Ζητά την αξιοποίηση των ομογενών καθηγητών για την προβολή της ελληνικής γλώσσας


  Ο Βουλευτής Καρδίτσας και τ. Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ζητά από την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να υλοποιηθεί η εξαγγελία της κυβέρνησης για αξιοποίηση του ομογενειακού εκπαιδευτικού δυναμικού στην εκπαίδευση των ομογενών, στο πλαίσιο της  αναβάθμισης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.

Επισημαίνεται ότι η αξιοποίηση των ομογενών καθηγητών στην εκπαίδευση των ομογενών συνεπάγεται και περιορισμό των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, με συνακόλουθο την μείωση του κόστους για το ελληνικό δημόσιο.

Ειδικότερα η ερώτηση του έχει ως εξής:

«Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχει εξαγγείλει την αξιοποίηση εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας των ομογενών καθηγητών, που πληρούν τις προϋποθέσεις, στις χώρες προέλευσης τους, στο πλαίσιο της αναβάθμισης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.

Συγκεκριμένα η εκπαίδευση των ομογενών από το ομογενειακό εκπαιδευτικό δυναμικό, με νέο θεσμικό πλαίσιο δύναται να συμβάλει στην προώθηση και προβολή της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού μας στην αλλοδαπή. Και αυτό διότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί κατέχουν και το σύστημα εκπαίδευσης της χώρας υποδοχής και την εφαρμοζόμενη μέθοδο διδασκαλίας, έτσι ώστε να είναι περισσότερο άμεσοι και αποτελεσματικοί κατά τη μαθησιακή διαδικασία στα σχολεία της Ομογένειας. Επιπλέον, η αξιοποίηση των ομογενών εκπαιδευτικών συνεπάγεται και περιορισμό των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, με συνακόλουθο την μείωση του κόστους για το ελληνικό δημόσιο.

Κατόπιν αυτών, ερωτάται η κυρία Υπουργός:

  1. Η εξαγγελία αυτή έχει δρομολογηθεί και σε ποια φάση υλοποίησης της βρισκόμαστε;

  1. Από πότε προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ το νέο αυτό θεσμικό πλαίσιο για τους ομογενείς εκπαιδευτικούς;
  2. Ποιες θα είναι οι προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρεί το ομογενειακό εκπαιδευτικό δυναμικό, προκειμένου να δύναται να απασχοληθεί στα σχολεία της Ομογένειας;»

Προηγούμενο άρθρο Yπευθυνότητα -ευαισθησία κατά το ήμισυ ή κατά το δοκούν;
Επόμενο άρθρο Τοποθέτηση Μ. Θεοχάρη για τις Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές