Πρωτοσέλιδο

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας επενδύει στον τουρισμό


«Άνοιγμα» σε 12 αγορές πραγματοποιεί στο πρώτο τρίμηνο του 2018 η Περιφέρεια Θεσσαλίας μέσα από τη συμμετοχή της σε 12 τουριστικές και επιχειρηματικές εκθέσεις. Είναι η πρώτη φορά που Περιφέρεια της χώρας εμφανίζει τόσο δυναμική παρουσία σε εκθέσεις στην Ελλάδα αλλά κυρίως στο εξωτερικό σε σωρευμένο χρονικό διάστημα τριμήνου, με απώτερο στόχο την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλίας, την αύξηση των αφίξεων και των διανυκτερεύσεων, αλλά και την προώθηση των τοπικών προϊόντων της περιοχής. Ήδη τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας δείχνουν μια αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη Θεσσαλία, αποτέλεσμα της συστηματικής δουλειάς που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια. Αυτά έγιναν γνωστά σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου από τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Πολιτισμού & Διά Βίου Μάθησης κ. Γιάννη Μπουτίνα και του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής κ. Γιώργου Λαδόπουλου.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Κώστας Αγοραστός: «Μετά από το επιτυχημένο εγχείρημα, που πραγματοποιήσαμε μέσα από τη σύμπραξη τουρισμού της Περιφέρειας με την Marketing Greece και το Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικής Ταυτότητας της Θεσσαλίας, συμμετέχουμε σε επιλεγμένες εκθέσεις, για να παρουσιάσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους προορισμούς της Περιφέρειας, να αναδείξουμε νέους προορισμούς, φέρνοντας την προστιθέμενη αξία στη Θεσσαλία. Ήδη από την δουλειά που έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια στην Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουμε απτά αποτελέσματα καθώς οι επισκέπτες σε μουσεία και αρχαιολογικού χώρους της Θεσσαλίας από τους 18.731 το 2011 έχουν φτάσει τους 77.892 το 2016. Έτσι η απασχόληση στον κλάδο του τουρισμού στη Θεσσαλία έχει παρουσιάσει αύξηση 2,2%, μέσα στην κρίση. Παράλληλα οι αφίξεις ξένων τουριστών από τις 242.609 το 2001, έχουν φτάσει τις 311.891 το 2015 και οι διανυκτερεύσεις έχουν αυξηθεί από τις 720.559 το 2011 σε 964176 το 2015 αντίστοιχα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Μπουτίνα που με εξαιρετική δουλειά, σχεδιάζει και υλοποιεί το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας».

 

Social Media

 

H ανάπτυξη των επίσημων σελίδων του “My Thessaly” στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Facebook και Instagram και Youtube   έχει προσελκύσει 25.000  ακόλουθους (fans) ενώ η σελίδα έχει σημειώσει απήχηση 2.500.000 ατόμων. Tο επίσημο κανάλι του Mythessaly στο Youtube έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των χρηστών αγγίζοντας συνολικά τα 130.000 views.

 

Συνεργασία Ελλάδα-Ρωσία

Το 2018 είναι το έτος Ελλάδα-Ρωσία. Η Περιφέρεια μας συμμετέχει με το Υπουργείο Τουρισμού στη διοργάνωση μιας σειράς εκδηλώσεων με fam trips, media trips σε όλη τη διάρκεια του 2018. Η ρωσική αγορά ενδιαφέρεται εκτός από το μοντέλο ήλιος και θάλασσα και για ειδικές μορφές τουρισμού όπως  θρησκευτικό/ προσκυνηματικό τουρισμό, αθλητικό τουρισμό, σχολικό τουρισμό, πολιτιστικό τουρισμό και τουρισμό υγείας. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας διαθέτει όλα εκείνα τα εχέγγυα για αύξηση τουριστών από Ρωσία.

 

Εκθέσεις

Στο α΄ τρίμηνο η Περιφέρεια Θεσσαλίας  ανεβάζει τον πήχη πολύ ψηλά και προγραμματίζει τη συμμετοχή της σε 12 εκθέσεις και την οργάνωση ημερίδων για την απόκτηση εξαγωγικού προφίλ των επιχειρήσεων και την κατάρτιση ενασχολούμενων με τον τουρισμό . Από τις 12 εκθέσεις, οι 4 εξ αυτών  αφορούν τον αγροδιατροφικό τομέα.

