Κάλεσμα Δασκάλων στην 3ωρη στάση εργασίας της Πέμπτης


Κάλεσμα στην 3ωρη στάση εργασίας που προκηρύχθηκε για την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου απηύθυνε σε Προισταμένους, Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς, το νέο Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων Ν. Καρδίτσας στη χθεσινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε. Ο νέος Πρόεδρος κ. Τάσος Γκαραγκάνης αναφέρθηκε στην προσπάθεια διάλυσης του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου με την επιβολή αξιολογήσεων και αυτοαξιολογήσεων και κάλεσε όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων αλλά και τους εργαζόμενους να ανατρέψουν τη μνημονιακή πολιτική που υπονομεύει το μέλλον των ίδιων, των οικογενειών και των παιδιών τους. Αναλυτικά ο κ. Γκαραγκάνης ανέφερε: «Ο Σύλλογός μας στη προσπάθειά του να μπλοκάρει την προσπάθεια της Κυβέρνησης να υλοποιήσει τη διάλυση του δημοσίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, όπως επιβάλουν τα μνημόνια μέσα από τη λεγόμενη αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση, εξήγγειλε τρίωρη στάση εργασίας για την Πέμπτη 23-1-14 (11-2μμ) και συγκέντρωση στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας. Καλεί τους συναδέλφους/-ισσες Διευθυντές/-ντριες και Προϊσταμένους Σχολικών Μονάδων και Νηπιαγωγείων να απόσχουν από την ενημερωτική συνάντηση και μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς να προασπίσουμε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπ/κων και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Πιο συγκεκριμένα.

Με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν.3848/10, Ν.4024/11 και το πρόσφατο ΠΔ 152/2013) η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (υπό την όποια ηγεσία) αποδεικνύει ότι ως μοναδικό στόχο έχει  τη χειραγώγηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

  Η σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία μέσα από μια σειρά εντελώς αυθαίρετων ποσοστώσεων,  ανοίγει διάπλατα ακόμη και την πόρτα των απολύσεων, όπως δείχνει και η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης που έχουν τεθεί από το καλοκαίρι σε διαθεσιμότητα,.

  Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, ανεξαρτήτως του τίτλου που φέρει, είναι μια διαδικασία που οι σύλλογοι διδασκόντων διαχρονικά ακολουθούν. Αυτοί είναι που, παρά το γεγονός ότι καλούνται να ασκήσουν το έργο τους δίχως υποδομές και στήριξη από την πολιτεία, αποτιμούν στις παιδαγωγικές τους συνεδριάσεις την εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τους μονάδας και προχωρούν σε κινήσεις βελτίωσής της προς όφελος των μαθητών.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ασκεί εκπαιδευτική πολιτική

-δίχως διορισμούς εκπαιδευτικών,

-με διαθεσιμότητα, με συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων,

-με αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις,

-δίχως επαρκή χρηματοδότηση, δίχως τη στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή, δίχως…

  Καλεί «αθώα» τους εκπαιδευτικούς και με «όμορφες» λεκτικές διατυπώσεις  να κηρύξουν εκείνοι την έναρξη μιας διαδικασίας που ολοφάνερα συνδέεται με την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Καλλιεργεί αυταπάτες στους συναδέλφους που έχουν μείνει βαθμολογικά και μισθολογικά στάσιμοι, εξ αιτίας της εφαρμογής των νόμων 3848 και 4024,. Κανείς δεν πρόκειται να εξελιχθεί μισθολογικά όσο χαμηλά κι αν βρίσκεται ακόμη κι αν πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση. Οι οικονομικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την τρόικα μιλούν για μηδενικές αυξήσεις σε μισθούς. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η αξιολόγηση συνδέεται με τη στασιμότητα, τη διαθεσιμότητα, την απόλυση, την διάλυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Σήμερα λοιπόν βρισκόμαστε μπροστά στη γενικευμένη επίθεση κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας στην προσπάθεια τους να υλοποιήσουν άμεσα τις επιταγές των εντολοδόχων τους Ο.Ο.Σ.Α –Δ.Ν.Τ-Ε.Ε .

Η πολιτική αυτή δημιουργεί το απαραίτητο εκείνο απόθεμα εκπαιδευτικών σε κινητικότητα – διαθεσιμότητα-απόλυση ώστε να καλυφθεί, στο χώρο της Παιδείας, ο «στόχος» των χιλιάδων απολύσεων που θα γίνουν συνολικά στο Δημόσιο .

Προωθεί το «νέο» σχολείο της αγοράς, που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που οι γονείς θα βάζουν βαθιά το χέρι στη τσέπη κι οι μαθητές θα μαθαίνουν μόνο όσα και ό,τι έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις. Μέσα από το σχολείο, διαμορφώνεται, πιο αποφασιστικά από όσο το γινόταν μέχρι τώρα, ο αυριανός εργαζόμενος των 300 ευρώ, της απλήρωτης δουλειάς, του ελαστικού ωραρίου, χωρίς δικαιώματα. Ξεδιαλέγονται και διαχωρίζονται τα παιδιά των εργατικών-λαϊκών οικογενειών από νωρίς και στέλνονται μέσω της μαθητείας στην εκμετάλλευση. Αυξάνει ο αριθμός εκείνων που εγκαταλείπουν το σχολείο. Τα νέα παιδιά γίνονται οι δούλοι του 21ου αιώνα. Αποδομεί με λίγα λόγια το δωρεάν, δημόσιο και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης, εντείνοντας τις ταξικές ανισότητες και κατηγοριοποιώντας σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Διαλύει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Μετακυλύει τις δαπάνες του σχολείου κατευθείαν στους “πελάτες”-γονείς λόγω της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης. Επιβάλει στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, τη εκσυγχρονισμένη αναζήτηση για χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ. Χειραγωγεί τους εκπαιδευτικούς επαναφέροντας ένα κλίμα επιθεωρητισμού στο σχολείο

.

Με το νέο αξιολογικό πλαίσιο συγκαλύπτονται τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης φορτώνοντας στους εκπαιδευτικούς την ευθύνη για τις δυσλειτουργίες του Δημόσιου Σχολείου, αθωώνεται η καταστροφική πολιτική του μνημονίου στην εκπαίδευση και ενοχοποιείται το δημόσιο σχολείο, για όλα τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δεινά.

Την ίδια στιγμή, που οδηγούν στην εξαθλίωση ένα ολόκληρο λαό, επιθυμούν να αξιολογήσουν τα σχολεία για τη σχολική διαρροή και την εγκατάλειψη της μόρφωσης από τα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα.

Δεν θα το επιτρέψουμε.

Οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους εργαζόμενους θα αγωνιστούμε για την προάσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Θα συμβάλουμε στην ανατροπή της πολιτικής ΕΕ και ΔΝΤ που υλοποιεί η Κυβέρνηση .

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΤΡΟΪΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ

Η ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΛΑΪΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ»

Προηγούμενο άρθρο Πάλη και το 2014 για τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ
Επόμενο άρθρο Η ΕΛΜΕ Καρδίτσας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας