Με πρόσφατη εγκύκλιο του (220473/Δ2/23-12-2016) το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε οδηγίες στα Λύκεια για την εκπόνηση Δημιουργικών Εργασιών για το σχολικό έτος 2016 – 2017 με βάση το Π.Δ. 46/2016 που αφορά την αξιολόγηση των μαθητών. Στις οδηγίες αυτές περιγράφονται ο σκοπός, η μορφή και τα θέματα που αφορούν τις Δημιουργικές Εργασίες, καθώς και η οργάνωση, η προετοιμασία τους και η αξιολόγηση τους.
Οι δημιουργικές εργασίες ως μέσο καλλιέργειας της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας και της κριτικής σκέψης των μαθητών, αποτελούν παλιό αίτημα του κλάδου.
Η προχειρότητα όμως με την οποία φαίνεται να σχεδιάστηκε η εφαρμογή τους από το Υπουργείο, η γραφειοκρατική διαδικασία και οι ασάφειες με τις οποίες ζητείται να υλοποιηθούν, η χρονική συγκυρία (μέση του σχολικού έτους) που επιλέχτηκε, όπως και το ότι δεν έχει προηγηθεί κανενός είδους επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ότι στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν βιβλιοθήκες και τα σχολικά εργαστήρια βρίσκονται υπό κατάρρευση, οδηγούν στη βεβαιότητα ότι οι δημιουργικές αυτές εργασίες με τον τρόπο που επιχειρείται να επιβληθούν (μέσα σε δύο ημέρες), και να ενταχθούν στον ατομικό φάκελο του μαθητή,-μόνο με θετική αξιολόγηση-όχι μόνο δε θα λειτουργήσουν σε όφελος των μαθητών, αλλά θα διαταράξουν την ομαλή λειτουργία των Λυκείων, επιβαρύνοντας ταυτόχρονα τις συνθήκες εργασίες των εκπαιδευτικών.
Επιπλέον εύλογα εγείρουν προβληματισμό για τη στοχοθεσία του ΥΠΕΠΘ μέσω της υλοποίησής τους.
Α) Μήπως προμηνύουν την κατάργηση των project που ήδη υλοποιούνται στα Λύκεια με
απώτερο σκοπό το περίσσευμα χιλίων περίπου εκπαιδευτικών ;
Β)Μήπως αποτελούν προπομπό μιας επερχόμενης αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου
και των εκπαιδευτικών ;
Όλα τα παραπάνω προβλημάτισαν το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας κατά την τελευταία συνεδρίασή του και αποφάσισε κατά πλειοψηφία :
- Να ζητήσει από το ΥΠΕΠΘ την ανάκληση της εγκυκλίου για τις λεγόμενες δημιουργικές εργασίες.
- Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει αυτές να γίνουν αφορμή να δημιουργηθούν ατομικοί φάκελοι – portfolio των μαθητών , ειδικά από τη στιγμή που δεν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για την ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου μέσα από σταθερή επιμόρφωση , σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία.
Υπενθυμίζουμε ότι η ΟΛΜΕ προτίθεται να παράσχει συνδικαλιστική κάλυψη σε όσους συναδέλφους δεν υλοποιήσουν τις δημιουργικές εργασίες.
Για το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