Μπορεί η κοινωνία να είναι σε καραντίνα, όμως η κυβερνητική επίθεση είναι σε εξέλιξη. Το Υπουργείο προχώρησε σε εγκύκλιο που αναφέρει τη δυνατότητα στις σχολικές μονάδες «να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης, κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας» φυσικά, πάντα, με την επισήμανση ότι : «δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων». Έτσι, νομιμοποιείται, ακόμα παραπέρα, το προχώρημα της ύλης χρησιμοποιώντας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, η κίνηση αποσκοπεί στο να νομιμοποιήσει με μία τεχνητή “κανονικότητα” το εξεταστικό σφαγείο που είχε προγραμματισμένο για τους μαθητές της Γ Λυκείου στις Πανελλαδικές. Ωραία, λοιπόν! Η κυβέρνηση, που διόριζε αναπληρωτές μέχρι πριν δυο μήνες, τώρα θέλει να υποκρίνεται πως θα προχωρήσει η ύλη μέσω εξ αποστάσεως!
Από την άλλη: Άνθρακας ο θησαυρός! Τα χιλιάδες τάμπλετ που θα «έδινε» απλόχερα το υπουργείο παιδείας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για να «αμβλυνθούν» οι ανισότητες που παράγει η εξ αποστάσεως διδασκαλία έγιναν «καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών η οποία αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)». Μάλλον, αλλιώς τους προέκυψαν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ! Η φαρσοκωμωδία έδειξε πως είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των μαθητών που δεν έχουν τον κατάλληλο τεχνικό εξοπλισμό. Ούτως ή άλλως, ο εξοπλισμός δε «διορθώνει» τα ταξικά χάσματα. Η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» τα οξύνει και γιγαντώνει κάθε είδους δυσκολία.
Παράλληλα, το υπουργείο, σε ανακοίνωσή του για τις 2 εβδομάδες των διακοπών του Πάσχα, έβγαλε οδηγία που έλεγε ότι: «θα δύναται να παρέχεται σε προαιρετική βάση εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατά τη διάρκεια των δύο επερχόμενων εβδομάδων, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από Μεγάλη Τετάρτη 15.04.2020 ως και Τρίτη 21.04.2020». Το «προαιρούμαι» έχει μετατραπεί σε «πειθαναγκάζομαι». Έτσι, όπως «προαιρετικά» καταργήθηκε η Κυριακάτικη Αργία στον ιδιωτικό τομέα, μέσα από την «προαιρετική» ΕξΑΕ καταργείται το ωράριο και το Σαββατοκύριακο και γίνεται «πραγματικό» το εικονικό σχολείο. Τώρα «προαιρετικά» καταργούν τις διακοπές του Πάσχα.
Τέρμα τα ψέματα! Για άλλη μια φορά αποκαλύπτεται ότι η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» αποτελεί ένα πολυεργαλείο της κυβέρνησης για να διευρύνει τον ταξικό αποκλεισμό στην εκπαίδευση στους μαθητές και να καταργήσει εργασιακά δικαιώματα στους εκπαιδευτικούς. Αυτό που κάνει αυτήν την περίοδο η κυβέρνηση δεν είναι να «κρατά τα παιδιά σε επαφή με το μάθημα» αλλά να νομιμοποιεί αυτήν τη διαδικασία. Με όλα αυτά χρεωκοπούν εντελώς τα ευχολόγια ΟΛΜΕ – ΔΟΕ – ΠΑΜΕ, που από την πρώτη στιγμή τάχθηκαν με τα σχέδια του υπουργείου και έγιναν πολύτιμοι σύμμαχοί της στην εξέλιξη της επίθεσης. Πιο εντυπωσιακό είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις αρνήθηκαν να καταγγείλουν το όργιο πιέσεων και εκβιασμών, που υπήρξε από παράγοντες του διοικητικού μηχανισμού. Τώρα, όλοι τους βλέπουν μέρα τη μέρα να καταρρέουν οι «αυταπάτες» τους ότι η κοινωνία θα μείνει όρθια υπό τις διαταγές του συστήματος και της κυβέρνησης.
Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών, από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε το μέτρο της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης», προσπαθήσαμε να αναδείξουμε τις επιδιώξεις της κυβέρνησης τόσο όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους μαθητές. Δηλώσαμε και εξακολουθούμε να δηλώνουμε ότι «θα είμαστε δίπλα τους σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, θα είμαστε σε επαφή μαζί τους για ό,τι χρειαστούν– χωρίς, όμως να δίνουμε την ευκαιρία στην κυβέρνηση και το υπουργείο να νομιμοποιεί την επίθεσή του, χωρίς να χρησιμοποιούμε τις αξιολογικές πλατφόρμες του υπουργείου και να νομιμοποιούμε την ψεύτικη δυνατότητα μιας εκπαίδευσης χωρίς εκπαιδευτικούς, χωρίς να καταχωρηθούμε στις πλατφόρμες του υπουργείου». Σε αυτήν την κατεύθυνση καλούμε να ταχθούν οι συνάδελφοι, αλλά και οι γονείς και οι μαθητές. Για μια ζωή με δικαιώματα.
Η απόφαση για προχώρημα της ύλης μέσα από την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» δεν πρέπει να περάσει. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς πρέπει να αντιδράσουν και να ακυρώσουν τα κυβερνητικά σχέδια.
- Καμιά αναπλήρωση της ύλης με την εξ αποστάσεως δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει, γιατί παγιώνει τις ανισότητες και τον αποκλεισμό μαθητών ενώ εντείνει την πίεση και το άγχος σε όλους – γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς.
- Να δεσμευτεί άμεσα η κυβέρνηση ότι ματαιώνονται προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.
- Ενάντια στα σχέδια για μείωση των εισακτέων – γενναία αύξησή τους.