 

Φεβρουάριος

  1. Τελ Αβίβ – IMTM, Διεθνής Έκθεση Τουρισμού (6-7/2) – η μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού του Ισραήλ , μια ανερχόμενης τουριστικής αγοράς με πάνω από 7.000 επισκέπτες στους προορισμούς της Θεσσαλίας . Η πρόσκληση υπάρχει από την Πρέσβειρα του Ισραήλ στην επίσκεψη της στα Τρίκαλα τον περασμένο Οκτώβριο 2017 .Επίκεντρο η λίμνη Πλαστήρα , τα Μετέωρα και  το Πήλιο για τους Ισραηλίτες επισκέπτες που ψάχνουν εναλλακτικές μορφές τουρισμού
  2. Βερολίνο– 26η FRUIT LOGISTICA 2018, Διεθνής Έκθεση Φρούτων και Λαχανικών (07-09/02/2018) – η μεγαλύτερη έκθεση στον αγροδιατροφικό τομέα στην Ευρώπη . Σε 124 στρέμματα , πάνω από 3000 εκθέτες από 84 χώρες και πάνω από 76.000 επιχειρήσεις – επισκέπτες .Μια δυνατή εκπροσώπηση της Περιφέρειας με επιχειρήσεις έτοιμες να ανοίξουν τα φτερά τους στην ευρώπη και με επιχειρήσεις που θέλουν να αυξήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα στο εξωτερικό  .
  3. Πράγα– HOLIDAY WORLD, Διεθνής Τουριστική Έκθεση, (15-18/02) – η μεγαλύτερη έκθεση της χώρας , όπου ταυτόχρονα γίνεται σε διπλανό χώρο η 12η διεθνής έκθεση γαστρονομίας .Προσεγγίζουμε την Τσεχία για το άνοιγμα και την ενδυνάμωση μιας τουριστικής αγοράς που τα τελευταία χρόνια είχε μειωθεί αρκετά  .
  4. Στοκχόλμη – GREKLAND PANORAMA, Έκθεση Τουρισμού (16-18/02) – Ένα ¨φεστιβάλ¨ Ελλάδα στο κέντρο της Στοκχόλμης που δεν θα έλειπε η Περιφέρεια με τους προορισμούς της 12 μήνες το χρόνο.
  5. Μόναχο– FR.E.E (21-25 /2) – Μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γερμανία όπου μια πολύ μεγάλη μερίδα τουριστών επιλέγουν προορισμούς με σκοπό την περιήγηση , την περιπέτεια , τις περιπατητικές δραστηριότητες . Με δικό της χώρο 30 τμ η Περιφέρεια μας θα παρουσιάσει τους προορισμούς σε Β2Β συναντήσεις και σε ειδική παρουσίαση. 1300 εκθέτες από 65 χώρες και πάνω από 135.000 επισκέπτες .Παράλληλα λειτουργεί και η έκθεση με εξοπλισμό camping και outdoor  facilities.
  6. Βελιγράδι– ITTFA, Διεθνής Τουριστική Έκθεση (22-25/02) – Σε 31 στρέμματα , 1.103 εκθέτες και πάνω από 70.000 επισκέπτες Τιμώμενη χώρα η Ελλάδα φέτος και δεν θα μπορούσε να λείψει η Περιφέρεια μας , όταν ήδη στα παράλια της Λάρισας συγκεντρώνονται πολλοί Σέρβοι και θέλουμε να κρατήσουμε και να αυξήσουμε αυτή την προσέλευση και σε άλλους προορισμούς .
  7. Βουκουρέστι – TTR, Διεθνής Τουριστική Έκθεση, (22-25/02) – Σε 27 στρέμματα , 274 εκθέτες και πάνω από 23.000 επισκέπτες στην μεγαλύτερη έκθεση της Ρουμανίας
  8. Θεσσαλονίκη – DETROP (24-26/2) – Η έκθεση Detrop, είναι η πρώτη έκθεση στην Ελλάδα στον κλάδο των τροφίμων & ποτών. Με σοβαρότητα, σταθερά βήματα, χωρίς διογκωμένα στατιστικά αποτελέσματα και κινήσεις εντυπωσιασμού και με την αξιοπιστία που προσφέρει ο εθνικός εκθεσιακός Φορέας, ΔΕΘ-HELEXPO ΑΕ, είναι η μόνη που παραμένει και επιμένει, από το 1976 έως σήμερα, στην ελληνική αγορά. Φέτος τον εγχώριο και διεθνή «παλμό» του κλάδου τροφίμων-ποτών θα καταγράψει το εκθεσιακό «δίδυμο» Detrop – Oenos στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Δύο Μεγάλα Θεματικά Σαλόνια με σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων-ποτών θα βρίσκονται στο επίκεντρο των δυο διοργανώσεων. Το πρώτο σαλόνι θα εστιάσει στο Ελαιόλαδο και την Ελιά, τους θησαυρούς της ελληνικής γης και της μεσογειακής διατροφής και  Tο δεύτερο σαλόνι θα εστιάσει στα Αποστάγματα και τους «πρωταγωνιστές» τους, το ούζο και το τσίπουρο και δίπλα  η έκθεση OENOS προσελκύει το ενδιαφέρον των εμπορικών επισκεπτών σε ένα περιβάλλον άκρως εκλεπτυσμένο όπως της αρμόζει.Β2Β συναντήσεις που θα πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις της περιοχής μας με διακεκριμένους επισκέπτες . Έντονος ήταν και ο διεθνής «αέρας» που χαρακτήρισε τις δύο εκθέσεις, με τον αριθμό των ξένων εμπορικών επισκεπτών να αυξάνεται κατά 40%. Πέραν των προσκεκλημένων ξένων επαγγελματιών, που ανήλθαν σε 250 και προέρχονταν από 30 και πλέον χώρες, υπάρχουν  επίσης ανεξάρτητες επισκέψεις που εμπλουτίζουν το διεθνές «μενού».  Το 91% των Hosted Buyers (προσκεκλημένοι ξένοι επαγγελματίες) από πέρυσι δήλωσαν απόλυτα ικανοποιημένοι και εξέφρασαν την πρόθεση τους να συμμετέχουν στην φετινή διοργάνωση.

