Το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει η κατασκευή του Νότιου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα, έγινε στις 16 Δεκεμβρίου με την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και την υπογραφή του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη με την οποία αναθέτει την κατασκευή του τμήματος στον παραχωρηριούχο τους Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας.
Σύμφωνα με την απόφαση ανατίθεται η εκτέλεση των έργων σύμφωνα με το άρθρο 4.2.3 της Σύμβασης Παραχώρησης, των υπολειπομένων Κατασκευών του Τμήματος Ημικόμβος ΠΑΘΕ – Α/Κ Ξυνιάδας με ποσό 300εκ.ευρώ. Η σύμβαση θα ισχύσει με τους όρους της έγκρισης από τις Βρυξέλλες της χρηματοδότησης (Φάκελος Μεγάλου Έργου) αλλά και της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων που αφορούν στις εγκριθείσες τροποποιήσεις του βασικού σχεδιασμού του έργου. Μέχρι τότε δεν θα μπορούν να εκτελεστούν επίσημα εργασίες.
Στην ανάθεση συμπεριλαμβάνεται και ένα επιπλέον ποσό 5.735.000 ευρώ για την εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών (σύμφωνα με το άρθρο 18.6 της Σύμβασης Παραχώρησης) για την αποκατάσταση των “ήδη μέχρι σήμερα αρτίως εκτελεσθεισών κατασκευών”.
Στα ενδιαφέροντα σημεία της απόφασης είναι η πρόβλεψη εσόδων για το Λαμία-Ξυνιάδα 201εκ.ευρώ που ταυτόχρονα βελτιώνει τα έσοδα του Ξυνιάδα-Τρίκαλα κατά 131,5εκ.ευρώ ακριβώς λόγω της λειτουργίας του.
Επίσης ο Παραχωρησιούχος είχε προσδιορίσει το τίμημα κατασκευής σε 321,85εκ.ευρώ (σε τιμές 2015). Τελικά σύμφωνα με την απόφαση τα 305,735εκ.ευρώ θα δοθούν σε 13 τμηματικές πληρωμές με την πρώτη να είναι 45εκ.ευρώ και οι υπόλοιπες 12 σε τρίμηνες καταβολές ως εξής:
2η-3η-4η: 23.695.885
5η-6η-7η-8η-9η-10η-11η-12η: 21.139.590
και η 13η θα γίνει τον 36ο μήνα και θα είναι 14.795.625 ευρώ.
Η κατασκευή στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα μήκους 32,27χλμ θα γίνει από την ΤΕΡΝΑ, την εταιρεία που ήδη ολοκληρώνει το μεσαίο τμήμα του Ε65 από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα. Η ΤΕΡΝΑ είναι και η leader εταιρεία της παραχώρησης του Ε65.
Εφόσον ο Φάκελος Μεγάλου Έργου και η περιβαλλοντική έγκριση ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο οι εργασίες θα ξεκινήσουν με ένταση. Σχετικά με την περιβαλλοντική έγκριση η σχετική μελέτη έχει κατατεθεί από την παραχωρησιούχο και αναμένεται η θετική εισήγηση από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ακολούθως του ΥΠΕΝ.
Σύμφωνα με πρόσφατες θέσεις στελεχών της κατασκευάστριας εταιρείας, τα πρώτα 15χλμ από τον Κόμβο ΠΑΘΕ στην περιοχή της Λαμίας θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν σε περίπου 1,5 έτος ενώ το σύνολο του έργου θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε περίπου 2 χρόνια. To μεγαλύτερο τεχνικό του έργου είναι η Σήραγγα Δομοκού με μήκος 3χλμ. Από αυτά την περίοδο 2008-2010 διανοίχθηκαν 1.000 μέτρα (500 από κάθε πλευρά).
Με λίγα λόγια θα μπορούσαμε να δούμε πλήρως λειτουργικό το νότιο τμήμα μέχρι το τέλος του 2019 και συνολικά το τμήμα Λαμία-Τρίκαλα μήκους 111χλμ θα διανύεται σε περίπου 50 λεπτά, μειώνοντας κατά τουλάχιστον 1 ώρα την χρονοαπόστση που ισχύει σήμερα.