Εν μέσω πανδημίας, με πολίτες σε καραντίνα, με κλειστά σχολεία , επέλεξε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να προωθήσει ένα σχέδιο νόμου για την «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»!!!
Το νομοσχέδιο ειδικά με τα άρθρα 51 και 52 ξεκινά την αποδόμηση των ΕΠΑΛ και του ρόλου τους, ορίζοντας όριο εγγραφής για τους μαθητές και τις μαθήτριες τα 17 έτη και καταργώντας τη Μαθητεία.
Ειδικότερα, παραβιάζοντας το αρ. 16 του Συντάγματος, τίθεται ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ, αποκλείοντας έτσι πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών/-τριών Ρομά, που είναι άνω των 17, βάζοντας φραγμό σε μορφωτικά δικαιώματα και επιλογές νέων ανθρώπων και γενικά σε ενήλικους Ρομά , που κάνουν μεγάλη προσπάθεια να ενταχθούν στο κοινωνικό γίγνεσθαι μέσω της εκπαίδευσης και να συνεχίσουν τις σπουδές που επιλέγουν στο πλαίσιο μιας διά βίου εκπαίδευσης.
Έτσι στην πραγματικότητα «εκδικούνται» τους/τις μαθητές/-τριες Ρομά , 18 χρονών και άνω που αγωνίζονται όχι μόνο να αποκτήσουν μια ειδικότητα δωρεάν στο δημόσιο σχολείο (απόφοιτους ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΝΕΕΓΥΛ και παλαιότερων δομών ΕΕΚ) αλλά και να συνεχίσουν, εφόσον το επιθυμούν, τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αν ψηφιστούν τα άρθρα 51 και 52 του νομοσχεδίου λοιπόν, οι μελλοντικοί εν δυνάμει μαθητές της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, θα βρουν την πόρτα του δημόσιου σχολείου κλειστή.
Εμείς, η κοινότητα Αθιγγάνων Δήμου Σοφάδων Ζητούμε:
- την απόσυρση των άρθρων 51 & 52 τα οποία αποκλείουν την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών/τριών, στα δημόσια ημερήσια Επαγγελματικά Λύκεια.
- την υποστήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας με έμπρακτες πολιτικές και δράσεις, ως βασικό πυλώνα οικονομικοκοινωνικής ανάπτυξης και συνοχής.
Του Λαογραφικού, Πολιτιστικού, Ηθογραφικού Συλλόγου Αθιγγάνων Δήμου Σοφάδων