 

 

Μάρτιος

  1. Βερολίνο – ITB, Διεθνής Τουριστική Έκθεση, για επαγγελματίες, (07-11/03)- Πάνω από 10.000 εκθέτες από 180 χώρες , 1000 διακεκριμένοι hosted byers και πάνω από 160.000 επισκέπτες καταδεικνύουν πως είναι η μεγαλύτερη έκθεση για τουριστικούς πράκτορες στην Ευρώπη.
  2. Αθήνα – FOOD EXPO (10-12/3) – H μεγάλη έκθεση τροφίμων και ποτών που ξεπέρασε τα όρια της Ελλάδας. Για ακόμη μια χρονιά αναδεικνύεται η μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους 800 εκθέτες ενώ ο τελικός αριθμός αναμένεται να ξεπεράσει τους 1200, εκ των οποίων οι 250 προέρχονται από το εξωτερικό. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα είναι παρούσα με 105 τμ και με επιχειρήσεις από όλη τη Θεσσαλία. η Food Expo έχει αυξηθεί θεαματικά, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, το εκθεσιακό της μέγεθος κατά 500% και τον αριθμό των εκθετών της κατά 300%, κατόρθωσε να αναδειχθεί ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη έκθεση τροφίμων και ποτών διεθνώς σφραγίζοντας έτσι την ηγετική της θέση.
  3. Μόσχα – MITT, Διεθνής Τουριστική Έκθεση, (13-15/03) – Με τη διαπεριφερειακή συνεργασία Ελλάδας – Ρωσίας για το 2018 έρχεται και η διεθνής έκθεση της Ρωσίας ΜΙΤΤ όπου η περιφέρεια μας θα είναι παρούσα και θα παρουσιάσει σε ειδική press conference τους προορισμούς της Θεσσαλίας .
  4. Ντύσελντορφ – PROWEIN , (18-20/3) – Εκθεσιακά το πρώτο τρίμηνο του 2018 κλείνει με την μεγαλύτερη έκθεση ποτών παγκοσμίως. Φέτος πάμε με αποσταγματοποιούς της Περιφέρειας για την προώθηση του θεσσαλικού τσίπουρου .Η μεγαλύτερη συνάντηση της βιομηχανίας για τους αμπελουργούς, την παραγωγή, το εμπόριο και τη γαστρονομία.

 

Ημερίδες

Ήδη προγραμματίζονται 2 μεγάλες ημερίδες με τα Επιμελητήρια και τον ΣΘΕΒ με θεματολογία την απόκτηση εξαγωγικού προφίλ των θεσσαλικών επιχειρήσεων και την κατάρτιση κι εκπαίδευση των ενασχολούμενων με το τουριστικό προιόν . Η Περιφέρεια Θεσσαλίας βρίσκεται κοντά στις επιχειρήσεις της και προσπαθεί συνεχώς και για την εξωστρέφεια τους είτε μέσω των προγραμμάτων καινοτομίας και ανταγωνιστικότητας είτε μέσω παράλληλων υποστηρικτικών δράσεων .

 

 

Προηγούμενο άρθρο Τροχονομικές δράσεις της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας
Επόμενο άρθρο Έτοιμοι για το στήσιμο των μπλόκων οι αγρότες