι αρμοδιότητας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, και, όπως μας πληροφόρησε η Περιφέρεια, αποτελείται από δύο τμήματα:
-Οδικό τμήμα Δομοκός – Σ.Σ. Δομοκού, μήκους 11,9 χλμ, για το οποίο υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες οδοποιίας, κόμβων και παράπλευρου δικτύου καθώς και Μ.Π.Ε. από παλαιότερη σύμβαση.
Έχουν υπογραφεί δύο συμβάσεις για την εκπόνηση των απαιτούμενων συμπληρωματικών μελετών, εκ των οποίων η μία βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ η δεύτερη η οποία αφορούσε την γεωτεχνική έρευνα έχει ολοκληρωθεί.
Σημειώνεται ότι για την κατασκευή του υπόψη τμήματος είναι απαραίτητο να προηγηθεί η ανάθεση, εκπόνηση και έγκριση των κτηματολογίων.
-Οδικό τμήμα Σ.Σ. Δομοκού έως Νέο Μοναστήρι, για το οποίο υπάρχουν εγκεκριμένες, από παλαιότερη σύμβαση, η οριστική μελέτη οδοποιίας, η γεωτεχνική έρευνα τα κτηματολόγια και η Μ.Π.Ε. Ωστόσο, για την ολοκλήρωση των μελετών απαιτείται η εκπόνηση συμπληρωματικών μελετών για τις οποίες η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει ζητήσει την αύξηση του προϋπολογισμού της σχετικής ΣΑΕ.
Στην οδική σύνδεση Ν. Μοναστηρίου με τους Σοφάδες, εκτελούνται έργα από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας καθώς και από την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Πιο συγκεκριμένα:
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει σε εξέλιξη την εργολαβία «Ε.Ο. Ν. Μοναστήρι Καρδίτσα: τμήμα Ν. Μοναστήρι – Όρια Ν. Καρδίτσας», στην οποία, όπως μας Περιφέρεια, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος με την από 19.5.2010 απόφαση /Π.Σ.Ε., και με την από 30.7.2010 απόφαση της Δ.Δ.Ε./Π.Σ.Ε. οριστικοποιήθη» του αναδόχου.
Ωστόσο, με την από 10.8.2010 απόφαση του Δ’ Τμήματος του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά διατάχθηκε η προσωρινή αναστολή εκτέλεσης των αποφάσεων έκπτωσης μέχρι την έκδοση απόφασης από το Δικαστήριο επί της σχετικής αίτησης αναστολής του αναδόχου και κατά συνέπεια ήταν δυνατή η εκτέλεση εργασιών από τον ανάδοχο για την ολοκλήρωση του έργου εντός του 2010.
Στη συνέχεια ο ανάδοχος προχώρησε στην εκτέλεση περιορισμένων εργασιών, αλλά μετέπειτα παρατηρήθηκε πλήρης στασιμότητα και η Δ.Ε.Κ.Ε./Π.Σ.Ε. εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητηθεί αρμοδίως η άρση της ανωτέρω απόφασης προσωρινής αναστολής εκτέλεσης των αποφάσεων έκπτωσης, προκειμένου να τηρηθεί η νόμιμη διαδικασία για την ολοκλήρωση του έργου με άλλο ανάδοχο.
Όσον αφορά τα έργα αρμοδιότητας της Περιφέρεια Θεσσαλίας, αυτά εκτελούνται με δύο εργολαβίες:
-Την εργολαβία «Κατασκευή οδικού τμήματος γέφυρας Κακάρας – Γεφύρια από Χ.Θ. 2 + 980,29 έως Χ.Θ. 9 + 274,59 της Ε.Ο Σοφάδες – Ν. Μοναστήρι», η οποία έχει ολοκληρωθεί.
-Την εργολαβία «Κατασκευή Ε.Ο. Ν. Μοναστήρι – Σοφάδες στο τμήμα από Χ.Θ. 9 + 274,59 (Γεφύρια) έως Χ.Θ. 17 + 811,35» στην οποία έχει δοθεί οριακή παράταση προθεσμίας περαίωσης των εργασιών έως τις 31.12.2010, ενώ από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία (Δ.Ε.Κ.Ε.) έχει γίνει, στις 27.8.2010, Ειδική Πρόσκληση για την ολοκλήρωση ημιτελών εργασιών του έργου και συνεπώς η εξέλιξη της πορείας του έργου να’ εξαρτάται από τη σχετική ανταπόκριση του αναδόχου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας, το ποσοστό προόδου εργασιών προσδιορίζεται γύρω στο 75%.»